Jump to content
IGNORERAD

Gammal Router


hasseryd

Recommended Posts

Verkar vara dags att byta internetrouter då den gamla(8 år) verkar glappa.

Hur fungerar det då?

Hur instalerar man en ny router?

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara dags att byta internetrouter då den gamla(8 år) verkar glappa.

Hur fungerar det då?

Hur instalerar man en ny router?

Det finns en installations-cd och instruktionsbok i förpackningen.   :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Surfa in på din internetleverantörs supportsida, där brukar alla nödvändiga inställningar finnas. 

Du har ju en gamla kvar, så det är bara skaffa rätt typ .

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tror att han hajar...........    :D

Synd att den här tröga sajten inte hajade så jag slapp försöka få iväg inlägget femtielva gånger då :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara dags att byta internetrouter då den gamla(8 år) verkar glappa.

Hur fungerar det då?

Hur instalerar man en ny router?

Kolla med din internetleverantör om det inte är deras router och dom byter den gratis eller om du kan få en färdigkonfigurerad från dom

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå, har instalerat lite nytt modem/router och en router till på jobbet (Net1 4G) men visar sig att wifi:n i dessa är svagare än vad vi hade tidigare, på mitt däck har jag bara kontakt till och från, mest från. Så tänkte utöka med en trådlös wifi extender, någon som kör en sån, stabil eller?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå, har instalerat lite nytt modem/router och en router till på jobbet (Net1 4G) men visar sig att wifi:n i dessa är svagare än vad vi hade tidigare, på mitt däck har jag bara kontakt till och från, mest från. Så tänkte utöka med en trådlös wifi extender, någon som kör en sån, stabil eller?

Köpte den här och testade på jobbet och den funkade super 50m sen tog jag med den till Filippinerna
och testade i huset jag bodde men den klarade 2 våningar bra men till 3:e dit jag ville ha den gick inte.
Lösningen vart kabel till våning 2 där jag satt extendern och då gick det fint.
Så vad som är mellan den och PC/mobil var helt avgörande

http://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/NGWN3100RP/netgear-wifi-range-extender-wn3100rp?scid=EXT_SEM_GOOGLE_MN_DSA&gclid=CN2F58-NuscCFYHhcgodiEEN7A

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Om du kör någon av de vanliga internet abonnemangen här i Thailand via PPOE så behöver du ange ett användarnamn och lösenord. Dessa brukar finnas i eller i anslutning till kontraktet, se till att du har dom tillgängliga innan :big_smile:

Och om du har denna lösning (I Thailand eller ADSL i Sverige) så är det ju ingen router du skall ha utan ett ADSL modem med inbyggd router. 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Gammal dator kan va trixigt! Har en Acer mini stationär hemma (reserv) och på kontoret, fläkten som sitter på bildskärms kortet har börjar surra illa nu dom senaste veckorna så man har bara väntat på döden för den.

Datorn är från 2007 så några år nacken har den medans hemma reserven är 2011 ca. Så då vart det bara å släpa med den till firman å skruva loss skiten å byta. Då gick datorn ner till 256 färger, såg ut som på 1990 talet!

Ok, startar om den och voila, som ny igen! Dessa datorer asså! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...