Jump to content
IGNORERAD

Vänner i Thailand


thomas001

Recommended Posts

Såg någon fråga om vänner i Thailand!

Här har ni en av mina absolut bästa vänner jag någonsin har haft i hela mitt liv! Tyvärr gick han helt plötsligt bort i en jättestroke för några år sedan. Blev bara 48 bast. Han dök upp som en flugsvamp och hyrde ett hus här på området med sin fru. En nyfiken och glad skit. Vi började snacka från första dagen. Pratade bra Engelska. Man kan säga att det sa klick med en gång. Vi hade samma galna humor och ironi. Visade sig att han ägde tre longtailbåtar i Bangkok. Dom senaste åren hade han jobbat med att köpa upp clementiner från dom största odlarna här uppe och norrut. Fraktades med lastbilar och pickuper till dom största städerna i Thailand. Bangkok,pukhet,korat,Pattaya,pitsanoluk m.m m.m Vi hade några riktiga sjöslag jag och han med besök på lokala Kareokkebarer här uppe. Han och hans fru och jag och frugan var på flera resor runt om i Thailand. När jag hade kompisar på besök här uppe tog han med oss alla till Bangkok. Alla fick bo i hans hus i centrala Bangkok. På morgonen tog han med alla till floden för resa i longtailbåt hela dagen. Alltid fullastad båt med bärs,wiskey. Helt underbara resor med båt. In i småkanaler,äta på skumma krogar. Vi betalade aldrig en spänn. Både jag och mina kompisar ville betala,men icke.Charlie min yngste son avgudade denne man. På alla resor vi gjorde med hans fru så antingen betalade vi varannan gång eller delade på notan på krogen. Charlie döpte honom till Orange eftersom han handlade med clementiner. Så det fick han heta under hela vår bekantskap.

Sådana vänner/polare hittar man inte många i livet. Saknar honom varje dag!

Orange med min son Charlie.

orange.thumb.jpg.cd45046d658a1e7b8f6a8e7

Orange med sin fru. Är taget på Hotell i Tak under en av våra resor. Hon kunde inte ett ord Engelska men är en helt underbar människa. 

orange1.thumb.jpg.457b8e5db320628c1f9abc

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...