Jump to content
IGNORERAD

6 månaders visum till Thailand


Guest Loikkari

Recommended Posts

Låter intressant och skulle nog ge fler turister om dom inte krånglar till det med en massa besök på ett IM under vistelsen.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Synd att det inte framgår hur länge får man stanna i landet, eller har den anmälningsplikt som OA har, var 90:e dag. Var kan man söka den, vad har den för villkor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att det inte framgår hur länge får man stanna i landet, eller har den anmälningsplikt som OA har, var 90:e dag. Var kan man söka den, vad har den för villkor?

Alltid var 90: dag, oavsett Visatyp. De måste ju veta var man bor någonstans, livsviktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig känns det spontant som ett turistvisum, alltså 60 dagar per inresa.
Men det är bara en magkänsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror P3 har rätt. Tyckte jag läste någonstans att man måste lämna landet var 60:e dag.




För mig känns det spontant som ett turistvisum, alltså 60 dagar per inresa.
Men det är bara en magkänsla.

En förenkling i vilket fall som underlättar för många.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

För mig känns det spontant som ett turistvisum, alltså 60 dagar per inresa.
Men det är bara en magkänsla.

TiT man vet aldrig innan man har fakta på bordet och ändå kan det skilja mellan olika orter och hos handläggare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad är skillnaden mot nuvarande triple entry turistvisum? Blir ju också sex månader.

Kanske räcker med en biljett ur Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är skillnaden mot nuvarande triple entry turistvisum? Blir ju också sex månader.

Triple entry är max 3 inresor till Thailand under visumets giltighetstid.
Multi entry är hur många inresor du vill under visumets giltighetstid.

Alla vill inte stanna 60/90 dagar per inresa, utan kanske resa runt lite med en vecka här och 3 dagar där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ifall visumet införs så ger den nya allternativ för long stay, i pricip kan man stanna 240 dygn med den, ifall man gör sista inträde i slutet av giltighetstiden (enter before) Hoppas det kan sökas i vilken ambassy som helst utan åldersbegränsingar och krav på ekonomiska reserver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte nyheten med det här visumet att det gäller för alla länder, alltså även de länder som förut inte kunde söka visum till Thailand? Jag uppfattar det så i varje fall och det innebär ingen skillnad för oss svenskar eftersom vi redan kan få ett sånt visum.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...