Jump to content
IGNORERAD

Blåbär


kenneth073

Recommended Posts

Frugan har plockat en massa blåbär.

Grannarna är på och vill köpa så jag undrar hur mycket hon bör ta för rensade blåbär per liter på ett ungefär.

Nån som vet vad priset ligger på ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har plockat en massa blåbär.

Grannarna är på och vill köpa så jag undrar hur mycket hon bör ta för rensade blåbär per liter på ett ungefär.

Nån som vet vad priset ligger på ?

Min gumma la sig alltid 2kr under de som sålde på blocket, kolla vad de tar i ditt län

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har plockat en massa blåbär.

Grannarna är på och vill köpa så jag undrar hur mycket hon bör ta för rensade blåbär per liter på ett ungefär.

Nån som vet vad priset ligger på ?

40 kr litern

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med en kompis nyss å han sade i dagsläget ligger det

på ca 20 kr /liter   alt 40 kr /kilo  i Sundsvallsområdet

tydligen 2 liter per kilo då,som kanske blandas ihop ibland

vad vet jag - köper färdig sylt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan säljer för 60 kr/kg

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo tar 300kr / 10liter-hink rensat, alltså 30kr / liter. I sydöstra Värmland.

Jag tycker hon borde ta mer, rensningen är ju grymt pilligt och tidsödande. Men nehe då, det skall hon inte. Ja ja thai vet ju bäst :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har plockat en massa blåbär.

Grannarna är på och vill köpa så jag undrar hur mycket hon bör ta för rensade blåbär per liter på ett ungefär.

Nån som vet vad priset ligger på ?

Behåll dem och lägg in dem i frysen, så kan du gära blåbärspaj och sylt när du vill.    :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här runt Örebro ligger priset på 40 kr /kg rensat har jag hört till privatpersoner.

 Uppköpare betalar mellan 9 till 11 kr / kg  orensat.

Ha en bra dag alla önskar Pust

Ändrades av pust
Link to comment
Dela på andra sajter

Behåll dem och lägg in dem i frysen, så kan du gära blåbärspaj och sylt när du vill.    :nyam:

Hur många frysar tror du vi har :pudency:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo tar 300kr / 10liter-hink rensat, alltså 30kr / liter. I sydöstra Värmland.

Jag tycker hon borde ta mer, rensningen är ju grymt pilligt och tidsödande. Men nehe då, det skall hon inte. Ja ja thai vet ju bäst :sure:

ok ,då bor vi inte så långt från varandra ,hon har nu kommit fram till att ta 40 kr litern rensat.

Har satt upp en liten skylt om att blåbär säljes och många äldre kommer och vill köpa så nu är det som julafton för henne.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blåbär är riktigt eftertraktat här för de tar slut på en gång. Kantarellerna går bra också och där tar hon 150 Kr/kg  men då är de fint rensade.

Hon drog bara igår in + 5000:- på bär, svamp och egengjord godis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Blåbär är riktigt eftertraktat här för de tar slut på en gång. Kantarellerna går bra också och där tar hon 150 Kr/kg  men då är de fint rensade.

Hon drog bara igår in + 5000:- på bär, svamp och egengjord godis

-skatt ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

-skatt ?

Vad är det ????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många frysar tror du vi har :pudency:

Hur mycket blåbär kan en fru plocka?   :rolleyes:   Jag tänkte bara att det var frun som varit ute i skogen en dag och plockat, men det verkar tydligen vara större mängder.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket blåbär kan en fru plocka?   :rolleyes:   Jag tänkte bara att det var frun som varit ute i skogen en dag och plockat, men det verkar tydligen vara större mängder.  :)

Min lilla Duracellkanin plockar 40 liter blåbär på fyra timmar och brukar plocka blåbär 1 gång i veckan och svamp 2 - 3 gånger

Så nog behövs det stora frysar i så fall

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket blåbär kan en fru plocka?   :rolleyes:   Jag tänkte bara att det var frun som varit ute i skogen en dag och plockat, men det verkar tydligen vara större mängder.  :)

Ja det är bara hon som plockar men som min namne 4618 säger så går det inte få stopp på dom. Hon skulle ut o kolla på kantareller men fann mängder med blåbär.

Nu har ju kantarellerna kommit så då kanske hon slutar med blåbär snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Behåll dem och lägg in dem i frysen, så kan du gära blåbärspaj och sylt när du vill.    :nyam:

Han har nog inte råd att betala frugan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...