Jump to content
IGNORERAD

Hastighet


virgo

Recommended Posts

Tycker det är dåligt skyltat med hastighetsbegränsning i Thailand eller så kanske jag är ovanligt blind?

Någon som vet om det finns typ allmänna hastigheter som ex motorvägar, inne i samhällen och så vidare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är dåligt skyltat med hastighetsbegränsning i Thailand eller så kanske jag är ovanligt blind?

Någon som vet om det finns typ allmänna hastigheter som ex motorvägar, inne i samhällen och så vidare?

Det fick man ju lära sig när man tog ett Thai KK. Är det fler som är lika glömska som jag?   :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är dåligt skyltat med hastighetsbegränsning i Thailand eller så kanske jag är ovanligt blind?

Någon som vet om det finns typ allmänna hastigheter som ex motorvägar, inne i samhällen och så vidare?

Det är dåligt med märkning, så jag håller med.

Många stora vägar har oftast bara 80km/t och inte ovanligt med 40km/t i städer och samhällen.

Finns nog ingen typ allmänna bestämmelser.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Plattan i botten på Highways och motorvägar,lugnt och still inne i stan och vid skolor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väg 2 mellan Khon Kaen och Udon är en motorväg där polisen är ofta bevakar med radar och stora delar av sträckan har faktiskt bara 80km/t.

Tror mest att den låga fartgränsen är satt för att det är väldigt mycket tung trafik på den vägen så man får en jämnare trafikrytm.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

På väg 22 mot Sakon Nakhon står en skylt med 90 strax efter utfarten från Udon, men enligt vad jag fått höra av BIB är det 80 som gäller så det kostade THB 200 att påtala att jag minsann höll hastigheten på 90! 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

På väg 22 mot Sakon Nakhon står en skylt med 90 strax efter utfarten från Udon, men enligt vad jag fått höra av BIB är det 80 som gäller så det kostade THB 200 att påtala att jag minsann höll hastigheten på 90! 

På väg 22 mot Sakon Nakhon står en skylt med 90 strax efter utfarten från Udon, men enligt vad jag fått höra av BIB är det 80 som gäller så det kostade THB 200 att påtala att jag minsann höll hastigheten på 90! 

Det vet väl du att pikkisar får bara framföras med upp till 80 km/tim

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det vet väl du att pikkisar får bara framföras med upp till 80 km/tim

Inte om man följer normal logik, har man som vi en 4 dörrars betalar man skatt som om det vore en sedan och då borde man ju rimligtvis få köra lika fort (sakta) som en sådan vilket jag nogsamt framförde till herr konstapeln, som vanligt helt meningslöst!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om man följer normal logik, har man som vi en 4 dörrars betalar man skatt som om det vore en sedan och då borde man ju rimligtvis få köra lika fort (sakta) som en sådan vilket jag nogsamt framförde till herr konstapeln, som vanligt helt meningslöst!

https://www.youtube.com/watch?v=IH1f7R7XfRI

Detta kallar jag hastighet! :look_down:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...