Jump to content
IGNORERAD

Thailändska Tigern.......


Hua Hin

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej Snucke

Så här uttryckte jag mig.

"I Thailand slåss man väldigt sällan i samband med alkoholintag, men om det händer kan det bli mycket våldsamt med tillhyggen och vapen."

Det var ju ungefär så som du uppfattade saken också,

"Ok det kanske tar lite längre innan det väl händer nåt  men när det väl hettar till händer desto mer."

Jag har ännu inte upplevt något slagsmål mellan släktingar eller innevånare i frugans hemby, och det är på 10 år.

Bara i samband med molam och bråkstakar utifrån.

Men går vi tillbaka i tiden 20 år då var jag med på ett slagsmål av den värre sorten, mellan två familjer och nästan alla familjemedlemmar var med, både manliga , kvinnliga och ungdomar.

Då användes påkar och andra tillhyggen men inga vapen (Detta var i Petchabun inte Nong Khai).

Jag och min kompis Rolf kände oss skyldiga att ställa upp på den familj vi var hos, men visste egentligen inte vad det handlade om.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • erkki

    4

  • Snucke

    2

  • StefanJ

    2

  • MaiChai

    2

Mest aktiva i denna tråd

Tja Isan

De fester jag har varit på med släktingar eller nära bekanta brukar aldrig skapa bråk, varken i Sverige eller Thailand. Jag skulle vara mer orolig över mina vänner och släktingar i Sverige om det oftast slutar i bråk.

Då är det nog vanligare att det blir bråk med folk som man ej känner t.ex molam eller tigern. Jag ser ingen skillnad...

Men det är ju skönt att idi*ten alltid kommer utifrån sin egen bekantskapskrets, då är man ju alltid själv oskyldig.

ps. såg i något annat inlägg du skrivit rörande bögar, katoyer att de är tillfullo accepterade i byarna. Du har nog missat ganska mycket om du verkligen tror det. Jag trodde också det första tiden i byn. Visst pratar de skämtsamt och vänligt om dem, men undertonen i det de säger är att de kommer aldrig att tjäna några pengar. Utan bara vara en börda för övriga familjemedlemmar. Men visst de är accepterade på det sättet att de inte behäver höra glåpord.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Erkki,i våra familjer behöver de inte bråka,de har redan allt,trevliga farangmän,fina hus,bilar och pengar på banken.  ;)   hur blir det  med ev.resa(changmöte väntar)Hälsa alla i norr.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Måne,

Tänkte inte på att våra fruar träffat så fullkomliga män...

Förstår inte varför dom skäller så mycket på oss ändå...

Om det blir en resa blir den helt oplanerad, vi har fullt hotell 4 veckor framåt så det blir inte under den tiden iaf.

Jag börjar bli lite utarbetad, hade behövt några dagar i ditt sällskap.

puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min känsla ibland är att både Isaanlover och även Kim snackar lite  lite väl gott om Isaan ibland! Det finns faktiskt en hel del skitfolk  i byarna. Annars är ni blinda!

Ähum, och var har jag skrivit att alla Isaanmänniskor är goda och att allt är toppen i Isaan?

Kan du ta fram ett enda citat där jag påstår detta så lovar jag att skicka dig pengar till en helkväll.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Erkki,you are always on my mind. :drinks:   Mvh Måne

Har ni sjungit karaoke nu igen?? :dance1:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Audirs,

Karaoke är den ultimata konstformen, flera miljoner asiater kan inte ha fel.

Att vara på vishan och passera ett hus med alldeles för mycket julgransbelysning utan att stanna är otänkbart.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Erkki

Citat från ditt inlägg

"ps. såg i något annat inlägg du skrivit rörande bögar, katoyer att de är tillfullo accepterade i byarna. Du har nog missat ganska mycket om du verkligen tror det. Jag trodde också det första tiden i byn. Visst pratar de skämtsamt och vänligt om dem, men undertonen i det de säger är att de kommer aldrig att tjäna några pengar. Utan bara vara en börda för övriga familjemedlemmar. Men visst de är accepterade på det sättet att de inte behäver höra glåpord."

Jag ser att du håller med om att homosexuella och katoyer inte behöver höra glåpord i byarna,

Där ligger vi i Sverige efter tycker jag, vi är nog lite mer inskränkta.

Att en del av dom sedan har svårt att försörja sig är också riktigt.

Det är nog det största problemet tror jag, och det är nog en av anledningarna att t.ex katoyer är så ofta förekommer i en viss typ av brottslighet, som man kan läsa om i Pattaya Mail.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Ett par veckor sen blev jag inblandad i ett hangemäng utanför tiger tillsammans med ett gäng arbetskamrater.

I vårt fall var det svenska ungdomar ihop med arabiska/turkiska/syrianska ungdomar som startade det hela över en sketen cigarett.

Dom fick ingen cig när dom frågade och vart jäkligt otrevliga och kort därefter skickade dom iväg första slaget på en skara ganska berusade bygggubbar.

Inga svåra måltavlor alltså, vi fick dock hjälp av Thailändare på plats (söner, kusiner, övrig familj och även bekanta till oss) och jag tror det faktiskt slutade med att personen som startade det hela fick åka plingplong taxi.

Jag tror det mest idi*tiska av allt är att vi blev misstagna för att vara rasister, haha Tiger känns ju inte direkt som en mötespunkt för rasister.

Jag tycker vakterna är förbannat bra där på tiger, alltid trevliga och pratglada.

Men synd som sagt på alla bråk, jag vet om och känner säkert ett par av kålsuparna (Thai) där som verkar behöva hävda sig varje jäkla helg efter att ha fått i sig ett par järn, Jag tror det kanske skulle hjälpa om deras omgivning reagera och skällde, men tyvärr är det nog andra generationens Thai ungar som ställer till det mesta, dom är riktigt jävliga (har en själv hemma), det är enligt grabben själv en hel del ungtuppar där som ställer till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...