Jump to content
IGNORERAD

Thailändska Tigern.......


Hua Hin

Recommended Posts

Jag jobbar sedan lång tid tillbaka som dörrvakt på Tigern en mycket trevlig bar men varför ??? ?  Alla dessa bråk och stök varje vecka denna helg som var bråk ordentligt fem gånger vilket slutade i fyra polis hämtningar av våra "trevliga" gäster som i stället för välkommen åter fick ett par handfängsel och en natt på kronobergshäktet tragiskt ...  Att detta ska vara varje vecka varför inte ta ett nej när bartendern säger att det är slut serverat för i kväll  :kort:

Dax för en ordentlig skärpning man skäms nästan för att vara Finlands svensk på en Thai bar i Stockholm och alltid behöva bråka med alla för berusade gäster som ej kan uppföra sig hemma men i Thailand går det bra .

:diablo: Bun-Uam

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • erkki

    4

  • måne

    2

  • Snucke

    2

  • Hua Hin

    2

Mest aktiva i denna tråd

Ja, det blir bara värre och värre. Jag är där i princip varje fredag och på senaste tiden har det fasen mig spårat ur. Man får vara försiktig på dansgolvet så inte någon får för sig att hävda sig. Tur att man inte är den som svarar tillbaks.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

oj då

är det vanliga fyllebråk eller är det de fagra thaiflickorna som gör herrarna så hormonstinna att de börjar bråka? :drinks:

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som svar så är det både ok men först och främst vanliga fylle Svensson som skall vara kaxig på krogen och visa sin icke imponerade flickvän/fru att han kan slås med gäster som han tycker att dom tittade snett på han eller att vakten säger att det har blivit ett glas för mycket då skall det bli bråk . Men helgen efter brukar jag fråga varför detta tjafs åter igen så alltid samma svar . Jag ber om ursäkt men har glömt allt tyvärr ...

oj då

är det vanliga fyllebråk eller är det de fagra thaiflickorna som gör herrarna så hormonstinna att de börjar bråka? :drinks:

Neil

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte be dem komma tillbaka när de fått bättre minne? ;)

Om du kommer ihåg dem så räcker det nog med nekat inträde några gånger för att de ska skärpa sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill på intet sätt försvara de som ställer till bråk, och jag har absolut ingen sympati för dom. Men vad gäller jämförelse med Thailand så finns det en viktig skillnad.

I Thailand lär man knappast bli nekad mer dricka bara för att man är berusad. Så länge man inte är alltför stökig. I Sverige finns det lagar som säger att alkohol ej får serveras till den som är alltför berusad. De ställen som struntar i det riskerar bland annat indraget alkoholtillstånd.

Jämförelsen med Thailand haltar något. Det finns mycket mer i Sverige att irritera sig på vad gäller barer... inte för att det på något försvarar dessa mäns agerande. Det gäller att veta var man befinner sig!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tyvärr har Tigern blivit lite väl stökig...Thai som jag känner går inte gärna dit.

Svenskar råkar i tjafs med varann.. även thai ryker ihop med varann, både tjejer och killar.

Men visst är det trevligt ibland trots allt..

Det är defentivt bra thai känsla på Tigern, bråkigt kan det vara på många andra ställen oxå.

Jag inbillar mig att det andelen faranger har ökat senaste året inne på Tiger'n, om det nu skulle vara skälet till att blivit lite stökigare..??

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter lite som ett typiskt svenskt problem, folk som inte kan hantera spriten, lite avundsjuka, flirtiga damer och sedan har du kaos.

Det är bara på flighterna från skandinvaien som Thai airways verkligen understryker att man kan neka folk som är alltför berusade mer dricka. Inte från några andra destinatoner hör man det under påannonseringen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Låter lite som ett typiskt svenskt problem, folk som inte kan hantera spriten, lite avundsjuka, flirtiga damer och sedan har du kaos.

Det är bara på flighterna från skandinvaien som Thai airways verkligen understryker att man kan neka folk som är alltför berusade mer dricka. Inte från några andra destinatoner hör man det under påannonseringen.

Brukar hålla med dej Mai Chai, men jag har sett fulla Thai slåss, däcka och bli utkastade efter alkohol intag också :drinks:

Sen få jag väl erkänna att jag inte har flugit från alla Thaiairways avgångsorter, men kan tänka mig att tex en del Engelsmän krökar rätt ordentligt.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ja det är verkligen annorlunda i Thailand, där låter man den som har blivit full sova en stund, för att sedan vara med på festen igen.

I Sverige kastar man ut den som somnar och egentligen inte stör någon alls.

I Thailand slåss man väldigt sällan i samband med alkoholintag, men om det händer kan det bli mycket våldsamt med tillhyggen och vapen.

I Sverige är det nästan obligatoriskt med slagsmål med många människor på en plats i samband med alkohol.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy,

visst har jag sett det också i Thailand men inte i samma utsträckning som i Sverige. Känns som om varje gång jag går ut i Sverige så hänger smockan löst på puben eller discot.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I Thailand slåss man väldigt sällan i samband med alkoholintag

Nja, det beror väl på var man befinner sig.

Finns säkert ett ställe i varje mindre stad där alla ungdomar går ut och festar på helgerna och där blir det ganska ofta bråk, om tjejer eller bara om: ÖÖH, sluta glo rå... :aggressive:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde från en thailändare att många har börjat gå till ett ställe i närheten av Centralstationen. Kommer inte ihåg namnet då uttalet inte var det bästa. Men tydligen så har en del lessnat rejält. Trist, Tigern har annars en trevlig thaikänsla över sig.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig bråk på fester i Thailand.

Ni har antingen ej varit på fest eller somnat tidigt...

Det är såklart ingen skillnad på idi*ter i Sverige eller Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Erkki

När jag uttalade mig gjorde jag det om drickandet i byarna och där går det väldigt lugnt till.

Dom flesta är väldigt noga med att inte stöta sig med andra och uppför sig väl.

Det är först vid stora fester och när folk kommer ifrån andra byar som det brukar hända något.

Men jag har inte sett många bråk med Thailändare inblandade i städerna heller.

Jag tycker verkligen att ha roligt och umgås verkar vara viktigare än att slåss för Thailändarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är såklart ingen skillnad på idi*ter i Sverige eller Thailand

Jag håller med Erkki här!

Och same same t. ex. i Finland.  :drinks:   :wild:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är inte nytt och har alltid funnits i Norden, det är tyvärr en realitet att en stor procent av våra Nordiska invånare inte kan umgås socialt med alkohol.

Min farfars far sa alltid att "en riktig man kan dricka sprit utan att omgivningen tar illa vid sig varken av hans uppförande eller tal" och "jag litar aldrig fullt ut på någon som jag inte har sett ordentligt berusad, för först då visar de upp alla sina dåliga sidor" det är kloka ord ännu i dag.

Problemet är att de som vet med sig att dom inte fungerar socialt med alkohol inte verka kunna gå ut på lokal UTAN ATT DRICKA och en stor andel av resten av befolkningen INTE KLARAR AV ATT SLUTA DRICKA NÄR DOM BLIR DUMMA OCH DRYGA!

Detta är förvisso inte ett isolerat problem just på "Tigern" utan i hela Sverige och liknande problem existerar som tidigare sagts primärt även i övriga Norden samt England.

Tyvärr ser man oftast även personer från dessa nationaliteter som bråkar nere i Thailand med. Folk måste lära sig att ta ansvar för sina handlingar i nyktert som berusat tillstånd, "att jag var full" är aldrig en ursäkt för dåligt beteende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er alla!

Lagen säger att en krögare får ej servera en person som är uppenbart berusad samt störande mot gäster.

En krögare kan bli av med tillståndet om så sker, en krögare kan även få sitt tillstånd indraget om det kommer klagomål från grannar/hyresgäster.

Krögaren kan även bli av med sitt tillstånd om det upprepande gånger polis tillkallas till ett ställe.

Detta gäller även störande utanför pub/krog med mera, i vissa fall kan det räcka med att polis har tagit hand om en person för en LOB utaför krogen och han säger att han dryckit inne på krogen då får dom en varning upprepas det kan tillståndet dras in.

Sverige har bland dom hårdaste tillståndslagar inom EU samt övriga världen, det är på grund av att Svensken har dåligt sinne för alkohol nu har inte alla det för man ser bara dom som syns och hörs.

Men lagen tolkas olika i olka kommuner Örebro har en strikt politik/tillsynsman vet många som har fått varningar för så kallade LOB samt fått ändrade öppetider pga. störande av grannar/hyresgäster det kan vara pissande gäster samt stoj och liv utanför krogen.

Men som sagt det är krögaren som skall se till sina arbetare att inte servera berusande,störande gäster.

Skugga gärna över denna handbok så kan ni se vad som gäller.

http://www.fhi.se/sh...agen_021217.pdf

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hörde från en thailändare att många har börjat gå till ett ställe i närheten av Centralstationen. Kommer inte ihåg namnet då uttalet inte var det bästa. Men tydligen så har en del lessnat rejält. Trist, Tigern har annars en trevlig thaikänsla över sig.

Det relativt nyöppnade stället heter Nhu's Thai Isaan specialites

Adress

Upplandsgatan 2/Norra Bantorget  Gamla Limpbar, granne med LO-borgen

Vasastan

Stockholm

08-23 13 10

Blandad publik 20-30 åringar, inredningen är svensk och maten är Thai.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Men som sagt det är krögaren som skall se till sina arbetare att inte servera berusande,störande gäster.

Överservering brukar det vanligen kallas.när berusade får köpa mer alkohol.

Ganska vanligt med indraget tillstånd om detta upprepas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

IL. Jag skulle vilja säga att Thaifolk gillar våld mer än oss  Så fort ett bråk är på gång finns det många nyfikna och få vill bryta bråket. utan de flesta vill mer heja på enligt min erfarenhet. Ok det kanske tar lite längre innan det väl händer nåt  men när det väl hettar till händer desto mer. Och våldet där är hemskare  oftast än här. Och min erferenhet är att thaiare har till och med har sämre ölsinne än oss. Och jag har supit med de flesta nationaliteter många gånger. Och jag kan säga som gammal barägare i Patong att de flesta gånger det var bråk var thaiare inblandade. Och det var ena sjuka idi*ter! tro vad ni vill, jag vet ganska mycket om dessa "snälla" thaiare! "Det finns både det ena och det andra"! Precis som överallt!

Min känsla ibland är att både Isaanlover och även Kim snackar lite  lite väl gott om Isaan ibland! Det finns faktiskt en hel del skitfolk  i byarna. Annars är ni blinda!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan ni snackar ju bara gott om Thailand, hjärtevänner och era byar. Må va att det är så men ändå svårt att tro. Men om det är så  bara att gratulera! Jag tror mig veta att det i de flesta fall inte bara är guld och gröna skogar. hur det än verkar älskar jag Thailand och dess kvinnor. Men det finns ändå mycket att kritisera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...