Jump to content
IGNORERAD

Bu för Thai smile och Thai


John Khonken

Recommended Posts

KaiserBlood

Jag flög med thai/thaismile från Stockholm till Khon Kaen i Juni. Bokat från Sverige med Nonki. 30 kg hela vägen. Inga problem med incheckningen heller.

Kanon! 

Det är så det ska vara, men en fråga bara:

Hade den biljetten inte gått att boka på nätet?

 

Nyfiken, då jag själv håller på med ett pussel just nu.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    7

  • Nicholas

    7

  • KaiserBlood

    5

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du bör nog prata med din resebyrå varför dessa inte kan boka hela resan..

 

ud.PNG

Det är oftast ett jäkla sökande med olika sökmotorer för att få en bra resa. Ofta tycker jag att det är skit att söka själv, men ibland gör man fynd!

Konstigt jag bokade hela vägen nu i feb/mars 2015 och det var inga problem alls.

Detta gjorde jag hos Oden Resor och biljetterna Bangkok-Ubon t/r fick man

som vanligt på köpet

Det skiljer mycket på resebyråer och resebyråer. Odenresor har jag också bra erfarenheter av. Har man problem att få till det med en resebyrå kan mycket väl en annan lösa det hur bra som helst. Resebyråerna har ofta andra och bättre verktyg för att söka än sökmotorerna, sedan kan de ha andra vilkor och promotions än vad sökmotorerna får fram. 

Alla som jobbar på en resebyrå är heller inte skaffade och har den erfarenhet och inlevelse som krävs för att få fram vissa bra resekombinationer. Själv har jag senaste tiden haft tur med AR-resor som om de får några dagar på sig brukar kunna fixa fram en bra deal utifrån de parametrar du gett dom. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon! 

Det är så det ska vara, men en fråga bara:

Hade den biljetten inte gått att boka på nätet?

 

Nyfiken, då jag själv håller på med ett pussel just nu.

Det är möjligt men vid tidigare försök har det varit billigare genom Nonki när jag vill ha kopplade biljetter. Och så får man ju ombokningsbara biljetter då.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Det är möjligt men vid tidigare försök har det varit billigare genom Nonki när jag vill ha kopplade biljetter. Och så får man ju ombokningsbara biljetter då.

Misstänkte det.

 

Tack för svar. Blir nog att lyfta luren denna gång.

 

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög med thai/thaismile från Stockholm till Khon Kaen i Juni. Bokat från Sverige med Nonki. 30 kg hela vägen. Inga problem med incheckningen heller.

Vem har sagt det var problem vid incheckning här? På utsatt tid enligt dom biljetter som innehavdes fick man flyga. Krävs ingen Nonki för det. Att kräva att få flyga med tidigare plan på icke ombokningsbara biljetter, det är en helt annan femma och det lär man bara lyckas med i extrema undantagsfall, typ aldrig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt det var problem vid incheckning här? På utsatt tid enligt dom biljetter som innehavdes fick man flyga. Krävs ingen Nonki för det. Att kräva att få flyga med tidigare plan på icke ombokningsbara biljetter, det är en helt annan femma och det lär man bara lyckas med i extrema undantagsfall, typ aldrig.

Ingen direkt kö vid incheckningen kanske jag borde skrivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vem har sagt det var problem vid incheckning här? På utsatt tid enligt dom biljetter som innehavdes fick man flyga. Krävs ingen Nonki för det. Att kräva att få flyga med tidigare plan på icke ombokningsbara biljetter, det är en helt annan femma och det lär man bara lyckas med i extrema undantagsfall, typ aldrig.

john hade problem ,

Link to comment
Dela på andra sajter

john hade problem ,

Ja. Om man tycker det är ett problem att man inte får flyga på plan som man inte har biljetter för så har man problem.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja. Om man tycker det är ett problem att man inte får flyga på plan som man inte har biljetter för så har man problem.

han tyckte det var för långa köer till smile osv ,köper du av nonki fr du en ombokningsbar biljett ,problemet löst

Link to comment
Dela på andra sajter

han tyckte det var för långa köer till smile osv ,köper du av nonki fr du en ombokningsbar biljett ,problemet löst

Mig veterligen är det möjligt att köpa ombokningsbara biljetter utan Nonkis hjälp. När jag tänker efter har jag gjort det flera gånger själv över nätet faktiskt.
Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Jag betalar gärna lite extra bara det funkar!

 

Strul pga man har fel biljett (klantig, virrig) går fet bort!

 

Verkar finnas en vettig lösning här. Sthlm-Bkk är lätt, sen blir det knepigt. (Thailand är stort & vägrar mini buss)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Mig veterligen är det möjligt att köpa ombokningsbara biljetter utan Nonkis hjälp. När jag tänker efter har jag gjort det flera gånger själv över nätet faktiskt.

Klart att det går men jävligt smidigt skicka ett sms till honom så fixar han det :P Skickat från min HTC One via Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det går men jävligt smidigt skicka ett sms till honom så fixar han det :P Skickat från min HTC One via Tapatalk

Väl på suvvan kliver jag fram till det bolag som ligger närmast i tid med en flight dit jag ska och köper en biljett. Funkar alltid. Kortast möjliga väntetid. Snabbt och smidigt, alla valmöjligheter kvar in i det sista. Kan finnas anledning till undantag ifall man flyger thai hela vägen till annan internationell flygplats i Thailand, typ chiang mai. Men nu flyger ju jag alltid med baggarna och betalar med deras kreditkort och bokar inte via Nonki. Alla fel i pigge och 33:an boken och ändå kommer jag fram supersmidigt och billigt, ett mysterium. Skönt att slippa väcka Nonki med SMS mitt i natten också.
Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Väl på suvvan kliver jag fram till det bolag som ligger närmast i tid med en flight dit jag ska och köper en biljett. Funkar alltid. Kortast möjliga väntetid. Snabbt och smidigt, alla valmöjligheter kvar in i det sista. Kan finnas anledning till undantag ifall man flyger thai hela vägen till annan internationell flygplats i Thailand, typ chiang mai. Men nu flyger ju jag alltid med baggarna och betalar med deras kreditkort och bokar inte via Nonki. Alla fel i pigge och 33:an boken och ändå kommer jag fram supersmidigt och billigt, ett mysterium. Skönt att slippa väcka Nonki med SMS mitt i natten också.

Funkar det så är det klart smidigast!

 

Satt fast på DM i 14 timmar , väntan på en biljett ner till Koi Samui för att jag inte hade bokat innan.

 

Nonki på den tiden hade nog kapat ner det till 3 timmar.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Väl på suvvan kliver jag fram till det bolag som ligger närmast i tid med en flight dit jag ska och köper en biljett. Funkar alltid. Kortast möjliga väntetid. Snabbt och smidigt, alla valmöjligheter kvar in i det sista. Kan finnas anledning till undantag ifall man flyger thai hela vägen till annan internationell flygplats i Thailand, typ chiang mai. Men nu flyger ju jag alltid med baggarna och betalar med deras kreditkort och bokar inte via Nonki. Alla fel i pigge och 33:an boken och ändå kommer jag fram supersmidigt och billigt, ett mysterium. Skönt att slippa väcka Nonki med SMS mitt i natten också.

Du missade en detalj i din visdom, har man fru o 3 barn  samt en rullstolsbunden med sig reser man inte obokat till BKK! Att sedan bli skuffad undan till en underbemannad disk där det står ThaiSmile trots att man köpt biljetterna av ThaiAir utan att ha fått information känns väl inte som en bra service, eller gillar du ickeinformation?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid min senaste resa hade jag 1h45min ledtid på Suvvan. Flög Emirates och skulle vidare med Thai Smile till Udon. Löste det genom att boka "ankomstservice VIP". Blev vid ankomst mottagen vid gaten och skjutsad med "golfbil" till VIP Immigration. Därefter ledsagad direkt till incheckning hos Thai Smile. Där en representant kom med mitt bagage. Tid från ankomst tills jag satt i gaten och väntade på att boarda, ca 35 minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid min senaste resa hade jag 1h45min ledtid på Suvvan. Flög Emirates och skulle vidare med Thai Smile till Udon. Löste det genom att boka "ankomstservice VIP". Blev vid ankomst mottagen vid gaten och skjutsad med "golfbil" till VIP Immigration. Därefter ledsagad direkt till incheckning hos Thai Smile. Där en representant kom med mitt bagage. Tid från ankomst tills jag satt i gaten och väntade på att boarda, ca 35 minuter.

Elegant lösning. Vilken klass reste du i hos Emirates? 

Edit. Eller är Ankomstservice VIP en fristående tjänst? Isåfall vad kostar det?

Ändrades av sarne
Tänkte till.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elegant lösning. Vilken klass reste du i hos Emirates?

economy, men blev hemskickad med Thai Business, så nu är man frälst

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Väl på suvvan kliver jag fram till det bolag som ligger närmast i tid med en flight dit jag ska och köper en biljett. Funkar alltid. Kortast möjliga väntetid. Snabbt och smidigt, alla valmöjligheter kvar in i det sista. Kan finnas anledning till undantag ifall man flyger thai hela vägen till annan internationell flygplats i Thailand, typ chiang mai. Men nu flyger ju jag alltid med baggarna och betalar med deras kreditkort och bokar inte via Nonki. Alla fel i pigge och 33:an boken och ändå kommer jag fram supersmidigt och billigt, ett mysterium. Skönt att slippa väcka Nonki med SMS mitt i natten också.

Ingen som sagt att det är fel det du gör ,Alla får göra som dom vill Skickat från min HTC One via Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack för många förslag. Positivt. Det verkar att fungera att boka HELA resan via resebyrå. Det är vad jag vill. Skulle också Thai/smile öppna fler kassor genom att lite thai personal kunde hjälpa till vid hög belastning . Så skulle jag bli riktigt glad.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

När det gäller ombokningsbara biljetter eller inte. Hoppas jag min resebyrå ordnar det för mig. Eftersom tiden att boka biljetter via nätet är så kort för mig som bokar 6  personer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det så är det klart smidigast!

 

Satt fast på DM i 14 timmar , väntan på en biljett ner till Koi Samui för att jag inte hade bokat innan.

 

Nonki på den tiden hade nog kapat ner det till 3 timmar.

En bussresa över till suvvan borde ha hjälpt?
Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

En bussresa över till suvvan borde ha hjälpt?

Fanns inte dom alternativen då.

 

Endast Bangkok Airways proppar flög då, och suvvan var väl fortfarande en stor dyng pöl.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Elegant lösning. Vilken klass reste du i hos Emirates? 

Edit. Eller är Ankomstservice VIP en fristående tjänst? Isåfall vad kostar det?

Dessa använde jag när syrran kom på besök nyårsdagen och det funkade kanon

http://www.limousine.in.th/fast-track-immigration.html

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...