Jump to content
IGNORERAD

Bu för Thai smile och Thai


John Khonken

Recommended Posts

John Khonken

Vi har nu haft en helt underbar månad I Thailand och Udonthani. Men förspelet är man mindre glad över. Först kunde vi inte boka resan med Thai hela vägen . Vi kunde endast boka SV-Bang med Thai. Sedan fick vi boka inrikes via internet. Alltså boka Bang-Udon via Thai smile. Som är ett dotter bolag till thai. Du får ta alla risker. Alltså måste du själv boka din biljett med stor marginal. Även vi gjorde så. Vi var tvunga att boka 11 flyget tll Udon. Även fast det fanns ett flyg som gick 8 på morgonen. Vi landade dock 05.30. Så vi bestämde oss att försöka boka om till tidigare flyg. Så vi rusade  upp til Thai office för att boka om. Men se det gick inte. 12 kassor med thaifolk som bara satt där och gjorde ingenting. Så jag rusade fram till en dam och frågade om det gick att boka om. Damen titade på mig som jag var  en stor idi*t. Till slut bemödade sig damen och pekade till hörnet av lokalen. Där satt två thai smile personer och gjorde ingenting. Jag hade med mig dottern  som talar perfekt thai. Vi förklarade situationen. Thai smile kollade våra biljetter. Sedan sa dom att vi måste köpa nya biljetter för att åka tidigare. Förra året var det Thai hela vägen och då var det inga problem. Vad gör vi då. Vi försöker checka in ändå. Då det finns endast 3 kassor för thai smile medans det finns 50 kassor för thai. Och köerna var långa. Men vi kom fram ca 30 minuter innan och frågade om vi ändå kunde checka in. Det gick självklart inte. Utan fick checka in först 3 timmar innan nästa flyg skulle gå.  Resten av resan med thai smile fungerade dock bra.

NU TILL MINA ARGA ÅSIKTER

Hur fan kan  thai tro att man får fler passagerare när man inte kan boka hela sin resa md samma bolag.Alltså via en resebyrå I sverige Jag vill ha den tryggheten. Och beredd at betala för det. Men thai och thai smile är olika bolag. 

På subban sitter det minst 50 kassor med thai medans thai smile har 5 kassor. 3kassor för vanliga-1 för internet bokning eller dyligt 1 kassa för premium. Kallas det service. Mycket köer

Att man inte kan upplysa oss vilka biljetter man måste köpa för att kunna boka om. Utan bara hänvisa till att köpa nya biljetter. Gör mig galen. Jag har säkert gjort fel när jag bokade. Men att upplysa mig till nästa gång fanns inte. Utan dom sket I oss bara. Betala eller dra . Så vi drog. 

NU TILL MIN FRÅGA TLL ALLA BERESTA. HUR FAN TROR THAI ATT MAN KA FÅ FLER ATT ÅKA MED DOM. MED DEN POLICYN DOM HAR. SÅ JAG HOPPAS ATT FLER VILL SKRIVA TILL THAI SÅ DOM SLUTAR MED DOM HÄR DUMHETERNA

Ps thai smile flyger bara åt thai på fem destinationer än.  

 

 

 

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    7

  • Nicholas

    7

  • KaiserBlood

    5

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du bör nog prata med din resebyrå varför dessa inte kan boka hela resan..

 

ud.PNG

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack för svaret. Hoppas Thai har ändrat nu. . Jag kollade flera resebyråer vid tiden för bokning

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske något har ändrats, men på vår förra resa 2014/2015 så bokade vi Thai och vidare till Udon och tillbaka. Vi bokade till och med om på olika datum flera gånger utan kostnad.

Inga som helst problem, tvärtom så fungerade allt perfekt.

Kanske beror det på vilken resebyrå du använder?

Jag rekommenderar Nonki

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper man lägstaklass/billigaste biljetten går det inte o göra ett skit, står ganska tydligt villkoren för dom olika smile klasserna när man bokar.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper man biljett i ThaiAirs butik på flygplatsen i Udon får man en biljett med ThaiSmile, utan någon information om att det är ett fristående dotterbolag, i Udon inga problem eftersom det bara finns ThaiSmile att checka in hos, men på Suvvan kommer man glad i hågen till Thais incheckning, har ju köpt biljett av ThaiAir, och ser 20 talet TOMMA incheckningsdiskar med halvsovande personal. Blir bortmotad till ThaiSmiles incheckning, 3 TRE kassor med långa köer, håller med JohnK, skitservice har det blivit, valfriheten finns tack o lov, numer gäller Bangkok Air vid resa till Suvvan! 

Som JK skrev, flygningen i sig som vanligt, markservisen lämnar mycket övrigt att önska!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har nu haft en helt underbar månad I Thailand och Udonthani. Men förspelet är man mindre glad över. Först kunde vi inte boka resan med Thai hela vägen . Vi kunde endast boka SV-Bang med Thai. Sedan fick vi boka inrikes via internet. Alltså boka Bang-Udon via Thai smile. Som är ett dotter bolag till thai. Du får ta alla risker. Alltså måste du själv boka din biljett med stor marginal. Även vi gjorde så. Vi var tvunga att boka 11 flyget tll Udon. Även fast det fanns ett flyg som gick 8 på morgonen. Vi landade dock 05.30. Så vi bestämde oss att försöka boka om till tidigare flyg. Så vi rusade  upp til Thai office för att boka om. Men se det gick inte. 12 kassor med thaifolk som bara satt där och gjorde ingenting. Så jag rusade fram till en dam och frågade om det gick att boka om. Damen titade på mig som jag var  en stor idi*t. Till slut bemödade sig damen och pekade till hörnet av lokalen. Där satt två thai smile personer och gjorde ingenting. Jag hade med mig dottern  som talar perfekt thai. Vi förklarade situationen. Thai smile kollade våra biljetter. Sedan sa dom att vi måste köpa nya biljetter för att åka tidigare. Förra året var det Thai hela vägen och då var det inga problem. Vad gör vi då. Vi försöker checka in ändå. Då det finns endast 3 kassor för thai smile medans det finns 50 kassor för thai. Och köerna var långa. Men vi kom fram ca 30 minuter innan och frågade om vi ändå kunde checka in. Det gick självklart inte. Utan fick checka in först 3 timmar innan nästa flyg skulle gå.  Resten av resan med thai smile fungerade dock bra.

NU TILL MINA ARGA ÅSIKTER

Hur fan kan  thai tro att man får fler passagerare när man inte kan boka hela sin resa md samma bolag.Alltså via en resebyrå I sverige Jag vill ha den tryggheten. Och beredd at betala för det. Men thai och thai smile är olika bolag. 

På subban sitter det minst 50 kassor med thai medans thai smile har 5 kassor. 3kassor för vanliga-1 för internet bokning eller dyligt 1 kassa för premium. Kallas det service. Mycket köer

Att man inte kan upplysa oss vilka biljetter man måste köpa för att kunna boka om. Utan bara hänvisa till att köpa nya biljetter. Gör mig galen. Jag har säkert gjort fel när jag bokade. Men att upplysa mig till nästa gång fanns inte. Utan dom sket I oss bara. Betala eller dra . Så vi drog. 

NU TILL MIN FRÅGA TLL ALLA BERESTA. HUR FAN TROR THAI ATT MAN KA FÅ FLER ATT ÅKA MED DOM. MED DEN POLICYN DOM HAR. SÅ JAG HOPPAS ATT FLER VILL SKRIVA TILL THAI SÅ DOM SLUTAR MED DOM HÄR DUMHETERNA

Ps thai smile flyger bara åt thai på fem destinationer än.  

Samma för frugan. Thai till Bangkok och Thai smile upp till Chiang Rai. Biljetten gick inte att att få i Stockholm utan måste fixas på Suvvan. dessutom är det 40 kg på THai men bara 20 kg inrikes. Nä även jag börjar tröttna på Thai. Dessutom kostade inrikesbiljetten 2000 spänn mot max 500 förut om man bokade hela resan. Thai har nog en del problem att fixa så jag får upp förtroendet för dom igen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu jävlar svär ni allt i kyrkan. Vänta bara till pastor Pigge kommer och tar er i örat :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 valfriheten finns tack o lov, numer gäller Bangkok Air vid resa till Suvvan! 

 

Håller med, dessutom jobbar tjejen hos dem :clapping:

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade resa till Chiang Rai på resebyrå. Dock så flyger Thai smile numer inrikes numer iaf till Chiang Rai. Inrikesbiljetten gick inte att få utskriven på Arlanda utan det måste man fixa på Suvvan. Priset blev 2000 spänn tor Chiang Rai isf ca 500 när man åkte hela vägen med Thai. Bagage 40 kg på Thai men bara 20 kg inrikes. Nä tycker det börjar suga med Thai.

/Peolito

 

Edit: Fick tydligen med inlägget tidigare :-)

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

jag köper alltid inrikesbiljetteten på plats i BKK för att undvika problem och kunna ta första bästa flight.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt jag bokade hela vägen nu i feb/mars 2015 och det var inga problem alls.

Detta gjorde jag hos Oden Resor och biljetterna Bangkok-Ubon t/r fick man

som vanligt på köpet

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Som man bokar får man flyga. Förstår inte vad det finns att uppröra sig över i detta fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja..det här med Thai Smile suger förstås.....att detta ska vara ett dotterbolag till Thai Airways kan man ju inte tro....på Thai Airways får man ta 30 kilo...Thai Smile 20kg,,,,,,,,,,,,,,,,,,hur går detta ihop när man kommer tlll Bangkok o ska vidare till Udon Thani???????.......undrar hur f-n dom har tänkt här.

Thai Airways börjar på att bli ett riktigt skitbolag....ska väl för f-n vara samma bagageregler inom hela Thai eller?????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja..det här med Thai Smile suger förstås..att detta ska vara ett dotterbolag till Thai Airways kan man ju inte tro.på Thai Airways får man ta 30 kilo...Thai Smile 20kg,,,,,,,,,,,,,,,,,,hur går detta ihop när man kommer tlll Bangkok o ska vidare till Udon Thani???????....undrar hur f-n dom har tänkt här.

Thai Airways börjar på att bli ett riktigt skitbolag.ska väl för f-n vara samma bagageregler inom hela Thai eller?????????

Du får väl boka/betala för 30kg då? Hur svårt kan det vara.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl boka/betala för 30kg då? Hur svårt kan det vara.

Problemet är att du inte har någon valmöjlighet eftersom Thai bara kör med sitt snikbolag Smile på Udon. Informationen om detta ligger dom lågt med och det är ett oskick!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Problemet är att du inte har någon valmöjlighet eftersom Thai bara kör med sitt snikbolag Smile på Udon. Informationen om detta ligger dom lågt med och det är ett oskick!

Det är ju ingen fel på Thai utan staden Udon, den ligger i vishan och ingen vill dit. :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vart håller alla thaifanatiker hus? Det här måste redas ut, kan ju inte svartmåla världens bästa flygbolag hur som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det är ju ingen fel på Thai utan staden Udon, den ligger i vishan och ingen vill dit. :big_smile:

Härligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt jag bokade hela vägen nu i feb/mars 2015 och det var inga problem alls.

Detta gjorde jag hos Oden Resor och biljetterna Bangkok-Ubon t/r fick man

som vanligt på köpet

Och självklart fick vi 30kg hela vägen t/r också:big_smile:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det thai smile vi talar om till ubon

Ja

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja..det här med Thai Smile suger förstås..att detta ska vara ett dotterbolag till Thai Airways kan man ju inte tro.på Thai Airways får man ta 30 kilo...Thai Smile 20kg,,,,,,,,,,,,,,,,,,hur går detta ihop när man kommer tlll Bangkok o ska vidare till Udon Thani???????....undrar hur f-n dom har tänkt här.

Thai Airways börjar på att bli ett riktigt skitbolag.ska väl för f-n vara samma bagageregler inom hela Thai eller?????????

Nu skall ju Thai Smile profileras som ett LCC (Low Cost Carrier). Då skall man stå länge i en lång kö för att checka in för så fungerar ju andra lågprisbolag tycks Thais beslutsfattare resonera. Att sedan en hel rad med Thai Airways incheckningspersonal sitter sysslolösa mitt emot räknas inte. Vill minnas att det här "konceptet" kom till under förra VDn, han som tillsattes på politiska meriter när man sparkade tidigare VDn som krävde att få jobba ostört. Det är uppenbart att professionell styrning saknas. SAS var ju mentor för Thai Airways en gång, är det så att Thai tänker följa SAS väg mot undergång?

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög med thai/thaismile från Stockholm till Khon Kaen i Juni. Bokat från Sverige med Nonki. 30 kg hela vägen. Inga problem med incheckningen heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...