Jump to content
IGNORERAD

Visa


stonka

Recommended Posts

Hej, åker till Los 9 aug på 30 dagars visa. Kan jag gå till Immigration i Phuket o förlänga en månad till. ( är pensionär ).

Var förra året i Los å då åkte jag till Laos o fixade visumet.

 

Tacksam för svar.

Verkar jobbigt o åka till andra länder.

Tjoho

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    3

  • Peder

    2

  • leifen

    2

  • hasseryd

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hej, åker till Los 9 aug på 30 dagars visa. Kan jag gå till Immigration i Phuket o förlänga en månad till. ( är pensionär ).

Var förra året i Los å då åkte jag till Laos o fixade visumet.

 

Tacksam för svar.

Verkar jobbigt o åka till andra länder.

Tjoho

Tror bara att du får 10 dagar på Immigrationen på Phuket.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror bara att du får 10 dagar på Immigrationen på Phuket.

Är väl 30 dagar nu mera för de som reser in i landet utan visum.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej, åker till Los 9 aug på 30 dagars visa. Kan jag gå till Immigration i Phuket o förlänga en månad till. ( är pensionär ).

Var förra året i Los å då åkte jag till Laos o fixade visumet.

 

Tacksam för svar.

Verkar jobbigt o åka till andra länder.

Tjoho

Man kan ju köpa ytterligare 30 dagar nuförtiden, frågan är bara om Du kommer med på planet om Du inte har visum eller en utresebiljett från Thailand inom 30 dagar. Annars kostar extension (30 dagar ) 1900 THB

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan köpa 30 dagar på immigration och jag rekommenderar den i Patong för den i Phuket Town brukar vara överfull och lite till.......

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, åker till Los 9 aug på 30 dagars visa. Kan jag gå till Immigration i Phuket o förlänga en månad till. ( är pensionär ).

Var förra året i Los å då åkte jag till Laos o fixade visumet.

 

Tacksam för svar.

Verkar jobbigt o åka till andra länder.

Tjoho

Varför inte fixa det redan i Sverige?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte fixa det redan i Sverige?

Typ bästa svaret i tråden, vansinnigt att åka utan visum om man planerar längre vistelse än de 30 dagar man får utan visum.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

som pensionär har du all tid i  världen o mata duvor o söka visa hos thai ambasaden, kostar bara 300 svenska 60+30...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, åker till Los 9 aug på 30 dagars visa. Kan jag gå till Immigration i Phuket o förlänga en månad till. ( är pensionär ).

Var förra året i Los å då åkte jag till Laos o fixade visumet.

 

Tacksam för svar.

Verkar jobbigt o åka till andra länder.

Tjoho

det gör bra  jag gjorde det i februari , tog 10 minuter,  kopior och foto behövs   p king

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror bara att du får 10 dagar på Immigrationen på Phuket.

nix  du får 30 dar , jag har gjort det  i år

 

Link to comment
Dela på andra sajter

300kr i Sverige för ett turistvisa  om 60 dagar med möjlighet till förlängning med 30 dagrar för 1900bath i Thailand,

 

eller en förlängning för 1900 bath med allt krångel det innebär.

 

Mitt råd är skaffa 60 dagars turistvisa i Sverige för 300kr.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

300kr i Sverige för ett turistvisa  om 60 dagar med möjlighet till förlängning med 30 dagrar för 1900bath i Thailand,

 

eller en förlängning för 1900 bath med allt krångel det innebär.

 

Mitt råd är skaffa 60 dagars turistvisa i Sverige för 300kr.

 

Ja 300sek mot 1900bath = Ca 475sek,

Valet är enkelt.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

300kr i Sverige för ett turistvisa  om 60 dagar med möjlighet till förlängning med 30 dagrar för 1900bath i Thailand,

 

eller en förlängning för 1900 bath med allt krångel det innebär.

 

Mitt råd är skaffa 60 dagars turistvisa i Sverige för 300kr.

 

Hur kommer du ner i 300kr om du bor i en stad utan ambassad/konsulat? Skulle vara intressant att veta, jag vägrar av princip att fixa ett i Sverige då dom inte vill ta emot ett rek-brev pga att det är för osäkert. Men att jag kan skicka mitt pass med rek-brev till ett par firmor (mot betalning) som gör samma sak verkar inte bekymra dom.

Det som blev lite stötande för mig var när jag såg att efternamnet på en av ägarna till en av dessa "firmor" stämde väl överens med personal på ambassaden. Jag tror det var i Sthlm, men är inte säker och ids inte kolla upp det igen.

Men har man lite nytagna foton över och bor i Sthlm/Gbg och har tid och möjlighet att göra det själv så är det ju en bra lösning och då kommer man ner på den summan dessutom. Men jag vet inte var TS bor så jag har lite svårt att ge nåt råd.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är Göteborg som frugan står på visumfirman......

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer du ner i 300kr om du bor i en stad utan ambassad/konsulat? Skulle vara intressant att veta, jag vägrar av princip att fixa ett i Sverige då dom inte vill ta emot ett rek-brev pga att det är för osäkert. Men att jag kan skicka mitt pass med rek-brev till ett par firmor (mot betalning) som gör samma sak verkar inte bekymra dom.

Det som blev lite stötande för mig var när jag såg att efternamnet på en av ägarna till en av dessa "firmor" stämde väl överens med personal på ambassaden. Jag tror det var i Sthlm, men är inte säker och ids inte kolla upp det igen.

Men har man lite nytagna foton över och bor i Sthlm/Gbg och har tid och möjlighet att göra det själv så är det ju en bra lösning och då kommer man ner på den summan dessutom. Men jag vet inte var TS bor så jag har lite svårt att ge nåt råd.

Har använt denna firma två gånger och det fungerar utmärkt.

Får man ett sämre visum om firman har samma ägare som konsuln i GBG.

Ni köper ett visa och inget annat, skit i relationer eller kör ett eget race i grannländerna som kostar mer,

men ger upplevelser.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

som pensionär har du all tid i  världen o mata duvor o söka visa hos thai ambasaden, kostar bara 300 svenska 60+30...

Ja, då är det ju billigare (om man nu bryr sig om det) än att göra en förlängning i Thailand.

 

Edit. Ser att det är flera stycken som redan skrivit detta.      :bag:

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Typ bästa svaret i tråden, vansinnigt att åka utan visum om man planerar längre vistelse än de 30 dagar man får utan visum.

Hej, köpte en 1-månadsbiljett ( ej ombokningsbar ), när jag kom på att jag ville stanna en månad till. Visste jag det tidigare att jag skulle stanna en månad till hade jag gått till Thai ambassaden . Därav min fråga. :smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dotter, med familj, åker ned till Thailand på 48 dagar. Bor i Luleå. Hon tycker det är besvärligt att resa ned till Sth för att söka längre uppehållstillstånd än de automatiska 30 turistvisa dagarna.

Fråga 1

Om vi tar en tripp till Vietnam på några dagar så torde väl hon få 30 nya dagar instämplade???

Fråga 2

Undrar om vi måste visa att köpt biljetter till Vietnam? Kan de börja tjafsa när de har återresan 48 dagar senare? 

Fråga 3

På så sätt tjänar väl de några 100 lappar också??

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Ja, kommer ni tillbaka till Thailand med flyg får ni 30 dagar.

2. Flygbolaget kan börja tjafsa vid avresa från Sverige om ni inte har biljetterna till Vietnam eller visum till Thailand som täcker för 48 dagar.

3. Vilka då som tjänar hundralappar och jämfört med vad? ;) Nåja, blir inga visumkostnader i detta fall om ni gör som du skriver, vad flygbiljetterna till Vietnam kostar sen är en annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dotter, med familj, åker ned till Thailand på 48 dagar. Bor i Luleå. Hon tycker det är besvärligt att resa ned till Sth för att söka längre uppehållstillstånd än de automatiska 30 turistvisa dagarna.

Fråga 1

Om vi tar en tripp till Vietnam på några dagar så torde väl hon få 30 nya dagar instämplade???

Fråga 2

Undrar om vi måste visa att köpt biljetter till Vietnam? Kan de börja tjafsa när de har återresan 48 dagar senare? 

Fråga 3

På så sätt tjänar väl de några 100 lappar också??

3. Måst bli betydligt dyrare att åka till Vietnam bara för att få 30 dagar till, eller ni hade tänkt åka dit ändå?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

För att kunna jämföra tar http://www.visumservicegöteborg.se en servicegift på 400 SEK för en visum.

Typ av visum VisumavgiftServiceavgiftTotalt

Single Entry Tourist Visa

 

 

 

 

300:-

 

 

 

 

400:-

 

 

 

 

700:-

 

Flera ansökningar

Det går bra att skicka flera ansökningar tillsammans. Vid försändelser av 6 ansökningar eller fler tillkommer en extra avgift på 100 SEK (inkl moms). Avgiften gäller för samtliga inskickade ansökningar.

T.ex tre visum kostar således 400 + 900 totalt 1 300 SEK Till fyra personer blir det 1 600 SEK Det är ungefär 5 200 / 6 400 THB Förlängning i Thailand kostar 3x1900 eller 4x1900 = 5 700 / 7 600 THB Och då är det väldigt tveksamt om man kan göra en tripp till Vietnam eller annan grannland för dessa pengar! Dessutom slipper man besvären med returbiljetten. Konsulatet öppnar 03 aug igen men man kan ju skicka in typ onsdag 29 juli så finns ansökan där på måndag.

Ändrades av Loikkari
för skojs skull :-)
Link to comment
Dela på andra sajter

3. Måst bli betydligt dyrare att åka till Vietnam bara för att få 30 dagar till, eller ni hade tänkt åka dit ändå?

Jo självklart är denna resa en del i deras 48 dagars tripp. Det var då jag började fundera på att det borde gå att kombinera resan med visum/uppehållstillstånd. Detta av praktiska skäl (slippa åka Sth) och ekonomiska (4 * 300 kr). De är fyra personer så varför betala visumkostnader om man ej behöver? Vi planerar åka Chiang Mai till Saigon eller Ho...som den nu heter. Sedan tar vi flyget till Trak/KOh Chang. Och de får nya 30 dagar. För säkerhetsskull kan vi visa på en resplan om de börjar tjafsa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har länk gällande 90 dagars raportering online och lite era erfarenheter av online rapportering

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jo självklart är denna resa en del i deras 48 dagars tripp. Det var då jag började fundera på att det borde gå att kombinera resan med visum/uppehållstillstånd. Detta av praktiska skäl (slippa åka Sth) och ekonomiska (4 * 300 kr). De är fyra personer så varför betala visumkostnader om man ej behöver? Vi planerar åka Chiang Mai till Saigon eller Ho...som den nu heter. Sedan tar vi flyget till Trak/KOh Chang. Och de får nya 30 dagar. För säkerhetsskull kan vi visa på en resplan om de börjar tjafsa. 

Billigt! Med Air asia.

mellan 9 Juli- 30November  22 dollar  BKK till Ho Chi minh   erbjudande tom. 26 Juli som ni kanske redan sett.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har länk gällande 90 dagars raportering online och lite era erfarenheter av online rapportering

https://extranet.immigration.go.th/fn90online

Tråd från TV ang online registrering.    http://www.thaivisa.com/forum/topic/788341-90-day-reporting-comments-and-experiences-2015/

Själv skickar jag med post, jäkligt smidigt. 

Notify 90 Days
Chiangmai Immigration
71 Sanambin Road
T. Suthep A. Muang
Chiang Mai
50200

 

You can apply up to 15 days before and 7 days after reporting date except for mail in which can not be late.

Photocopy the following documents:

Passport Copies - all pages signed

There is no fee or charges of any kind for 90 day address reporting other then if you are late.

Send these documents to the following address:

Notify 90 Days
Chiangmai Immigration
71 Sanambin Road
T. Suthep A. Muang
Chiang Mai
50200

 

************ Thai version of the above address **************

 

Notify 90 Days
ตรวจคนเข้าเมืองจังหวัดเชียงใหม่
71 (ถนนสนามบิน) หมู่ที่ 3 ตำบลสุเทพ อำเภอเมือง
จังหวัดเชียงใหม่ 50200

 

******************************************************************

Place all the above documents inside and include another envelope that has your return address on it (Self Addressed Envelope) with a 3 Baht stamp affixed to it and send to the address above. Send by EMS from a registered post office and NOT an agent...cost 30/40 Baht.

You will receive a receipt within a few days. Keep this and a photocopy of the previous 90 day report to prove you have posted your application. That way you do not get fined for late reporting.  It should be posted no later than 15 days before due date.   EMS post takes 24 hours to arrive at Immigration.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...