Jump to content
IGNORERAD

Hur har ni löst säkerheten med boendet


Tekkor

Recommended Posts

Själv så bor vi i Bangkok i ett "gated community"  mur runt om hela området med inmurat glassplitter på toppen och med vakter dygnet runt som patrullerar runt i området , och inga galler för fönstren utan bara en vanlig mur runt vår tomt och stor gallergrind. Condon vi brukar vara i i Hua Hin där finns ju personal dygnet runt och lite kameror,,, men själva dörren till oss är ju som en vanlig Svensk 70-tals rumsdörr. Kanske man skall ta sig en funderar på säkerheten innan de det sker något, har en känsla att det är fler här som behöver se över säkerheten. Eller i alla fall skaffa ett basebollsträ

Så har ni tips, dela med er.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tekkor

    6

  • uptoyou

    4

  • Kenneth4618

    2

  • kitungmakmak

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Själv så bor vi i Bangkok i ett "gated community"  mur runt om hela området med inmurat glassplitter på toppen och med vakter dygnet runt som patrullerar runt i området , och inga galler för fönstren utan bara en vanlig mur runt vår tomt och stor gallergrind. Condon vi brukar vara i i Hua Hin där finns ju personal dygnet runt och lite kameror,,, men själva dörren till oss är ju som en vanlig Svensk 70-tals rumsdörr. Kanske man skall ta sig en funderar på säkerheten innan de det sker något, har en känsla att det är fler här som behöver se över säkerheten. Eller i alla fall skaffa ett basebollsträ

Så har ni tips, dela med er.

Basebollsträet skall vara i aluminium,det klingar bättre då och är definitivt effektivare.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Basebollsträet skall vara i aluminium,det klingar bättre då och är definitivt effektivare.

och inga flisor:Bang2:

Link to comment
Dela på andra sajter

100 kg argsint farang med järntrea  :ninja:, allvarligt har annat att tänka på än att gå

och vara orolig för inbrott .

Livet är för kort till att jag skall gå och oroa mej för eventuella situationer, en hund

som varnar  och min järntrea det får duga

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vi har också några hundar. Jag vägrar in i det längsta att bo bakom galler

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Sverige låser jag inte ens dörren på nätterna (villa område), men just om man har tant och ungar som får vara själv i bland så kanske man skall ha nått skydd (i Thailand)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta inte för grannar och andra om du skall resa bort för sånt är info en tjuv gillar att få. Många skvallrar och säljer sån info för en slant.

Utmana inte genom att gå klädda i guldkedjor och liknande.

Låt det se ut som ni är hemma om ni åker iväg, låt kaffekoppen stå kvar ute tillsammans med någon tom ölflaska.

Sätta på stora hänglås på grind och ytterdörr är ett bra sätt berätta att ingen är hemma och det är fritt fram.

Galler för fönster ger bara falsk säkerhet då man med en bultsax klipper det mesta i gallerväg på ett par minuter. Det går inte att utestänga en tjuv.

Taken är en svag punkt då det är enkelt att ta bort en skiva och sen bara lyfter bort en gipsruta i innertaket och tillgång till rummen nedanför.

Har man innerdörrar låsta försvåras tillgången till de olika rummen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rörelsedetektor + strålkastare verkar fungera bra. En ljusskygg person gillar inte när hela tomten lyses upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rörelsedetektor + strålkastare verkar fungera bra. En ljusskygg person gillar inte när hela tomten lyses upp.

Finns det hundar och katter som rör sig på tomten så drar dom igång lyset.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det hundar och katter som rör sig på tomten så drar dom igång lyset.

Ja men det gör ju ingenting.

MVH Nonki

 

 

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl att justera höjden på detektorn, så länge Thailändarna är högre än djuren bör det fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl att justera höjden på detektorn, så länge Thailändarna är högre än djuren bör det fungera.

Onödigt,  ju ljusare det är ju mindre tjuvar som agerar.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Basebollsträet skall vara i aluminium,det klingar bättre då och är definitivt effektivare.

Check.

Link to comment
Dela på andra sajter

Livsfarlig flickvän!!! Galler och hänglås lite varstans. Kameror med rörelsedeckare. Funkar inte så bra ännu men det kommer
När/om det blir av att bygga hus i Isan så blir det elstängsel taggtråd rörelsedeckare stora strålkastare och en jävlig stor hund. Är inte rädda av mig men vill va i fred.

 

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ville inte ha några galler för fönster och dörrar men ändå något som är lite bättre än bara glas. Jag valde http://www.majestec.com det ser ut och fungerar som myggnät men gjort I rostfritt stål och mycket svårt att ta sig igenom. En bultsax tar sig inte igenom detta, det behövs en vinkelkap och de för ju som bekant en del oväsen.

 Jag köpte lokalt i Chiangmai men allt bestäldes och levererades från Bangkok.

Det blir förståss mycket dyrare än att sätta upp Thaigaller. Jag betalade 250 000 bath bara för nedervåningen. Fyra fönster, två dörrar och en altandörr. Men ska man bara ha till en condodörr blir det inte så mycket pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har mur runt tomten. Grinden är bara att öppna och kliva in sen möts man av byns jävligaste byracka som kan gatans lag... Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vi har inga som helst skydd, larm eller galler vare sig i Thailand eller Sverige, sover med öppna fönster och dörrar i båda länderna.

Men vi bor ju på landet i båda länderna och jag känner mig lika trygg i byn som på Västkusten, goda grannar, hundar och släkt är det som ger oss säkerhet, men ute på farmen sover vi med gevär och machete bredvid oss.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Har larm i kåken med bortsett från att jag testar det så har det inte varit i bruk på flera år. Galler är fult och ger en falsk trygghet, man kan enkelt lirka loss dom med en skiftnyckel eller ett kraftigt ryck. 

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Beställde lite myggnät förut och de ville sälja galler också.

Jag sa aldrig men det blir ett galler till dörren för konstruktionsmässigt hade det inte fungerat hållbart med dubbeldörr.

Pengar och guld har man i banken.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

pengar på  banken. annars inget som jag inte kan vara utan. (utom M.L.S förstås)

 

Ska dom däremot sno min whisky här i Sverige bär dom ta med sig en gaffeltruck (bor på 10:de våningen så det funkar nog inte)

För skåpet som whiskyn står i väger 450 kg (tomt) och är fastbultat i betongväggen.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har denna strålkastare med sensor monterad på gaveln ut mot gatan. Inköpt på Makro för 500 Baht. Går att ställa känslighet plus hur länge den ska vara tänd.

001.thumb.JPG.bcdb20f7602d7a824eec3a9347

004.thumb.JPG.529da5017385ac8c66d91ee1a3

Plus mina två hundar. Hittade bara bild på Beer Chang just nu. Har även en stor Schäfer.

beer_chang.thumb.jpg.fc22f1c6ada121af458

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Berätta inte för grannar och andra om du skall resa bort för sånt är info en tjuv gillar att få. Många skvallrar och säljer sån info för en slant.

Utmana inte genom att gå klädda i guldkedjor och liknande.

Låt det se ut som ni är hemma om ni åker iväg, låt kaffekoppen stå kvar ute tillsammans med någon tom ölflaska.

Sätta på stora hänglås på grind och ytterdörr är ett bra sätt berätta att ingen är hemma och det är fritt fram.

Galler för fönster ger bara falsk säkerhet då man med en bultsax klipper det mesta i gallerväg på ett par minuter. Det går inte att utestänga en tjuv.

Taken är en svag punkt då det är enkelt att ta bort en skiva och sen bara lyfter bort en gipsruta i innertaket och tillgång till rummen nedanför.

Har man innerdörrar låsta försvåras tillgången till de olika rummen.

Inte om man kopplar 220v till gallret... Bara en tanke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om man kopplar 220v till gallret... Bara en tanke.

Ingen bra tanke alls, tänk på oskyldiga människor och barn.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen bra tanke alls, tänk på oskyldiga människor och barn.

Boskapsspänning hög spänning men låg ampere

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tyvärr redan hänt dödsfall i Thailand då idi*ter kopplat 220 till stängsel

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...