Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

lasseiudon

Svärdet och Spriran

Recommended Posts

lasseiudon

Svärdet och Spiran är filmatiseringen av Ken Follets succeromaner, vilka utspelar sig i England från mitten av 1100-talet och en 75 år framåt. Böckerna har jag inte kvar men däremot hela filmen på min dator med svenska undertexter, ca 7 timmar.

IMDb: The Pillars of the Earth (2010)
Set against a backdrop of war, religious strife and power struggles which tears lives and families apart.
http://www.imdb.com/title/tt1453159/?ref_=ext_shr_eml_tt

Om någon är intresserad delar jag gärna med mig, jag behöver då en USB-sticka som rymmer 30 GB (och är formaterad för NTFS, filerna är stora). Jag skall försöka ta mig till nästa ons-dagsträff eller så går det ju bra att kontakta mig direkt.

Jag håller på och ser färdigt filmen själv 7-8 timmar och planerar att radera allt inom kort när jag är klar.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

• Similar Content

• sarne
      By sarne
      Anmälningslista Annandagsträffen 2017.

Iår är det Tionde året i rad som Annandagsträffen arrangeras i Udon Thani.

Vi ber er som planerar att vara med ange det här i tråden eller via ett PM.
      Tala om antal personer och deras namn, tack.

Vi återkommer angående lokal, datumet är som vanligt 26 december, samling kl. 12.00

Välkomna.
      Udongänget.

• lasseiudon
      By lasseiudon
      På senare tid har jag bokat Stockholm- Bangkok- Udon Thani tur och retur 3 gånger och vid två tillfällen händer följande: På delsträckan till/från Udon kan man inte alltid välja avgångstid med Thai Smile utan det enda man erbjuds är t.ex en eftermiddagstid 14:30 eller senare. Vem vill sitta 8 timmar eller mer på Suvvan? När man kollar på Thai Smile finns platser på alla dagens avgångar.  Detta har varit nätresebyråer men det är samma på Thai Airways egen hemsida (fast lite dyrare). När man ringer kundtjänst på resebyrån erbjuds man det morgonflyg man vill ha fast då kostar det upp emot 2.000 kronor extra!

Vad är detta för djävla skit?? Första gången jag råkade ut för detta då gällde det avgången ifrån Udon (Åka till Bangkok tidigt på eftermiddagen och vänta typ 10 timmar på Suvvan), då köpte jag biljetten med eftermiddagsflyg från Udon  till Suvvan varefter jag senare fick köpa fick köpa en ny biljett med det önskade kvällsflyget. Det räckte inte med det utan jag vart ju tvungen att åka till Thai Airways kontor för att officiellt avboka en flight och stoppa in den nya istället.

Nu åker jag snart igen och då har jag köpt en biljett tor. Stockholm - Bangkok och en annan med Thai Smile för resan till Udon Thani. Detta är ju inte heller bra för dels missar man 5 kg tillåtet bagage på Thai Smile och vidare gissar jag att ansvaret för att man inte skall missa sitt anslutningsflyg försvinner när det är separata biljetter.

I förra veckan köpte jag biljetter åt min fru och då var det inga problem utan det var fritt att välja mellan Thai Smiles alla avgångar!

Nån annan som vet vad detta krångel kan bero på och vad man bäst gör åt saken?
    • Naam kaeng
      By Naam kaeng
      Morsning!
      Jo, som titeln antyder, en ganska okomplicerad filmfrågetråd.
      Visar en bild från en film. Du gissar vilken filmen är. (foto på TV-skärm) Fler bilder om ingen kan direkt.
      Jag har en hel del filmer och ser en massa, så jag kör gärna vidare med nästa fråga - om inte den som gissar rätt förstås själv vill slänga in en egen fråga.

Enklare att gissa blir det förstås om en känd skådis syns på bilden, eller om ett mer eller mindre känt filmcitat syns. 
      Annars kan det förstås göras precis hur svårt som helst.

Så vi kör igång på en gång!

Vilken film är detta?

• Naam kaeng
      By Naam kaeng
      Kommer ni ihåg när man gick till macken och hyrde videofilmer?
      Eller kanske Video 2000 eller Betamax?
      Hade man ingen video funkade ju Moviebox bra.  Kanske minns du topmatad VCR med trådbunden fjärr? 
      Dessa filmer hade ju massor av reklam i början.

Likaså kunde man ju på 80-talet gå till biografer i stan och kika gratis på reklam för kommande filmer.
      Jösses vad jag tillbringade tid på dessa biografer, kunde vartenda kommande film, halvt utantill.

Fortfarande är det massor av reklamfilmer som har etsat sig fast på näthinnan.
      Ös på med de som du kommer ihåg.
      Själv minns jag speciellt denna som (man kunde texten utantill) var på alla Warners filmer.

Ös på!

• Naam kaeng
      By Naam kaeng
      -"Surely you can't be serious."
      -"I am serious. And don't call me Shirley.

/Titta vi flyger

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy