Jump to content
IGNORERAD

ATM


kycklingen

Recommended Posts

kitungmakmak

Det beror ju på uttagsgränserna på kortet åxå, vill du ta ut mycket (över 20k THB) så gå in på en bank istället.

Färgen på ATMen är inte allt, mina (Svenska) kort är maximerade till 5000 SEK/uttag så det får vara vilken färg det vill på dom ATMerna. Mer får jag inte ut i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Vilken färg ska det vara på en ATM som man ut mest pengar på?

Krungsri Bank, gula ATM:s. Där kan man ta ut 30 000 THB per uttag. Även TMB vill jag minnas. Blåa.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om ATM ...

Jag gjorde ett test mest bara för min egen nyfickenhetsskull, om man tänker växla från sek till thb finns det en massa alternativ, olika banker samt växlingskontor som vasu och superrich i BKK osv. osv. alla med olika växlingskurser, bara och titta på deras hemsidor.

Tänkte att detta även skulle tillämpas på det olika bankernas atm maskiner, jag har alltid trott så ... men icke ... jag blev själv väldigt förvånad.

Jag gjorde så att inne på MBK i BKK tog jag ut 20000 thb i fyra maskiner så lika fyra olika banker, om jag kommer ihåg helt fel tog jag ut på Thanachart Bank, Bangkok Bank, Kasikorn Bank samt TMB Bank och fick samma kurs på alla fyra uttagen.

Betyder detta att det är den svenska banken, i mitt fall nordea som styr växligskursen?

Hur som helst så blev kursen bättre än det thailänska bankerna och i samma nivå som vasu Exchange.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om ATM ...

Jag gjorde ett test mest bara för min egen nyfickenhetsskull, om man tänker växla från sek till thb finns det en massa alternativ, olika banker samt växlingskontor som vasu och superrich i BKK osv. osv. alla med olika växlingskurser, bara och titta på deras hemsidor.

Tänkte att detta även skulle tillämpas på det olika bankernas atm maskiner, jag har alltid trott så ... men icke ... jag blev själv väldigt förvånad.

Jag gjorde så att inne på MBK i BKK tog jag ut 20000 thb i fyra maskiner så lika fyra olika banker, om jag kommer ihåg helt fel tog jag ut på Thanachart Bank, Bangkok Bank, Kasikorn Bank samt TMB Bank och fick samma kurs på alla fyra uttagen.

Betyder detta att det är den svenska banken, i mitt fall nordea som styr växligskursen?

Hur som helst så blev kursen bättre än det thailänska bankerna och i samma nivå som vasu Exchange.

Är nog MasterCard (om du har det) som sätter kursen. Den thailändska bankens kurs får du bara om du har kort hos dem (eller om du låter dom göra växlingen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Vilken färg ska det vara på en ATM som man ut mest pengar på?

Gul 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Gul 

Dig litar jag inte igen på när det gäller ATM, annars var det inga problem men jag höll ju förfan på att traska hem till Sverige. ;)

E: smart som jag är så vände jag när det tog slut på hus och frågade infödingarna istället. Tur att dom visste vart det fanns en ATM och att jag kan prata flytande Svenska med dom. Tja, dom visste vart ATMen låg i alla fall, resten var nog lite ljug.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

beror ocskå på vilken bank du låter ta hand om valuta växlingen.

fick bättre kurs, när jag lät den sveska banken stå för kursen, skillde 300 sek..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...