Jump to content
IGNORERAD

Ajabaja inte störa villaidyllen


Enis

Recommended Posts

Sverige asså, bättre att dom går på bidrag?   :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja klart som fan att man inte vill ha spring och stoj i grannskapet  :police: och en massa os från vitlök och chili som pyr in i sitt eget hem  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl alla begripa att hitta på ett nytt koncept inte kan gå för sig! :ironi:

Med ett bra filter känns ingen steklukt och det blir knappast något busliv på kvällarna runt en matvagn!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt migrationsverket handlägga så hinner dom bli gamla och dö innan beslut kommer.

Eller så får man förstå att man i Sverige inte får göra någonting som stöter sig med någon annan.

Förr snarare än senare så kommer det här samhället att totalhaverera till anarki då dom som ska efterleva lagar inte 

känner att det stämmer med verkligheten.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Låt migrationsverket handlägga så hinner dom bli gamla och dö innan beslut kommer.

Eller så får man förstå att man i Sverige inte får göra någonting som stöter sig med någon annan.

Förr snarare än senare så kommer det här samhället att totalhaverera till anarki då dom som ska efterleva lagar inte 

känner att det stämmer med verkligheten.

 XXX

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Den Svenska avundsjukan fick just ett ansikte med personen som anmälde matlagning i trädgården. Får nog fan kasta grillen jag åxå. :wink:

 

Och den tomten på kommunen som inte vet hur han skall vända kappan... så lågt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker egentligen inte det är så märkligt. Undrar hur många det är som vill ha matvagnar och serveringsställen på var och varannan tomt. Kebab, pizza, falafel, indiskt, kroatiskt, syriskt mm mm, vagnar med mat överallt. Jag vill inte det ivarjefall, men kulturberikarna hade säkert gillat det.

 

Felet är ju att de fått alla tillstånd för sin matvagn.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i min förort utanför Chiangmai har grannen byggt till och öppnat spa. Inget som jag tycker stör. Skulle faktiskt uppskatta en matvagn i kvarteret.

post-4451-0-55911700-1435386082_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i min förort utanför Chiangmai har grannen byggt till och öppnat spa. Inget som jag tycker stör. Skulle faktiskt uppskatta en matvagn i kvarteret.

 

Var glad för att det inte var en mekanisk firma eller liknande, med sliprondeller och liknande tillhyggen. Eller en granne som vi hade i förra huset, han höll på att renovera sitt hus under minst två års tid. Där var det sliprondeller, slagborrmaskiner och dylikt igång varje dag.

Nattetid höll hans hundar igång. Rena skräckstället att bo på.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tycker egentligen inte det är så märkligt. Undrar hur många det är som vill ha matvagnar och serveringsställen på var och varannan tomt. Kebab, pizza, falafel, indiskt, kroatiskt, syriskt mm mm, vagnar med mat överallt. Jag vill inte det ivarjefall, men kulturberikarna hade säkert gillat det.

 

Felet är ju att de fått alla tillstånd för sin matvagn.

Hade grannen öppnat en Thairestaurang så hade jag inte klagat i alla fall. Ju närmare desto bättre, synd bara att dom nog inte får ha utskänkning av Chang/LEO åxå för en riktiga känslan.

 

Bord och stolar har jag redan på balkongen så det är bara käket som saknas.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste tydligen lite slarvigt och missade det. Jag läste detta: Jag har kollat upp allt med myndigheterna och vagnen är helt ny och vi har fått allt godkänt, säger Anders Fredner

Det är väl just det dom inte verkar ha. I alla fall påstås det så i det sista stycket i artikeln.

http://www.expressen.se/gt/thaivagnen-skapar-grannfejd-i-boras/

 

Fritz..

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...