Jump to content
IGNORERAD

Katamaran Pattaya - Hua Hin


Guest Loikkari

Recommended Posts

Däck 1 Casino

Däck 2 Night Club

DÄck 3 Restaurang

Däck 4 Bordell.

 

Kan åka vilken rutt som helst, garanterat fullbokat

Inget Gogo?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    5

  • kitungmakmak

    5

  • Nicholas

    4

  • Scandinaviancorner

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är väl det katamaraner är bra på har jag fått för mig. Högre hastigheter till samma bränslekostnad eller inte så mycket dyrare. Men jag är ju ingen sjöman direkt så jag har inte riktigt pejl på det.

 

Och hyfsat stabila upp till en viss gräns/väder/vind och brukar ha ett ganska bra frigående djup.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Katamaraner är värdelösa i hög sjö. Det är ju rätt ofta det i grundare vatten.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Däck 1 Casino

Däck 2 Night Club

DÄck 3 Restaurang

Däck 4 Bordell.

 

Kan åka vilken rutt som helst, garanterat fullbokat

 

Precis!

 

Själva resan blir en grej i sej.

Hur många åker finlandsbåt för att besöka Finland?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

De körde en något mindre höghastighets katamaran till Visby från Nynäs för kanske 20 år sen. Funka skitdåligt så den las ner. Inte öga av pris eller bokningsläget de har stadsbidrag. Det skulle ta typ 2,5h men det gick bara när det var spegelblankt. Folk satt o spydde som kalvar o de fick dra ner farten eller helt ställa in avgångarn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

De körde en något mindre höghastighets katamaran till Visby från Nynäs för kanske 20 år sen. Funka skitdåligt så den las ner. Inte öga av pris eller bokningsläget de har stadsbidrag. Det skulle ta typ 2,5h men det gick bara när det var spegelblankt. Folk satt o spydde som kalvar o de fick dra ner farten eller helt ställa in avgångarn.

Det är lite skillnad att köra mellan Nynäs Och Visby än här nere mellan Pattaya och Hua hin som nästan är blankvatten hela tiden. Det skulla gått fint med den båten. Det enda jag skulle vara orolig för det är dom skall köra henne och säkerheten ombord.  Thailändarna vet inte ett skit om vad säkerhet är ombord i en båt.

Link to comment
Dela på andra sajter

De körde en något mindre höghastighets katamaran till Visby från Nynäs för kanske 20 år sen. Funka skitdåligt så den las ner. Inte öga av pris eller bokningsläget de har stadsbidrag. Det skulle ta typ 2,5h men det gick bara när det var spegelblankt. Folk satt o spydde som kalvar o de fick dra ner farten eller helt ställa in avgångarn.

Har bara åkt katamaran till Danmark från Göteborg och fungerat klockrent men de är ju lite större.

Australien har liknande på ett riktigt blåsigt hav.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Har bara åkt katamaran till Danmark från Göteborg och fungerat klockrent men de är ju lite större.

Större?  Dom är mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Större?  Dom är mindre.

Med bildäck och allt. Jättestor var den inte men jag får lov att tvivla. till lilla Gotland de har knappast Tuborg eller sådant. :wink:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Med bildäck och allt. Jättestor var den inte men jag får lov att tvivla. till lilla Gotland de har knappast Tuborg eller sådant. :wink:

Helvete man seglar ju över till danmark i en kafferast , men det tar lite längre tid till Gotland. Därför större och starkare grejer

Link to comment
Dela på andra sajter

Större?  Dom är mindre.

Typ Din midja???? Ha Ha Ha segla lugnt!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite skillnad att köra mellan Nynäs Och Visby än här nere mellan Pattaya och Hua hin som nästan är blankvatten hela tiden. Det skulla gått fint med den båten. Det enda jag skulle vara orolig för det är dom skall köra henne och säkerheten ombord. Thailändarna vet inte ett skit om vad säkerhet är ombord i en båt.

Det kanske är lite lugnare vatten här uppe i bukten, TV var lite skeptiskt dock o han brukar ju veta vad han snackar om. Katamaranerna ut till Samui / Koh Tao är inge roliga när det går lite sjö dock.Tar själv alltid den tunga o stadiga bilfärjan av den anledningen. Hoppas ändock de sparkar igång den hör nya så den kan testas!
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen taxfree eller fin skärgård att vila ögonen på så är nog tiden för överfarten en viktig aspekt.

 

Fritz..

 

Han nämnde ju att det skulle finnas barer ombord..........  så en 6-7 timmar vore lagom.     theBar.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja vill man har fart så är väl nån av  Stenas HHS upplagda(tror jag) : 91 000 hk  gas turbin  ger en fart  på 40 knop och tar 1520 passengers + 375 cars, or 120 cars + 50 freight units (900 lane metres).

 eller HSS   900  45 000 hk/ gas turbin  900 passengers + 208 cars, or 151 cars + 10 coaches.

 

Men dom kostar i bunker .

post-6016-0-43277800-1435417385_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja vill man har fart så är väl nån av  Stenas HHS upplagda(tror jag) : 91 000 hk  gas turbin  ger en fart  på 40 knop och tar 1520 passengers + 375 cars, or 120 cars + 50 freight units (900 lane metres).

 eller HSS   900  45 000 hk/ gas turbin  900 passengers + 208 cars, or 151 cars + 10 coaches.

 

Men dom kostar i bunker .

 

Dessa var mäktiga att åka med, men är ju konservburkar nu, eller på god väg att bli pga de höga driftkostnaderna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa var mäktiga att åka med, men är ju konservburkar nu, eller på god väg att bli pga de höga driftkostnaderna.

Som svävarna över engelska kanalen.

Drog en del bränsle dom med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej!

Har samma åsikt som många andra, tror det blir svårt att få detta att fungera mycket för att det liksom är "same same but diffrent". Om man väl befinner sig i Pattaya och vill ha sol och bad med fina stränder så kommer man troligtvis välja någon av det närmre alternativen som t.ex rayong och ko samed.

Däremot kanske det är mer intressant för turister som befinner sig på hua hin sidan att transportera sig över till Pattaya men ej tvärt om, men troligtvis så vill nog de som håller i pengarna att det ska vara fullsatt åt bägge hållen ... Men vist skulle det vara häftigt att kunna ta en eftermiddags färja från hua hin till Pattaya, gå och ta en "öl" på walking street för att sedan ta förmiddags färjan tillbaka till hua hin ... hehe

Däremot "party-färja" spåret som dök upp här i diskussionen tycker jag verkar klockren, är ju inte bunden till någon speciell rutt heller - men detta borde finns någonstans redan ... eller ?

Sen har vi en annan aspekt i det hela - thailändare och båtar - verkar som att thailändare helt enkelt inte tycker om att åka båt...

Beträffande Bangkok-borna som använder bägge hållen som helgutflyktsmål är ju denna marknad rökt redan till att börja med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Starta flyglinje vettja ;) . Det är nog begränsat passagerarunderlag på denna tilltänkta linje och det är tredje gången jag hör talas om planerna här på MPR.

Det är väl någon som åkt minibuss i den dödliga Thaitrafiken mellan orterna som kläckt iden?

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Starta flyglinje vettja ;) . Det är nog begränsat passagerarunderlag på denna tilltänkta linje och det är tredje gången jag hör talas om planerna här på MPR.

Det är väl någon som åkt minibuss i den dödliga Thaitrafiken mellan orterna som kläckt iden?

Själv har jag åkt vanlig buss och minibuss flera ggr mellan Pattaya där jag bor och Hua Hin och skulle med glädje testa ta den trippen med båt i stället om det alternativet erbjöds. Och nej, det är inte jag som kommit med förslaget om båttrafik på linjen. :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag åkte alltid natt tåget  bankan till surat thani. med bra anslutning till färjan ( allt i en biljett )

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

jag åkte alltid natt tåget  bankan till surat thani. med bra anslutning till färjan ( allt i en biljett )

Visst, men det tog nog lite mer än 5 timmar anar jag. 12 verkar mer rimligt på land. På vatten vetefan.  Åkte den sträckan för nån månad sen själv, men inte fan vet jag hur länge det tog. typ 12 chang och 10 cigg (rökte på dass) skulle jag uppskatta det till ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...