Jump to content
IGNORERAD

Sjukförsäkring


nongsai

Recommended Posts

Hej

någon som har tipps om en bra sjukförsäkring i Thailand till rimligt pris. Jag är 62 och bor utanför Buriram

nongsai

Link to comment
Dela på andra sajter

BUPA kanske kan vara ett alternativ för dig?

Jag var 61 eller 62 när jag tecknade min hos dem och den kostar cirka 20 000 THB/år. Jag är 65 nu.

Jag kan vara försäkrad hos dem tills jag blir 70 (om jag blir det?) sedan är det bara att be en bön.

Efter 70 är man ointressant för försäkringsbolaget. Lätt att räkna ut varför...

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Här kommer kompletterande uppgifter om försäkring i BUPA, som är en personförsäkring och erbjuds i fyra olika nivåer.

SAPPHIRE

RUBY

EMERALD

DIAMOND

Sapphire är billigast och Diamond är dyrast. Jag har Ruby och den kostar då lite drygt 20 000 baht per år. Priset är då självklart flexibelt beroende på hur gammal man är och för mig är det dyrast då jag är nyligen fyllda 65 år.

För att kunna jämföra skillnaderna kan jag berätta att Sapphire kostar 12 238, Ruby alltså 20 299, Emerald 29 569 och Diamond 44 760 per år och alla priserna förstås i baht.

Ovanstående för en försäkringstagare mellan 61 och 65 år.

Priserna faller ju yngre man är och för att ta ett exempel till, 36-40 år: 5 123, 8 497, 12 377 och 18 738 baht.

Ett exempel vad man får om olyckan är framme:

Room and board including nursing service, max per day: 1 200, 2 000, 3 000 och 5 000 baht. Som du ser får jag alltså med min Ruby 2 000 baht per dag för rummet, medan en Diamond försäkringstagare får hela 5 000 om dagen. Jag inser att 2 000 förmodligen inte räcker för rummet på sjukhuset, men det är en del och jag räknar med att jag inte skall bli ruinerad om något händer.

Man får helt enkelt göra en avvägning vad man har råd och lust att betala i årspremie. Vore jag 40 år skulle jag förmodligen satsa på en Diamond.

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...