Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Man kan ju se det som två olika förslag i tråden - ett för mötesplats och ett för ett bra och hyfsat centralt boende.

 

Det har du rätt i.

 

Nu är det spontan mötesplats som är akut!

 

Det andra kan vänta tills vi är överens om ny spontan mötesplats!

Dania är värt att prova som övernattnings ställe.

 

Priserna är bra. Poolen ser bra ut.

Det kan även vara ett bra ställe att lägga förbeställda möte på.

Menyn är bra.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok, jag skall inte stressa dej mer med att åka runt och kolla. Jag har ju lixom mitt boende klart och för mej och frugan blir det nog en av Nids grannbarer efter käket på Beefeater.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Akut?

Ojoj...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Akut?

Ojoj...

Givetvis är det akut!

Vi kan inte ha en massa löst MPR-folk som irrar runt planlöst i Pattya.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Givetvis är det akut!

Vi kan inte ha en massa löst MPR-folk som irrar runt planlöst i Pattya.

Meh... jag irrar runt planlöst i hela Thailand, alltid hittar man nånstans att sitta en stund.

 

Men det skulle vara kul att träffa lite av er som jag snackat med under tiden jag varit medlem på MPR. Verkar vara mycket trevligt folk, jag är såklart undantaget  ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen har jag inte mycket att tillföra i kommentarväg mer än att jag upplevde rummen och hela placet som ännu mera positivt än vad biderna ger.

Rumspriserna går upp 10-15 % under högsäsong.

Hissen, som kostade 1,4 mille Thb att installera var ett stort plus. Skönt att slippa vingla i trånga trappor när man kommer hem på nattkröken.

Nu har jag ätit där två gånger och har blivit lika nöjd varje gång.

Jag har fått intrycket att ägaren är på hugget med ständiga planer på förbättringar.

Vid poolen finns ett däck, där jag kan se Ragson stå och lira och etablera en trivselbro (eller hur man skall uttrycka det) mellan Sverige och Danmark.

 

Mitt slutord får bli "kvalitet och trivsel för en rimlig kostnad" och nu är det upp till var och en att själva testa.

 

Verkar vara ett helt ok ställe att bo på, kan man parkera en bil i närheten? Som jag kommer ihåg det, är det ganska trångt där.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara ett helt ok ställe att bo på, kan man parkera en bil i närheten? Som jag kommer ihåg det, är det ganska trångt där.

 

Mvh. borje222

Enligt ägaren som jag snackade med nyss så finns det en parkering på baksidan hotellet. Hur man hittar dit har jag dock inte listat ut ännu. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du rätt i.

 

Nu är det spontan mötesplats som är akut!

 

Det andra kan vänta tills vi är överens om ny spontan mötesplats!

Dania är värt att prova som övernattnings ställe.

 

Priserna är bra. Poolen ser bra ut.

Det kan även vara ett bra ställe att lägga förbeställda möte på.

Menyn är bra.

snälla Pigge!

Inga 800m från Nid, då hamnar du söder om Pattayathai!

Och varför utgår du från Nidbar när alla är överrens om att dt stället inte är värt att gå till längre?

 

Kåres har varit en favvo för mig läng, både bardisk och soffgrupper, bara att välja.

Bra musik på bra volym och tokiga norrmän som ringer i klockan, hehe

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

snälla Pigge!

Inga 800m från Nid, då hamnar du söder om Pattayathai!

Och varför utgår du från Nidbar när alla är överrens om att dt stället inte är värt att gå till längre?

Kåres har varit en favvo för mig läng, både bardisk och soffgrupper, bara att välja.

Bra musik på bra volym och tokiga norrmän som ringer i klockan, hehe

Mvh

Amja

Han utgår nog därifrån pga att läget är perfekt.

Trodde du hade fattat det efter alla inlägg i denna tråd[emoji47]

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga 800m från Nid, då hamnar du söder om Pattayathai!

Jag är övertygad om att det är snarare mer än 800 m från Nid bar till Dania Hotel än mindre. Dock är den diskussionen ganska ointressant för mig så jag tänker inte ge mig ut och mäta avståndet, det får i så fall någon annan göra.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag checkade ut i morse från R-con
och drog till Dania föratt käka frukost, som nu är avklarad och jag säger att den som väljer ett annat hotell i samma prisklass, får skylla sej själv. Allt är bara kvalitet och hur bra som helst. Jag kan bekräfta att de har bilparkering på baksidan.

Kan också påpeka att Bahttaxi trafikerar ständigt Soi Bukhaw i båda riktningarna och följaktligen passera de Dania med korta mellanrum.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här stället skulle kanske passa herrarna?     

 

 

Pattaya Police have put out a dragnet on a hunt for a woman who damaged that coastal community’s pristine image with one photograph.

Long held by the public as an esteemed home of the virtuous and upright, Pattaya’s image was possibly forever soiled yesterday by a photograph of a woman on her knees giving a blowjob to an Asian tourist in the middle of a public bar on Pattaya's Walking Street.

Responding to the photos which spread online to the shock and outrage of two or three people, police Cmd. Sukkatat Poompanmuang said yesterday he has ordered his officers to track down the lady in question to charge her with public obscenity.

The photos spread online yesterday provoking an uproar among a public part-titillated and part-horrified.

"Oh woman! She feels like sucking it, so she just does, showing off her pro skill in the middle of the pub!” wrote user Nangfa Yakuza, who first posted the photo online. “The guy seems satisfied and doesn't shy away at all!"

The photos were soon taken offline.

"This is too nasty,” another user commented. “This is why foreigners look down on Thai women.”

 

 

bj_0.jpg

 

 

http://Bangkok.coconuts.co/2015/06/30/police-hunting-down-blowjob-bargirl

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har tydligen blivit stängt i 10 dagar, det ger ju er tid att fundera på det. 

 

Police Close Down 'Oral Sex Club' in Pattaya for Ten Days

14356450041435645629l.jpg

Police investigated 808 Disco Club in Pattaya on 29 June 2015.
 
 
CHONBURI — Police have ordered a nightclub in the resort town of Pattaya to close down for ten days after a photo of a woman appearing to perform oral sex in the venue circulated on social media.

Calling the incident "shockingly" inappropriate and unlawful, police tracked down the club, named 808 Disco Club, on Pattaya’s Walking Street and interrogated the staff last night.

A security guard told police the photo was taken shortly before the club closed at around 3am on 29 June. He said the people in the photo, a Korean man and Thai woman, were both clients of the bar at the time, and were kicked out as soon as security staff noticed what they were doing.

Police said the club’s owners will not face legal action for the lewd act because their staff quickly expelled the couple. However, the club was ordered to shut down for ten days because police discovered that the management has not been keeping records of its employees, as is required by regulations.

Pol.Col. Sukthat Pumpanmuang, the superintendent of Pattaya Police Station, said officers are still working to track down the pair in the photo and charge them with public indecency, but added that there is no CCTV footage of the incident because the club's security camera was broken. 

Chakorn Kanchanawatta, an administrative official in Pattaya, which is one of the world's top destinations for sex tourism, said incident has brought "great shame" to the popular beach town.

"I will summon all entertainment establishment [owners] to acknowledge our policies to prevent such a thing from happening again," he said.

Although prostitution and sex shows are banned under Thai laws, both businesses operate openly in Pattaya other red-light districts in major cities around the country, and are mostly tolerated by authorities. 

In response to the 808 Disco Club incident, an official from Thailand’s Ministry of Social Development urged the government to set clear zones for adult entertainment in Pattaya, instead of turning blind eye to the trade. 

"I suggest we implement the regulation of exclusive zoning for lewd or sexual shows," said Somchai Charoenamnuaysuk, who directs the Ministry's Women and Families Department.

"For example, the Netherlands has zoning regulations. There's exclusive space for sexual shows, with restrictions on the age of the clients," he explained. "There's clear and appropriate for regulations, equipment, and laws specifically for tourism and service in those zones. It's an option for tourists. Anyone who doesn't want to see lewd and sexual shows doesn't have to visit those zones." 

However, Sanpetch Suphabowornsatient, the director of a hotel association, told Khaosod that the government should respond to the incident by "campaigning and educating people about the good culture and tradition" of Thailand.

"Right now, Thailand is trying to promote the Thai way of tourism, and Buddhist way of tourism," Sanpetch said. "Thailand is a Buddhist country, yet nowadays men and women express themselves in a way that causes damages to image of the country."

 

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1435645004

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det har tydligen blivit stängt i 10 dagar, det ger ju er tid att fundera på det. 

 

Police Close Down 'Oral Sex Club' in Pattaya for Ten Days

14356450041435645629l.jpg

Police investigated 808 Disco Club in Pattaya on 29 June 2015.
 
 
CHONBURI — Police have ordered a nightclub in the resort town of Pattaya to close down for ten days after a photo of a woman appearing to perform oral sex in the venue circulated on social media.

Calling the incident "shockingly" inappropriate and unlawful, police tracked down the club, named 808 Disco Club, on Pattaya’s Walking Street and interrogated the staff last night.

A security guard told police the photo was taken shortly before the club closed at around 3am on 29 June. He said the people in the photo, a Korean man and Thai woman, were both clients of the bar at the time, and were kicked out as soon as security staff noticed what they were doing.

Police said the club’s owners will not face legal action for the lewd act because their staff quickly expelled the couple. However, the club was ordered to shut down for ten days because police discovered that the management has not been keeping records of its employees, as is required by regulations.

Pol.Col. Sukthat Pumpanmuang, the superintendent of Pattaya Police Station, said officers are still working to track down the pair in the photo and charge them with public indecency, but added that there is no CCTV footage of the incident because the club's security camera was broken. 

Chakorn Kanchanawatta, an administrative official in Pattaya, which is one of the world's top destinations for sex tourism, said incident has brought "great shame" to the popular beach town.

"I will summon all entertainment establishment [owners] to acknowledge our policies to prevent such a thing from happening again," he said.

Although prostitution and sex shows are banned under Thai laws, both businesses operate openly in Pattaya other red-light districts in major cities around the country, and are mostly tolerated by authorities. 

In response to the 808 Disco Club incident, an official from Thailand’s Ministry of Social Development urged the government to set clear zones for adult entertainment in Pattaya, instead of turning blind eye to the trade. 

"I suggest we implement the regulation of exclusive zoning for lewd or sexual shows," said Somchai Charoenamnuaysuk, who directs the Ministry's Women and Families Department.

"For example, the Netherlands has zoning regulations. There's exclusive space for sexual shows, with restrictions on the age of the clients," he explained. "There's clear and appropriate for regulations, equipment, and laws specifically for tourism and service in those zones. It's an option for tourists. Anyone who doesn't want to see lewd and sexual shows doesn't have to visit those zones." 

However, Sanpetch Suphabowornsatient, the director of a hotel association, told Khaosod that the government should respond to the incident by "campaigning and educating people about the good culture and tradition" of Thailand.

"Right now, Thailand is trying to promote the Thai way of tourism, and Buddhist way of tourism," Sanpetch said. "Thailand is a Buddhist country, yet nowadays men and women express themselves in a way that causes damages to image of the country."

 

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1435645004

 

Sluta klistra in för h-e  :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är övertygad om att det är snarare mer än 800 m från Nid bar till Dania Hotel än mindre. Dock är den diskussionen ganska ointressant för mig så jag tänker inte ge mig ut och mäta avståndet, det får i så fall någon annan göra.

 

Fritz..

Kanske kortare fågelvägen, men dock allt svårare att utföra..

Rock on,

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har tydligen blivit stängt i 10 dagar, det ger ju er tid att fundera på det.

 

Varför skulle vi fundera på det ? Du tror tydligen att vi som vill ha en träffpunkt i Pattaya är intresserade av att få en offentlig avsugning men där har du fel, väldigt fel !

Eftersom du aldrig besökt Pattaya eller tänker göra det så kan du väl bara hålla dig ifrån en tråd som denna med dina spydigheter, eller är det för mycket begärt ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle vi fundera på det ?

 

Fritz..

 

Tja, det verkar ju vara ett populärt ställe, men det kanske inte duger åt sällskapet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tja, det verkar ju vara ett populärt ställe, men det kanske inte duger åt sällskapet.

Kan du inte bara somna om!? Hur jävla trött får man bli?!

Skickat från min HTC One_M8

Link to comment
Dela på andra sajter

Han utgår nog därifrån pga att läget är perfekt.

Trodde du hade fattat det efter alla inlägg i denna tråd[emoji47]

Kan du utveckla det där lite med det perfekta läget, är väl väldigt personligt vad det perfekta läget är i centrala Pattaya.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du utveckla det där lite med det perfekta läget, är väl väldigt personligt vad det perfekta läget är i centrala Pattaya.

Chan2014

Mja, läser man denna tråd så framgår ju att läget är uppskattat perfekt kanske var fel ord?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är övertygad om att det är snarare mer än 800 m från Nid bar till Dania Hotel än mindre. Dock är den diskussionen ganska ointressant för mig så jag tänker inte ge mig ut och mäta avståndet, det får i så fall någon annan göra.

 

Fritz..

 

Det är något mera än 800m om du kollar på "Google map".

 

Adressen till Hotel Dania finns på deras hemsida.

sedan sätter du pilen där du vill utgå från.

väljae att du ska gå.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något mera än 800m om du kollar på "Google map".

 

Adressen till Hotel Dania finns på deras hemsida.

sedan sätter du pilen där du vill utgå från.

väljae att du ska gå.

 

Finns ju bahtbussar på buakhao, spela roll hur långt det är?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju bahtbussar på buakhao, spela roll hur långt det är?

Tänk på att Pigge är där ca tre dar om året då måste det vara nära till allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju bahtbussar på buakhao, spela roll hur långt det är?

Håller med orkar man inte 800m så kanske det är dags för rullator?

Stället ser ju kanon ut bra mat fin balja hyfsade rum o priser!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju bahtbussar på buakhao, spela roll hur långt det är?

 

Inte om man vet att där är någon.

Men svårt om man blir ensam.

 

Det är ett hotell och ligger avsides.

Men det är min åsikt.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...