Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Snacka om lågt att börja ifrågasätta eller spekulera över varför någon tar en hotellnatt.

Jag har själv tagit in 3tim i södra Pattis på hotell utan sällskap för att jag var kanon och

trött och inte orkade krångla mig hem till Soi Diana där damen väntade.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Snacka om lågt att börja ifrågasätta eller spekulera över varför någon tar en hotellnatt.

Jag har själv tagit in 3tim i södra Pattis på hotell utan sällskap för att jag var kanon och

trött och inte orkade krångla mig hem till Soi Diana där damen väntade.

 

//Broskan

Fast det är nog rekord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är nog rekord.

Jag menar, med rent mjöl i påsen så borde det ju vara så mycket skönare att komma till damen som kan ta hand om en. Det är ju trots allt inte mer en  10 minuter från Södra Pattis till Soi Diana... :good:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Rysligt vad ni Pattaya rävar utstrålar präktigtighet, någon mer som vill ansluta till denna trogna skara?

Tydligt annat läge för oss bittra surkukar enl. MPR'S samlade expertis.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Rysligt vad ni Pattaya rävar utstrålar präktigtighet, någon mer som vill ansluta till denna trogna skara?

Tydligt annat läge för oss bittra surkukar enl. MPR'S samlade expertis.

Chan2014

Erkänn att nu slinker in på Marina ibland nu för lite tvaggning :) Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rysligt vad ni Pattaya rävar utstrålar präktigtighet, någon mer som vill ansluta till denna trogna skara?

Tydligt annat läge för oss bittra surkukar enl. MPR'S samlade expertis.

Chan2014

Nu vet jag inte om jag tillhör dom präktigas skara här på MPR eller inte men jag sänker mig i alla fall inte till nivån att jag offentligt börjar insinuera att en annan medlem skulle passa på att vara otrogen när hustrun befinner sig på annan ort. Det angår helt enkelt inte mig om andra människor går till sängs ensamma eller med köpt sällskap, upp till dom, så därför spekulerar jag inte ens i frågan.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkänn att nu slinker in på Marina ibland nu för lite tvaggning :)

Bästa broder,

Läs vad jag skriver, har jag skrivit att jag aldrig är/har varit otrogen mot äktenskapliga förpliktelser och visat denna skenhelighet som vissa tydligen gör?,Skit samma, var och en gör vad som passar dom bäst.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om jag tillhör dom präktigas skara här på MPR eller inte men jag sänker mig i alla fall inte till nivån att jag offentligt börjar insinuera att en annan medlem skulle passa på att vara otrogen när hustrun befinner sig på annan ort. Det angår helt enkelt inte mig om andra människor går till sängs ensamma eller med köpt sällskap, upp till dom, så därför spekulerar jag inte ens i frågan.

 

Fritz..

Tydligen anser du att du tillhör Pattaya rävarna, tydligen har du en åsikt i frågan, likt förbannat spekulerar du om min låga nivå i frågan, stackars Jive nu sover han nog inte gott i sitt hotell rum i sin ensamhet 10 min hemifrån.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa broder,

Läs vad jag skriver, har jag skrivit att jag aldrig är/har varit otrogen mot äktenskapliga förpliktelser och visat denna skenhelighet som vissa tydligen gör?,Skit samma, var och en gör vad som passar dom bäst.

Chan2014

Tvaggning skrev jag :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om jag tillhör dom präktigas skara här på MPR eller inte men jag sänker mig i alla fall inte till nivån att jag offentligt börjar insinuera att en annan medlem skulle passa på att vara otrogen när hustrun befinner sig på annan ort. Det angår helt enkelt inte mig om andra människor går till sängs ensamma eller med köpt sällskap, upp till dom, så därför spekulerar jag inte ens i frågan.

 

Fritz..

 

Är jag den enda som tror/tycker att det var menat som ett skämt?

Link to comment
Dela på andra sajter

det är samma för mig om jag åker in till suin och dricker lite gott .då blir det hotel på natten för att köra motorcyckeln hem det gör jag inte .mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

det är samma för mig om jag åker in till suin och dricker lite gott .då blir det hotel på natten för att köra motorcyckeln hem det gör jag inte .mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

det är samma för mig om jag åker in till suin och dricker lite gott .då blir det hotel på natten för att köra motorcyckeln hem det gör jag inte .mvh

Hymla inte jag vet nog vad du gör i Surin ha ha. :ironi:

 

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vad folk gör eller inte gör på hotell är upp till var och en. Blir dock nyfiken på att det är så farligt så att man tar in på hotell istället för att åka hem. Det låter ju verkligen obehagligt att bo så. Ta det inte som ett ifrågasättande.

Link to comment
Dela på andra sajter

för min del så är det 45 km in till surin åker dricker jag 3-5 bira så sätter jag mig inte på mc och åker hem i mörkret på en hårt trafikerad väg dessutom så är många hotel billiga att ta in på mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

undrar om det fiins många svensk ägda ställen runt soi diana med omnejd  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bath buss kostar väl inga 400 hem till dej och till på köpet säkert, du missuppfattar som vanligt, ingen som helst vendetta på din person, är helt övertygad att du klarar en merkostnad på 200 battingar, får be om ursäkt för vad du kallar galla från min sida, men det är jag som avgör om det är nog med galla från min sida inte du min vän, minnet är väldigt långsiktigt i vissa lägen, du får väl anmäla inlägget och gråta ut lite för hövdingen så tar han förhoppningsvis bort det, det har ju funkat för vissa.

Slutligen varför hymla, jag har också varit med om ett och annat, är väl ingen skam över det, du är väl man för tusan.

Chan2014

Vi åkte bahtbuss hem till Jive i vintras o h han tog 400 Baht sedan ska han ju in till stan också så det blir 800 t o r så han sparade ju 200 baht på att bo på hotell[emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vi åkte bahtbuss hem till Jive i vintras o h han tog 400 Baht sedan ska han ju in till stan också så det blir 800 t o r så han sparade ju 200 baht på att bo på hotell[emoji1] [emoji1]

Ingår resan till stan i hotell priset? Eller vänta hur räknar man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tydligen anser du att du tillhör Pattaya rävarna, tydligen har du en åsikt i frågan, likt förbannat spekulerar du om min låga nivå i frågan, stackars Jive nu sover han nog inte gott i sitt hotell rum i sin ensamhet 10 min hemifrån.

Chan2014

Nu är vi ju inga proffs förare som du men för mig tar det minst en halvtimma hem till Jive med moppen [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ingår resan till stan i hotell priset? Eller vänta hur räknar man?

Ok då dra av 100 baht för soppan till moppen så har han sparat 100 baht i alla fall[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde jag inte kommentera den här typen av insinuerande och provocerande inlägg, men jag tycker det får vara nog nu med galla från din sida.

Jag har varit utsatt för livsfarliga taxikörningar mer än en gång hem från Pattis i natten och då känns det betydligt tryggare att lägga sej på ett hotell.

Hotellkostnad 600 Thb.

Taxikostnad 400 Thb.

 

Skillnaden, 200 Baht klarar jag.

 

För övrigt kan jag nämna att det är min frus förslag att ta in på hotell istf riskfyllda taxiresor i natten.

Sen får du lägga till taxikostnaden dagen efter då du skall hämta moppen som står kvar inne i Pattaya, så ett par nätter på hotel låter som en bra ide :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

undrar om det fiins många svensk ägda ställen runt soi diana med omnejd  mvh

Det ända jag vet i Pattaya är väl globetrotter ,beefeater vet jag inte om dom hyr eller äger stället

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ända jag vet i Pattaya är väl globetrotter ,beefeater vet jag inte om dom hyr eller äger stället

Och Globetrotter har jag inte stuckit in näsan på 7 eller åtta år. Och har inte tänkt göra det inom dom närmsta 8 åren heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Och Globetrotter har jag inte stuckit in näsan på 7 eller åtta år. Och har inte tänkt göra det inom dom närmsta 8 åren heller.

Du är inte ensam om det [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Och Globetrotter har jag inte stuckit in näsan på 7 eller åtta år. Och har inte tänkt göra det inom dom närmsta 8 åren heller.

Jasså du, själv är jag dit några ggr per år när jag blir sugen på Bruna bönor med stekt fläsk och det tänker jag fortsätta med :) . För övrigt så ligger svenskägda Scandalic på soi 9 från Second Road på promenadavstånd från Soi Diana.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...