Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Det kan ju bli lite besvärligt att bli av med golfarna nu när det tänker anordna dagliga golfresor från stället.

Det är väl ett bra sätt att bli av med dem. Bara skicka iväg dem på en resa. Win-win

 :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är väl ett bra sätt att bli av med dem. Bara skicka iväg dem på en resa. Win-win

 :-) 

ja det är bara att lämna stället när dom ramlar in vid 6 tiden 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dra vidare det måste ju vara hem för nu när Flaggan inte finns så är det ju bara NID som duger i ditt Pattaya.
Du dömer ut Harrys utan att ens varit dit
Nä vidga vyerna lite är aldrig fel Pattaya förändras varje år och tur är väl det.

//Broskan

Pattaya förändras men NID består....

Nu är jag ju lite gammaldags och tycker om att värna om det som är lite klassiskt och dit räknas NID, enligt min mening. Jag trivs där och gillar livet där vid gatan, dvs Soi Diana Inn. Jag gillar att svänga in där och stanna till, enkelt och bra. Det kommer jag att fortsätta med när jag nu kommer ner snart. 

Flaggan,  på den tiden det begav sig, var det min första anhalt. Men tråkigt nog är den tiden en saga all. Jag hedrar dock Sten i minnet och han finns med mig alltid. Han följer med mig till NID och sedan drar vi vidare till ställen du inte vet om, Broskan. Och det är inte hem....

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya förändras men NID består....

Nu är jag ju lite gammaldags och tycker om att värna om det som är lite klassiskt och dit räknas NID, enligt min mening. Jag trivs där och gillar livet där vid gatan, dvs Soi Diana Inn. Jag gillar att svänga in där och stanna till, enkelt och bra. Det kommer jag att fortsätta med när jag nu kommer ner snart. 

Flaggan,  på den tiden det begav sig, var det min första anhalt. Men tråkigt nog är den tiden en saga all. Jag hedrar dock Sten i minnet och han finns med mig alltid. Han följer med mig till NID och sedan drar vi vidare till ställen du inte vet om, Broskan. Och det är inte hem....

MVH Nonki

Ja, gamla klassiker känns tryggt och bra.

Själv sitter jag i limmet med en vevegrammofon och lirar vinylare med Bill Haley och Rock around the clock och Cuck Barry med Jonny B Good.:yarr:

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya förändras men NID består....

Nu är jag ju lite gammaldags och tycker om att värna om det som är lite klassiskt och dit räknas NID, enligt min mening. Jag trivs där och gillar livet där vid gatan, dvs Soi Diana Inn. Jag gillar att svänga in där och stanna till, enkelt och bra. Det kommer jag att fortsätta med när jag nu kommer ner snart. 

Flaggan,  på den tiden det begav sig, var det min första anhalt. Men tråkigt nog är den tiden en saga all. Jag hedrar dock Sten i minnet och han finns med mig alltid. Han följer med mig till NID och sedan drar vi vidare till ställen du inte vet om, Broskan. Och det är inte hem....

MVH Nonki

Vissa gillar sunkbarer och gillar att leva i det förflutna. Andra släpper sargen och går vidare mot Harrys. :) Skickat från min HTC M8.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, gamla klassiker känns tryggt och bra.

Själv sitter jag i limmet med en vevegrammofon och lirar vinylare med Bill Haley och Rock around the clock och Cuck Barry med Jonny B Good.:yarr:

Tja, jag har skippat limmet och hela köret och lyssnar på mina godingar på You Tube;)

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa gillar sunkbarer och gillar att leva i det förflutna. Andra släpper sargen och går vidare mot Harrys. :) Skickat från min HTC M8.

Finns ju massor av barer att välja mellan om någon vill släppa sargen. Men jag vet av erfarenhet att NID är det givna samlingsstället och kommer så att förbli. Harrys har inte en chans i detta sammanhang. Fel koncept för en smidig samlingspunkt. 

MVH Nonki

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju massor av barer att välja mellan om någon vill släppa sargen. Men jag vet av erfarenhet att NID är det givna samlingsstället och kommer så att förbli. Harrys har inte en chans i detta sammanhang. Fel koncept för en smidig samlingspunkt. 

MVH Nonki

 

Jag har kollat Harrys några kvällar efter 8-tiden och varje gång har där suttit 2-3 panchisar och glott lite förstrött, så jag håller med Nonki. Tror inte att Harrys funkar som en samlingspunkt, iaf inte kvällstid.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kollat Harrys några kvällar efter 8-tiden och varje gång har där suttit 2-3 panchisar och glott lite förstrött, så jag håller med Nonki. Tror inte att Harrys funkar som en samlingspunkt, iaf inte kvällstid.

Just nu är det tunt i hela stan, gick förbi NID igår på natten, inga gäster. Lika för alla?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya förändras men NID består....

Nu är jag ju lite gammaldags och tycker om att värna om det som är lite klassiskt och dit räknas NID, enligt min mening. Jag trivs där och gillar livet där vid gatan, dvs Soi Diana Inn. Jag gillar att svänga in där och stanna till, enkelt och bra. Det kommer jag att fortsätta med när jag nu kommer ner snart. 

Flaggan,  på den tiden det begav sig, var det min första anhalt. Men tråkigt nog är den tiden en saga all. Jag hedrar dock Sten i minnet och han finns med mig alltid. Han följer med mig till NID och sedan drar vi vidare till ställen du inte vet om, Broskan. Och det är inte hem....

MVH Nonki

Jag tycker inte NID är vidare klassiskt. En bar som alla andra. Och Broskan känner säkert till dom ställen i Pattaya
som är värda att känna till. Harrys verkar okay som mötesplats, vill nån sen senare dra till NID så är det ju bara 100
meter dit. På en mötesplats ska man väl kunna prata med varandra utan att skrika, och det kan man knappast på NID

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är det tunt i hela stan, gick förbi NID igår på natten, inga gäster. Lika för alla?

Pattis är inte sej riktigt likt nu. Mer poliser ute på kvällen och natten än vanligt folk (lite överdrivet, men inte mycket).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kollat Harrys några kvällar efter 8-tiden och varje gång har där suttit 2-3 panchisar och glott lite förstrött, så jag håller med Nonki. Tror inte att Harrys funkar som en samlingspunkt, iaf inte kvällstid.

Du ska se att det blir bättre när högsäsongen närmar sig och alla unga virila golfare börjar samlas där. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska se att det blir bättre när högsäsongen närmar sig och alla unga virila golfare börjar samlas där. 

:big_smile:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är emot mina principer att uttala mig om ställen jag sällan eller aldrig besökt ( somliga tänker tydligen i andra banor ) så tog jag mig  en promenad till Harrys i dag för några eftermiddagspilsner och lämnar följande rapport. ( Visserligen hade jag tänkt mig en helnykter dag men jag är ytterst flexibel och kan ändra mig ). :)

Väldigt bekväma stolar med både dynor och armstöd som är perfekt för min skröppliga rygg.

Musiken som vanligt på låg och behaglig nivå.

Väldigt få gäster vilket inte jag såg som någon nackdel, tvärt om. Den trevliga servetrisen hade gott om tid för mig.  :)

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett ställe

Frittez Place ................................för där finns det palt Gott.thumb.jpg.3b9a5dea6ae7ab4a7f97da3d5

som jag tyvärr ej kunde provsmaka i vintras när inbjudan kom :pudency:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kollat Harrys några kvällar efter 8-tiden och varje gång har där suttit 2-3 panchisar och glott lite förstrött, så jag håller med Nonki. Tror inte att Harrys funkar som en samlingspunkt, iaf inte kvällstid.

Skall du inte vara hemma med frugan ;). Inte springa ute på nätterna

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall du inte vara hemma med frugan ;). Inte springa ute på nätterna

Hon har tagit över assistansrollen på fältet nu när kamraterna har åkt hem.:look_down:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

På tal om Harry's. Vi är några MPRfolk som ska ses där ikväll. Hajkaj, JomtienThomas o jag.
Kan ju bli fler? 7-snåret tror ja de var sagt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

hörru du min bästa Ragson jag blir absolut inte sugen och avundsjuk för att ni ska träffas ikväll:big_smile::big_smile: hahahahaha ha de bra och ta mycket bilder   mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vilken tid stänger ställen som ex Harrys?

Här i Hua Hin är det benhårt midnatt som gäller nu för tiden :Grrrrr: så sovstad är verkligen ett passande namn och hade det inte varit för alla ryssar borta hos er så hade jag nog fn bokat upp mig på en pall hos Harrys jag me å släpat med mig LTD.

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej har man problem med Golfare behöver man inte gå till Harrys utan uppsöka något annat ställe. För mig är Golfare väldigt trevliga menniskor. Likaså om man träffar lastbilschauförer som pratar om boggitryck och last och alla privatbilister som är idi*ter. Dom är oftast lika trevliga som Golfare.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej har man problem med Golfare behöver man inte gå till Harrys utan uppsöka något annat ställe. För mig är Golfare väldigt trevliga menniskor. Likaså om man träffar lastbilschauförer som pratar om boggitryck och last och alla privatbilister som är idi*ter. Dom är oftast lika trevliga som Golfare.

 

Sakaeo

Hej för att förtydliga mig. Ingmar Stenmark svarade  Mats Strandberg efter ett åk där han hade tappat glasögon och det gick inte så bra , då sa Mats det är väl bara att gå till skidboden och köpa nya. Då svarade Stenmark att det där begriper du inte dig på, sen var det slutsnackat om det. Samma med golfare har man inte spelat golf så förstår man inte vad golf är. För en lastbilschaufför är det viktigt att man har rätt lufttryck i däcken och att lasten är rätt avvägt så att det inte är snebelastning och kan orsaka problem eller olycka om lasten rör på sig. Samma för en golfare när han ska putta på en green måste vara perfekt linje till hål och man måste läsa av greenen, minsta fel eller misstag blir en pungtering och missat slag. Och då blir man försenad till ankomstplatsen.

Sakaeo

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska börja denna vinterns resa med några dagar i Pattaya innan vi åker vidare upp till Korat, Ska bo på Sandy Spring Hotell Soi 13 Pattaya Beach Road, Och Harrys verkar helt klart som ett intressant ställe att fördriva lite tid på men är inte helt klar på vart det ligger. Enligt deras webb sida så är det på Dana in men vart ligger det? har inte så bra koll på Pattaya så någon vänlig skäl kanske kan ge en bra beskrivning dit :39: så kanske vi ses över en dubbel GT :25:

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...