Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Patetiskt att tycka att man själv har varit / är kung i något sammanhang.

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Så talar en riktig svensk :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Så talar en riktig svensk :)

Måste tänka på janelagen

 

  1. Du skall inte tro att du är något.
  2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  7. Du skall inte tro att du duger till något.
  8. Du skall inte skratta åt oss.
  9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.

Strafflagen eller 11e budet lämnar jag utanför, sånt kan man snoka reda på själv.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste tänka på janelagen

 

  1. Du skall inte tro att du är något.
  2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  7. Du skall inte tro att du duger till något.
  8. Du skall inte skratta åt oss.
  9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.

Strafflagen eller 11e budet lämnar jag utanför, sånt kan man snoka reda på själv.

Jag hade en streamer i bakrutan på min första bil som löd:

 

11:e BUDET: SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA

 

OffT: Vad är janelagen :crazy:

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det tar längre tid med bathbuss ar jag full förståelse för, du har säkert rätt, jag körde ju bara motsvarande sträcka och motsvarande trafik situation i princip dagligen under 6 år, tycker vi lägger ner denna diskution annars kanske Måne freakar ut.

Chan2014

Ingen fara för min del,själv då?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag tjuvtestat ett annat ställe.

Tjuvtestat?

Jo, på Pastorns initiativ skall Herrklubben käka i morrn på ett danskt ställe som Ligger på Soi Bukhaw och heter Dania Hotel och dit drog jag idag och käkade smarriga danska smörrebröd. Hade tur att få träffa ägaren, som lovade att visa oss runt i morrn kväll.

Jag fick riktigt fina vibbar vid mitt besök. Skitmysigt helt enkelt.

Runt det här placet ligger fyrkantbarer, biljardbarer, massageställen m m .

 

Kommer tillbaka om detta!

Där åt jag mina frukostar i vintras som var mycket goda och servicen var likaså.

Ligger ju inte så långt från soi diana.

Tycker detta skulle vara ett utmärkt ställe för nya mötesplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där åt jag mina frukostar i vintras som var mycket goda och servicen var likaså.

Ligger ju inte så långt från soi diana.

Tycker detta skulle vara ett utmärkt ställe för nya mötesplatsen.

Ja, jag triiivdes där den stund jag satt där.

 

Danskarna har ju en viss känsla för det där med att "hygge saej", som vi svenska borde lära oss lite mer av.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

R-con - slagna hjältarnas tillhåll :huh:

 

Jag är lite avundsjuk på er som bara får ha kul dagarna (och kvällarna) igenom.

Jag tycker det ligger en tung atmosfär av "före detta" och uppgivenhet över stället.

Brrrrr!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att The Blue Lagoon kan bli den nya mötesplatsen   :girl_dev:

Tycker och tycker, jag bestämmer det här och nu.  :girl_dev:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att The Blue Lagoon kan bli den nya mötesplatsen   :girl_dev:

Tycker och tycker, jag bestämmer det här och nu.  :girl_dev:

 

Glöm detta

 

för långt från Andra gatan!

 

Övrigt ett ställe som kan komma på en spontan barrunda.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Men nu handlade mitt svar om att älta, hur kul skulle det vara om jag la in bilder på hur jag gor potatismos 2-3 gånger i månaden, skulle nog också få lite negativa svar då.

Gjorde en potatismospudding idag, riktigt mumsigt. :nyam:

Och här kommer bilderna :declare:, så var så god.

attachicon.gifm.JPG

attachicon.gifa.JPG

attachicon.gift.JPG

 

Och i morgon eller overmorgon kan det bli pizza.

Potatismospudding funkar men fan ta den som visar en schnitzel :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mat? NID Bar har aldrig haft mat, man träffas, dricker, umgås, blir full. Eller är det nya kriterier?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mat? NID Bar har aldrig haft mat, man träffas, dricker, umgås, blir full. Eller är det nya kriterier?

dessert finns väl....om man vill????

Link to comment
Dela på andra sajter

Mat? NID Bar har aldrig haft mat, man träffas, dricker, umgås, blir full. Eller är det nya kriterier?

dessert finns väl....om man vill????

Link to comment
Dela på andra sajter

Potatismospudding funkar men fan ta den som visar en schnitzel :rotfl:

Mig veterligen så har det visats en bild på potatismospuddning mot kanske 100-tals bilder på schnitzlar, sedan ville ju Enis se matbilder och det fick han.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu handlade mitt svar om att älta, hur kul skulle det vara om jag la in bilder på hur jag gor potatismos 2-3 gånger i månaden, skulle nog också få lite negativa svar då.

Gjorde en potatismospudding idag, riktigt mumsigt. :nyam:

Och här kommer bilderna :declare:, så var så god.

attachicon.gifm.JPG

attachicon.gifa.JPG

attachicon.gift.JPG

 

Och i morgon eller overmorgon kan det bli pizza.

Mummsigt det ser ut. Jag brukar lägga mos ovanpå. Ska pröva din variant snarast.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Mummsigt det ser ut. Jag brukar lägga mos ovanpå. Ska pröva din variant snarast.

//G

Ja jag ska prova det nästa gång.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag hade en streamer i bakrutan på min första bil som löd:

 

11:e BUDET: SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA

 

OffT: Vad är janelagen :crazy:

Huvudet och fingrarna går fortare än tangentbordet. Så länge första och sista bokstaven stämmer så klickar det inte heller att jag skrivit fel :(

 

 

;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen fara för min del,själv då?

Nej för fan, allt Ok här nere i djunglen, sällan jag ballar ur, framför allt inte för något opersonligt forum.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag tycker det ligger en tung atmosfär av "före detta" och uppgivenhet över stället.

Brrrrr!

Hade tänkt föreslå ett ställe, men det kanske är lite för exklusivt.

 

Boende

post-11193-0-72458100-1435539930_thumb.j

 

Utsikt

post-11193-0-18756400-1435539995_thumb.j

 

Baren

post-11193-0-13592300-1435539949_thumb.j

 

Arunotai såklart.

 

Far jag tillbaka dit så blir jag dessutom avrättad antar jag, frågan är bara om det blir stora huvudet eller lilla som ryker. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tror att MPR är till för att du ska gnälla hela tiden så har du fel.

Lägg ner eller bli nerlagd..

Nicholas,

Nu har du väl ändå tagit dej vatten över huvudet, hade faktiskt förväntat mej mer av dej, jag har funderat lite över natten och är lite besviken över ditt agerande, och det är ju inte första gången min vän, jag frågade en väldigt simpel fråga om att jag ville du skulle precisera när någon är gnällig och i så fall om det renderar till att man blir som du uttrycker dej nerlagd.

Ni har säkert konfererat sinns imellan, vad ska vi göra åt denna Chan2014, kan hålla med om att jag ballar ur imellan åt och blir rättvist avstängd för det, men jag har lärt mej att balansera mina inlägg utan att vara otrevlig, jag svarade Enis ang.gnäll, du kan ju fundera lite på den frågeställningen, kanske går upp en Liljeholmen vad vet jag, jag bryr mej inte så värst mycket, vill ni ha ett forum utan debatt och andra åsikter är det OK för min del, om du tycker du har grund för att som du uttrycker det lägga ner mej, så gör det, inga jäkla töntiga 8 eller 72 tim utan permanent, om inte får du nog leva med att som P3 uttryckte det ang.Thomas001, en finne i r*ven till er.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag antagligen att få skit från Chan2014 för att jag stör hans bild av mina motiv till hotellövernattning i Pattis, men det får jag ta.

 

Ett förslag som har kommit upp här i tråden är ju Easy Rcon Bar på Soi Buakaw och då tyckte jag det var ett bra tillfälle, nu när fru är bortrest, och testa stället.

Efter att ha träffat ägaren med son fick jag ett första positivt intryck, så jag bokade helt enkelt in mej på hotellet.

 

Efter en eftermiddag och kväll i baren  samt en hotellövernattning har detta första positiva intrycket falnat något.

För att börja med rummet för 650 Baht/natt, så är det helt ok med stor och bra säng och Ac, men dusch och toalett är en katastrof.

Varmvattenberedaren funkar inte och skall man ändå duscha, så får man i princip stå med ena benet på golvet och det andra i skitholken.

Surare och mera vrånga  personer än de som jobbar i hotellreceptionen har jag sällan träffat. Så hotelldelen får totalt ett klart underkänt trots det humana priset.

 

Baren då, där frukost, dricka och annan mat serveras?

Jo här jobbar en supertrevlig och serviceminded personal som står i klar kontrast till hotellpersonalen. Breda leenden över lag och snackvänliga.

 

Jag snackade runt lite med olika barkunder där och fick lite "på benen" vad det var för folk som brukar gå dit och den sammanfattningen får bli: lågbudgetfolk från Australien, England och Tyskland samt en icke föraktfull del 60+are som kunde sitta med samma ölflaska i en timme.

 

Lite inbundna typer överlag som var tröga att få igång.

 

Med tanke på att vi har ett herrmöte hemma hos Fritz på måndag ( med allt vad det innebär), så kommer jag att bo kvar på detta hotell iaf över natten till tisdagen så vi får se om något kan få mej att ändra min hittills lite negativa syn på stället.

 

En slutrapport kommer om några dagar.

Hej Jive,

Behöver inte oroa dej, ska inte få mer, vad du uttrycker skit, hoppas du inte tar det personligt, men vad kan man förvänta sig för 650bht/natten centralt i en nöjes stad som Pattaya.

Mvh

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Mat? NID Bar har aldrig haft mat, man träffas, dricker, umgås, blir full. Eller är det nya kriterier?

Ragson insåg tidigt denna skitbar´s förfall för länge sen. För det är väl du som sitter där i grannbaren. Rätta mig om jag har fel  :)

post-4104-0-76048900-1435539888_thumb.jp

post-4104-0-89038700-1435541797_thumb.jp

post-4104-0-32711800-1435541827_thumb.jp

post-4104-0-06865400-1435541845.jpg

post-4104-0-54622600-1435541884_thumb.jp

post-4104-0-53870100-1435541772.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jive,

Behöver inte oroa dej, ska inte få mer, vad du uttrycker skit, hoppas du inte tar det personligt, men vad kan man förvänta sig för 650bht/natten centralt i en nöjes stad som Pattaya.

Mvh

Chan2014

Ja det är väl så. Man får det man betalar för.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicholas,

Nu har du väl ändå tagit dej vatten över huvudet, hade faktiskt förväntat mej mer av dej, jag har funderat lite över natten och är lite besviken över ditt agerande, och det är ju inte första gången min vän, jag frågade en väldigt simpel fråga om att jag ville du skulle precisera när någon är gnällig och i så fall om det renderar till att man blir som du uttrycker dej nerlagd.

Ni har säkert konfererat sinns imellan, vad ska vi göra åt denna Chan2014, kan hålla med om att jag ballar ur imellan åt och blir rättvist avstängd för det, men jag har lärt mej att balansera mina inlägg utan att vara otrevlig, jag svarade Enis ang.gnäll, du kan ju fundera lite på den frågeställningen, kanske går upp en Liljeholmen vad vet jag, jag bryr mej inte så värst mycket, vill ni ha ett forum utan debatt och andra åsikter är det OK för min del, om du tycker du har grund för att som du uttrycker det lägga ner mej, så gör det, inga jäkla töntiga 8 eller 72 tim utan permanent, om inte får du nog leva med att som P3 uttryckte det ang.Thomas001, en finne i r*ven till er.

Chan2014

Men snälla du, din *********pajas.  Du måtte väl för f-n snart inse att det du håller på med är, snart din sista suck är på forumet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla du, din *********pajas. Du måtte väl för f-n snart inse att det du håller på med är, snart din sista suck är på forumet.

Du kan väl inte på fullaste allvar se MPR som seriöst, vad vore livet och MPR utan lite pajasar,tycker nog du är lite gnällig nu,är du inte i Hongkong förresten, för jag får verkligen hoppas att du inte ödslar tid med att hänga på MPR när du besöker The Big Apple i Asien, förövrigt en stad där jag själv har varit boende.

Vill du ha tips så är det bara att höra av sig.

Chan2014

Ändrades av Chan2014
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...