Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Bara lugn nu. Chan2014, IL,SC m.m behövs på ett forum för att röra om i grytorna lite. Personer som sticker ut i mängden behövs alltid.

Jag kommer ihåg forumet thailandguiden, en gång kanske nummer 1. Sen började de att slänga ut medlemmarna ibland redan efter första inlägget om det inte passade in. Det blev som en Facebook klubb för inbördes beundran, sen tröttnade innegänget själva också. Nu är forumet stendött...

Det måste finnas utrymme för knäppskallarna också.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, visst jag är väl si så där ett tiotal år äldre än dej min vän, innebär att jag har en tio faktor mer kunnande än dej, jag är förvånad att du inte har gett dej in i debatten om Nid vara eller inte, är väl ett av dina favorit tillhåll i Pattaya, du hänger ju där stupalöst, jäkla b - ställe och det talar väl sitt tydliga språk vad du personifierar.

Chan2014

Om du tror att MPR är till för att du ska gnälla hela tiden så har du fel.

Lägg ner eller bli nerlagd..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tror att MPR är till för att du ska gnälla hela tiden så har du fel.

Lägg ner eller bli nerlagd..

Men gör det då istället för att snacka, förresten innan du stänger av mej för tid och evighet, hur klassificeras gnäll,tycker inte jag gnäller så mycket, men stryker kanske inte så mycket med hårs alla gånger om jag är av en annan åsikt, så stäng av mej nu för tid och evighet, glöm bara inte bort att det var på din begäran.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Men gör det då istället för att snacka, förresten innan du stänger av mej för tid och evighet, hur klassificeras gnäll,tycker inte jag gnäller så mycket, men stryker kanske inte så mycket med hårs alla gånger om jag är av en annan åsikt, så stäng av mej nu för tid och evighet, glöm bara inte bort att det var på din begäran.

Chan2014

Tycker mer att du ältar samma skit hela tiden. Lite som en klimakteriekärring som inte fått ett skjut i råttan sista 10 åren. Lite gnäll och tjat är bara roligt... men när man inte klara släppa gammalt skit så blir det genast tröttsamt och enformigt. Släpp sargen och kom in i matchen igen.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Intressant tråd detta.

 

Jag tror det kan bli aktuellt att ta fram skynkena igen. De har kommit lite i skymundan på senare år men leveranserna kan mycket väl komma igång igen.

 

MVH Nonki :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mer att du ältar samma skit hela tiden. Lite som en klimakteriekärring som inte fått ett skjut i råttan sista 10 åren. Lite gnäll och tjat är bara roligt... men när man inte klara släppa gammalt skit så blir genast tröttsamt och enformigt. Släpp sargen och kom in i matchen igen.

Någon ishockey har jag aldrig spelat, därimot har jag varit kung i andra sammanhang.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon ishockey har jag aldrig spelat, därimot har jag varit kung i andra sammanhang.

Chan2014

Patetiskt att tycka att man själv har varit / är kung i något sammanhang.

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mer att du ältar samma skit hela tiden. Lite som en klimakteriekärring som inte fått ett skjut i råttan sista 10 åren. Lite gnäll och tjat är bara roligt... men när man inte klara släppa gammalt skit så blir det genast tröttsamt och enformigt. Släpp sargen och kom in i matchen igen.

Jamen då är han ju precis forumets populäraste resenär nummer 1 enligt de flesta, vilket ältande har inte de varit. Flygbuss, mat och dryck på Landvetter, start, foton på  flygvärdinnor, foto på andra flygplan, flygplansmat, fastspänt kramdjur. flygplansvingar, kramdjur i cockpit, ostbricka med godsaker, drinkar, foto infor landning, landning, taxiresa till hotellet, foto på hotellrummet, en schnitzel till middag, foto på ett Hootersställe, tuttar och rumpor på Hottersbrudar, etc, etc, etc.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen då är han ju precis forumets populäraste resenär nummer 1 enligt de flesta, vilket ältande har inte de varit. Flygbuss, mat och dryck på Landvetter, start, foton på flygvärdinnor, foto på andra flygplan, flygplansmat, fastspänt kramdjur. flygplansvingar, kramdjur i cockpit, ostbricka med godsaker, drinkar, foto infor landning, landning, taxiresa till hotellet, foto på hotellrummet, en schnitzel till middag, foto på ett Hootersställe, tuttar och rumpor på Hottersbrudar, etc, etc, etc.

Ja men ignorera han och hans trådar då för i h-vete

Svårare kan det väl i inte vara

Enis som saknar bak och stökbilder i från obygden, den trådskaparen verkar ha snöar in på annat

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Patetiskt att tycka att man själv har varit / är kung i något sammanhang.

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Enis,

Det var väl ändå lite gnälligt inlägg från din sida, jag vet vad jag gjort och vem jag är och det är jag väldigt stolt över.

När vi ändå är inne på gnällighet, om någon bemöter ett gnälligt inlägg från dej, och du bemöter det gnälligt, hur gör man då för att det inte ska verka gnälligt?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis,

Det var väl ändå lite gnälligt inlägg från din sida, jag vet vad jag gjort och vem jag är och det är jag väldigt stolt över.

När vi ändå är inne på gnällighet, om någon bemöter ett gnälligt inlägg från dej, och du bemöter det gnälligt, hur gör man då för att det inte ska verka gnälligt?

Chan2014

Gnällspikar är bäst för det egna sinnet att undvika, de kommer fortsätta gnälla vad man än skriver

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men ignorera han och hans trådar då för i h-vete

Svårare kan det väl i inte vara

Enis som saknar bak och stökbilder i från obygden, den trådskaparen verkar ha snöar in på annat

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Men nu handlade mitt svar om att älta, hur kul skulle det vara om jag la in bilder på hur jag gor potatismos 2-3 gånger i månaden, skulle nog också få lite negativa svar då.

Gjorde en potatismospudding idag, riktigt mumsigt. :nyam:

Och här kommer bilderna :declare:, så var så god.

post-3132-0-90780500-1435495598.jpg

post-3132-0-16818400-1435495634.jpg

post-3132-0-84810100-1435495667.jpg

 

Och i morgon eller overmorgon kan det bli pizza.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu handlade mitt svar om att älta, hur kul skulle det vara om jag la in bilder på hur jag gor potatismos 2-3 gånger i månaden, skulle nog också få lite negativa svar då.

Gjorde en potatismospudding idag, riktigt mumsigt. :nyam:

Och här kommer bilderna :declare:, så var så god.

attachicon.gifm.JPG

attachicon.gifa.JPG

attachicon.gift.JPG

Och i morgon eller overmorgon kan det bli pizza.

E de någon variant på sheperd´s pie?

Ser mumsig ut

Skickat från min iPhone med Tapatalk

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

E de någon variant på sheperd´s pie?

Ser mumsig ut

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ingen aning.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Men nu handlade mitt svar om att älta, hur kul skulle det vara om jag la in bilder på hur jag gor potatismos 2-3 gånger i månaden, skulle nog också få lite negativa svar då.

Gjorde en potatismospudding idag, riktigt mumsigt. :nyam:

Och här kommer bilderna :declare:, så var så god.

attachicon.gifm.JPG

attachicon.gifa.JPG

attachicon.gift.JPG

 

Och i morgon eller overmorgon kan det bli pizza.

Ser ut som en uppochnedvänd shepards pie. Mumsigt... mer sånt. :good:

 

Och rapporter från vardagen - även om det blir lite samma saker är faktiskt ganska trevliga. Gillar din tråd med diverse pyssel.

 

Även om jag älskar knäckebröd så har jag aldrig gjort det själv, alltid kul att se nån annan fixa till sånt. Om det blir samma om nån månad, who cares? Inte jag i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som en uppochnedvänd shepards pie. Mumsigt... mer sånt. :good:

Hur ser du att det är lammkött?
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag antagligen att få skit från Chan2014 för att jag stör hans bild av mina motiv till hotellövernattning i Pattis, men det får jag ta.

 

Ett förslag som har kommit upp här i tråden är ju Easy Rcon Bar på Soi Buakaw och då tyckte jag det var ett bra tillfälle, nu när fru är bortrest, och testa stället.

Efter att ha träffat ägaren med son fick jag ett första positivt intryck, så jag bokade helt enkelt in mej på hotellet.

 

Efter en eftermiddag och kväll i baren  samt en hotellövernattning har detta första positiva intrycket falnat något.

För att börja med rummet för 650 Baht/natt, så är det helt ok med stor och bra säng och Ac, men dusch och toalett är en katastrof.

Varmvattenberedaren funkar inte och skall man ändå duscha, så får man i princip stå med ena benet på golvet och det andra i skitholken.

Surare och mera vrånga  personer än de som jobbar i hotellreceptionen har jag sällan träffat. Så hotelldelen får totalt ett klart underkänt trots det humana priset.

 

Baren då, där frukost, dricka och annan mat serveras?

Jo här jobbar en supertrevlig och serviceminded personal som står i klar kontrast till hotellpersonalen. Breda leenden över lag och snackvänliga.

 

Jag snackade runt lite med olika barkunder där och fick lite "på benen" vad det var för folk som brukar gå dit och den sammanfattningen får bli: lågbudgetfolk från Australien, England och Tyskland samt en icke föraktfull del 60+are som kunde sitta med samma ölflaska i en timme.

 

Lite inbundna typer överlag som var tröga att få igång.

 

Med tanke på att vi har ett herrmöte hemma hos Fritz på måndag ( med allt vad det innebär), så kommer jag att bo kvar på detta hotell iaf över natten till tisdagen så vi får se om något kan få mej att ändra min hittills lite negativa syn på stället.

 

En slutrapport kommer om några dagar.

 

När jag föreslog Easy R-Con Bar så skrev jag redan i samband med priset att det är liten dush.  Minns inte vilken sida inlägget är på.  Nu har det ju gått 2 år sedan jag bodde där sist så vad beträffar personalen vet  jag att det i hotelldelen bytts ut.  När jag har bott där har de varit treviga och tillmötesgående, men jag betvivlar inte din analys.  Synd att det kan försämras så snabbt.

 

Och hotelldelen tillhör ju Ratanakorn som ju äger alla R-Con Hotel.  Easy R-Con Barerna drivs ju av Lee och hans två söner, likaså Easy Corner Bar som ligger mittemot. 

Jag har sagt det förut och säger det igen:  Det kan vara lite vanskligt att rekommendera allt från Tattuerare till Hotel.

 

Konstigt att en av mina söner som brukar bo där var tredje månad inte nämnt något.  Får kolla med honom när han kommer nu kring 1 august.

 

Men som 33an skrev:  Bra att någon kommer med en riktig rapport.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag tjuvtestat ett annat ställe.

Tjuvtestat?

Jo, på Pastorns initiativ skall Herrklubben käka i morrn på ett danskt ställe som Ligger på Soi Bukhaw och heter Dania Hotel och dit drog jag idag och käkade smarriga danska smörrebröd. Hade tur att få träffa ägaren, som lovade att visa oss runt i morrn kväll.

Jag fick riktigt fina vibbar vid mitt besök. Skitmysigt helt enkelt.

Runt det här placet ligger fyrkantbarer, biljardbarer, massageställen m m .

 

Kommer tillbaka om detta!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hur ser du att det är lammkött?

Tänkte mer på tillagningen, då är moset ovanpå köttet. Men jag har bara käkat den, inte lagat den själv.

 

Kalla den för cottage pie då https://en.wikipedia.org/wiki/Cottage_pie

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag föreslog Easy R-Con Bar så skrev jag redan i samband med priset att det är liten dush.  Minns inte vilken sida inlägget är på.  Nu har det ju gått 2 år sedan jag bodde där sist så vad beträffar personalen vet  jag att det i hotelldelen bytts ut.  När jag har bott där har de varit treviga och tillmötesgående, men jag betvivlar inte din analys.  Synd att det kan försämras så snabbt.

 

Och hotelldelen tillhör ju Ratanakorn som ju äger alla R-Con Hotel.  Easy R-Con Barerna drivs ju av Lee och hans två söner, likaså Easy Corner Bar som ligger mittemot. 

Jag har sagt det förut och säger det igen:  Det kan vara lite vanskligt att rekommendera allt från Tattuerare till Hotel.

 

Konstigt att en av mina söner som brukar bo där var tredje månad inte nämnt något.  Får kolla med honom när han kommer nu kring 1 august.

 

Men som 33an skrev:  Bra att någon kommer med en riktig rapport.

Vi tar det i morrn på mötet.

 

Just nu sitter jag hemma och skall tillbringa natten i min egen säng (även om hotellrummet är betalt). Jag orkade fan inte med en kväll/natt till på stället.

I morrn blir det en annan femma efter stänkarna hos Fritz, så då kryper jag in på R-con igen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vi tar det i morrn på mötet.

 

Just nu sitter jag hemma och skall tillbringa natten i min egen säng (även om hotellrummet är betalt). Jag orkade fan inte med en kväll/natt till på stället.

I morrn blir det en annan femma efter stänkarna hos Fritz, så då kryper jag in på R-con igen.

R-con - slagna hjältarnas tillhåll ???

 

Jag är lite avundsjuk på er som bara får ha kul dagarna (och kvällarna) igenom.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu har jag tjuvtestat ett annat ställe.

Tjuvtestat?

Jo, på Pastorns initiativ skall Herrklubben käka i morrn på ett danskt ställe som Ligger på Soi Bukhaw och heter Dania Hotel och dit drog jag idag och käkade smarriga danska smörrebröd. Hade tur att få träffa ägaren, som lovade att visa oss runt i morrn kväll.

Jag fick riktigt fina vibbar vid mitt besök. Skitmysigt helt enkelt.

Runt det här placet ligger fyrkantbarer, biljardbarer, massageställen m m .

Kommer tillbaka om detta!

Ja det är ju nära till action Street där i från[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju nära till action Street där i från[emoji1]

 

Ja, det ligger väldigt bra till och för att vara Bukkan, så ligger stället luftigt och öppet.

Lill-Kurre får ta med kameran och fota lite.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag tjuvtestat ett annat ställe.

Tjuvtestat?

Jo, på Pastorns initiativ skall Herrklubben käka i morrn på ett danskt ställe som Ligger på Soi Bukhaw och heter Dania Hotel och dit drog jag idag och käkade smarriga danska smörrebröd. Hade tur att få träffa ägaren, som lovade att visa oss runt i morrn kväll.

Jag fick riktigt fina vibbar vid mitt besök. Skitmysigt helt enkelt.

Runt det här placet ligger fyrkantbarer, biljardbarer, massageställen m m .

 

Kommer tillbaka om detta!

Jag känner mig tammetusan oersättlig på posten som ordförande i Herrklubben. Därför gör jag som dom gamla kungarna, skickar fram en provätare som får testa maten. Överlever han så kan även jag knalla dit. :good:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja, det ligger väldigt bra till och för att vara Bukkan, så ligger stället luftigt och öppet.

Lill-Kurre får ta med kameran och fota lite.

Jo jag har spisat morgonmad där några ggr[emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...