Jump to content
IGNORERAD

En ny mötesplats i Pattaya.


Guest wUThai

Recommended Posts

Ulla på på posten har inte det stället på sin lista med ställen hon vill åka till (säg bara namnet så dras munnen ihop som med ett snöre), hon kommer troligtvis inte dyka upp, så du kommer att få din post med rätt stämpel i fortsättningen också.

Säg inte det, nyfikenhetens kraft är stor.

 

Se bara på Bangla Road i Patong, förr en lite omdiskuterad gata, nu ett familjestråk, och Walking i Pattis är ju numera en turistattraktion för gruppkineser...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 938
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    68

  • Sam sip sam

    63

  • Fritz

    48

  • ragson

    36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Säg inte det, nyfikenhetens kraft är stor.

 

Se bara på Bangla Road i Patong, förr en lite omdiskuterad gata, nu ett familjestråk, och Walking i Pattis är ju numera en turistattraktion för gruppkineser...

 

Då skulle man ju kunna bli vimpelbärare skulle nog passa mig rätt bra, har flera obskyra ställen att visa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg inte det, nyfikenhetens kraft är stor.

 

Se bara på Bangla Road i Patong, förr en lite omdiskuterad gata, nu ett familjestråk, och Walking i Pattis är ju numera en turistattraktion för gruppkineser...

 

Ja, nu förtiden får man täcka för ansiktet med en inkastarlapp, och skämmas, när man sitter bredvid en vacker-stjärtad  Ghananska på Walking.

pga alla jävla turister. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nu förtiden får man täcka för ansiktet med en inkastarlapp, och skämmas, när man sitter bredvid en vacker-stjärtad  Ghananska på Walking.

pga alla jävla turister. 

Den där hajade jag inte riktigt. Vad är en inkastarlapp? Är det vanligt med Ghananskor på Walking?

 

Jaja, tur att Angeles finns så man slipper Charter-Ulla och henes kinesiska kusiner...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja han gjorde det gamling [emoji2]

Ja, visst jag är väl si så där ett tiotal år äldre än dej min vän, innebär att jag har en tio faktor mer kunnande än dej, jag är förvånad att du inte har gett dej in i debatten om Nid vara eller inte, är väl ett av dina favorit tillhåll i Pattaya, du hänger ju där stupalöst, jäkla b - ställe och det talar väl sitt tydliga språk vad du personifierar.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan... 34 sidor för att bestämma en ny bar.

Sen att vinägerkungen lägger sig i, som inte varit där på sex år är ju anmärkningsvärt.

För fan Bibben, lägg dej inte i det här, du gör bara bort dej, du vet ju ändå att du aldrig kan mäta dej med mej.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, visst jag är väl si så där ett tiotal år äldre än dej min vän, innebär att jag har en tio faktor mer kunnande än dej, jag är förvånad att du inte har gett dej in i debatten om Nid vara eller inte, är väl ett av dina favorit tillhåll i Pattaya, du hänger ju där stupalöst, jäkla b - ställe och det talar väl sitt tydliga språk vad du personifierar.

Chan2014

  
Suck, så vart det igång igen. Men jag riskerar inga 8hr mer från herr Chang igen..
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

  Suck, så vart det igång igen. Men jag riskerar inga 8hr mer från herr Chang igen..

Klokt val, men det är kul att sitta på åskådarläktaren åxå. :wink:

 

Månne vem som får gult kort först ???

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det är nog länge sedan.

1999 satt jag i den baren soi9.

Han var där till dom öppna nuvarande baren vid Tim.

1999 var nog bara Kåre på besök där han slutade 2003 på pompoi bar [emoji1] Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

1999 var nog bara Kåre på besök där han slutade 2003 på pompoi bar [emoji1]

Han var där varje kväll.

Nitt71 jobba i samma område.

Kan hända att han växla mellan barerna,

På Soi 9 var han delägare.

Jag satt mest i Pataponbar.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Han var där varje kväll.

Nitt71 jobba i samma område.

Kan hända att han växla mellan barerna,

På Soi 9 var han delägare.

Jag satt mest i Pataponbar.

Nä han växlade inte mellan barerna [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, visst jag är väl si så där ett tiotal år äldre än dej min vän, innebär att jag har en tio faktor mer kunnande än dej, jag är förvånad att du inte har gett dej in i debatten om Nid vara eller inte, är väl ett av dina favorit tillhåll i Pattaya, du hänger ju där stupalöst, jäkla b - ställe och det talar väl sitt tydliga språk vad du personifierar.

Chan2014

Jag tror nog att L64 är mer berest än dig och kan Värden mer än dig fast han är Yngre än dig inte bara Nid bar.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä han växlade inte mellan barerna [emoji1]

 

I din värd

Har han en dubbelgångare .

 

Ska kolla med Kung Nitt71 syster som också jobba i Pataponbar.

Gel den hade baren tills hon avled 2003.

2004 flytta Nitt71 till Sverige.

 

Kåre satt i "Hugin och mumien bar"

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att L64 är mer berest än dig och kan Värden mer än dig fast han är Yngre än dig inte bara Nid bar.

 

Sakaeo

Vilken Värden pratar du om, eller du kanske menar Världen, tror du verkligen det, en sak är att tro en sak att veta är något helt annat, har ingen lust att på ett offentligt forum skrävlar med hur berest jag är efter 30 års tjänsteresor W W, tror inte min arbetsgivare skulle uppskatta det, numera bonnläbb och glad pensionär.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

I din värd

Har han en dubbelgångare .

Ska kolla med Kung Nitt71 syster som också jobba i Pataponbar.

Gel den hade baren tills hon avled 2003.

2004 flytta Nitt71 till Sverige.

Kåre satt i "Hugin och mumien bar"

Inte enl kåre och datumen på mina fotografier[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Suck, så vart det igång igen. Men jag riskerar inga 8hr mer från herr Chang igen..

Tja,

Då får jag göra det, kan någon vara vänlig att ta bort den där Chan2014 från hela internet...

Du är den person som förstör forumet mest.

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag antagligen att få skit från Chan2014 för att jag stör hans bild av mina motiv till hotellövernattning i Pattis, men det får jag ta.

 

Ett förslag som har kommit upp här i tråden är ju Easy Rcon Bar på Soi Buakaw och då tyckte jag det var ett bra tillfälle, nu när fru är bortrest, och testa stället.

Efter att ha träffat ägaren med son fick jag ett första positivt intryck, så jag bokade helt enkelt in mej på hotellet.

 

Efter en eftermiddag och kväll i baren  samt en hotellövernattning har detta första positiva intrycket falnat något.

För att börja med rummet för 650 Baht/natt, så är det helt ok med stor och bra säng och Ac, men dusch och toalett är en katastrof.

Varmvattenberedaren funkar inte och skall man ändå duscha, så får man i princip stå med ena benet på golvet och det andra i skitholken.

Surare och mera vrånga  personer än de som jobbar i hotellreceptionen har jag sällan träffat. Så hotelldelen får totalt ett klart underkänt trots det humana priset.

 

Baren då, där frukost, dricka och annan mat serveras?

Jo här jobbar en supertrevlig och serviceminded personal som står i klar kontrast till hotellpersonalen. Breda leenden över lag och snackvänliga.

 

Jag snackade runt lite med olika barkunder där och fick lite "på benen" vad det var för folk som brukar gå dit och den sammanfattningen får bli: lågbudgetfolk från Australien, England och Tyskland samt en icke föraktfull del 60+are som kunde sitta med samma ölflaska i en timme.

 

Lite inbundna typer överlag som var tröga att få igång.

 

Med tanke på att vi har ett herrmöte hemma hos Fritz på måndag ( med allt vad det innebär), så kommer jag att bo kvar på detta hotell iaf över natten till tisdagen så vi får se om något kan få mej att ändra min hittills lite negativa syn på stället.

 

En slutrapport kommer om några dagar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu kommer jag antagligen att få skit från Chan2014 för att jag stör hans bild av mina motiv till hotellövernattning i Pattis, men det får jag ta.

Ett förslag som har kommit upp här i tråden är ju Easy Rcon Bar på Soi Buakaw och då tyckte jag det var ett bra tillfälle, nu när fru är bortrest, och testa stället.

Efter att ha träffat ägaren med son fick jag ett första positivt intryck, så jag bokade helt enkelt in mej på hotellet.

Efter en eftermiddag och kväll i baren samt en hotellövernattning har detta första positiva intrycket falnat något.

För att börja med rummet för 650 Baht/natt, så är det helt ok med stor och bra säng och Ac, men dusch och toalett är en katastrof.

Varmvattenberedaren funkar inte och skall man ändå duscha, så får man i princip stå med ena benet på golvet och det andra i skitholken.

Surare och mera vrånga personer än de som jobbar i hotellreceptionen har jag sällan träffat. Så hotelldelen får totalt ett klart underkänt trots det humana priset.

Baren då, där frukost, dricka och annan mat serveras?

Jo här jobbar en supertrevlig och serviceminded personal som står i klar kontrast till hotellpersonalen. Breda leenden över lag och snackvänliga.

Jag snackade runt lite med olika barkunder där och fick lite "på benen" vad det var för folk som brukar gå dit och den sammanfattningen får bli: lågbudgetfolk från Australien, England och Tyskland samt en icke föraktfull del 60+are som kunde sitta med samma ölflaska i en timme.

Lite inbundna typer överlag som var tröga att få igång.

Med tanke på att vi har ett herrmöte hemma hos Fritz på måndag ( med allt vad det innebär), så kommer jag att bo kvar på detta hotell iaf över natten till tisdagen så vi får se om något kan få mej att ändra min hittills lite negativa syn på stället.

En slutrapport kommer om några dagar.

Bra med en riktig rapport[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag antagligen att få skit från Chan2014 för att jag stör hans bild av mina motiv till hotellövernattning i Pattis, men det får jag ta.

 

Ett förslag som har kommit upp här i tråden är ju Easy Rcon Bar på Soi Buakaw och då tyckte jag det var ett bra tillfälle, nu när fru är bortrest, och testa stället.

Efter att ha träffat ägaren med son fick jag ett första positivt intryck, så jag bokade helt enkelt in mej på hotellet.

 

Efter en eftermiddag och kväll i baren  samt en hotellövernattning har detta första positiva intrycket falnat något.

För att börja med rummet för 650 Baht/natt, så är det helt ok med stor och bra säng och Ac, men dusch och toalett är en katastrof.

Varmvattenberedaren funkar inte och skall man ändå duscha, så får man i princip stå med ena benet på golvet och det andra i skitholken.

Surare och mera vrånga  personer än de som jobbar i hotellreceptionen har jag sällan träffat. Så hotelldelen får totalt ett klart underkänt trots det humana priset.

 

Baren då, där frukost, dricka och annan mat serveras?

Jo här jobbar en supertrevlig och serviceminded personal som står i klar kontrast till hotellpersonalen. Breda leenden över lag och snackvänliga.

 

Jag snackade runt lite med olika barkunder där och fick lite "på benen" vad det var för folk som brukar gå dit och den sammanfattningen får bli: lågbudgetfolk från Australien, England och Tyskland samt en icke föraktfull del 60+are som kunde sitta med samma ölflaska i en timme.

 

Lite inbundna typer överlag som var tröga att få igång.

 

Med tanke på att vi har ett herrmöte hemma hos Fritz på måndag ( med allt vad det innebär), så kommer jag att bo kvar på detta hotell iaf över natten till tisdagen så vi får se om något kan få mej att ändra min hittills lite negativa syn på stället.

 

En slutrapport kommer om några dagar.

 

Bra där. Äntligen ett inlägg som handlar om rubrlken.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att vi har ett herrmöte hemma hos Fritz på måndag ( med allt vad det innebär),

 

Blir väl nattvarden och några psalmer som ska sjungas, som vanligt alltså. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir väl nattvarden och några psalmer som ska sjungas, som vanligt alltså. :)

 

Fritz..

 

Och som vanligt kommer du att bli alldeles skrynklig i ansiktet när jag tar upp min "psalm" . mitt uti hm hm växer ingenting bara runt omkring, bara runt omkring".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och som vanligt kommer du att bli alldeles skrynklig i ansiktet när jag tar upp min "psalm" . mitt uti hm hm växer ingenting bara runt omkring, bara runt omkring".

Är det någon som inte har hört denna psalm.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag som trodde ni sjöng "Högt uppe på berget, finns ingen polis - där kan man gå naken och släppa en fis" eller en annan variant

 

 

555 ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Då får jag göra det, kan någon vara vänlig att ta bort den där Chan2014 från hela internet...

Du är den person som förstör forumet mest.

Puss

Erkki

Ja gör det om du vill, inga som helst problem för min del, bara att börja anmäla och gråta lite hos din broder P3 så är det nog ganska enkelt, kan du ha vänlighet att presicera det där med att förstöra, menar du att ha en annan erfarenhet eller kanske en annan åsikt, kanske en annan kunskap, eller helt enkelt inte håller med i alla lägen, förstör man då?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Då får jag göra det, kan någon vara vänlig att ta bort den där Chan2014 från hela internet...

Du är den person som förstör forumet mest.

Puss

Erkki

Bara lugn nu. Chan2014, IL,SC m.m behövs på ett forum för att röra om i grytorna lite. Personer som sticker ut i mängden behövs alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...