Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

mikedo58

Thai Premier League: Buriram United-Army United 20 juni

Recommended Posts

mikedo58

På lördag 20 juni har Buriram United hemmamatch i Thai Premier League (TPL) mot Army United.

Matchen startar 18:00 och priset är 150 THB/person.

Jag, Kan och Biby har redan köpt biljetter, men det vore kul att höra om någon annan är intresserad.

Vi tänkte även gå på matchen i Chang FA Cup mot Bangkok United på onsdag 24 juni.

För denna match har vi dock ännu inte köpt biljetter och vi vet inte heller starttiden ännu, eftersom den inte är angiven på Buriram Uniteds hemsida (www.buriramunited.co.th).

Trident

Skulle vara förbannat kul att se ligan där nere live. Hur är nivån på spelet jämfört med Allsvenskan?

mikedo58

Det är svårt att säga hur bra Thai Premier League är totalt sett, men Buriram United och några lag till är faktiskt ganska bra och de flesta lagen har ju ett antal ganska hyfsade utlänningar i laget numera.

Buriram United har ju vunnit ligan 3 gånger och även deltagit i Asian Champions League.

Det jag tycker är mest intressant är dock stämningen på matcherna, där Burirams hejaklack spelar och sjunger hejaramsor hela matchen.

• Similar Content

• Esspe
      By Esspe
      Tänkte titta på en match nu i efterhand. Gå upp mitt i natten är inte aktuellt längre, skulle möjligen vara om Arsenal spelar final nån gång. Loggade in på beInsports och hittade ingenting från CL. Dom har tydligen tappat rättigheterna till den här säsongen. Nästa säsong PL har dom också blivit av med enl vad jag förstått. Synd för det är en riktigt bra tjänst och billigt är det med. För 1 månad vad Viasat kostar fick jag ett år hos beIn. 

Verkar vara nåt som heter Goal.com som har det i Thailand nu men jag hittar inget sätt att titta på det på deras Kalle Anka hemsida. Hur tittar man alltså på CL i Thailand nft?
    • Cavemannen
      By Cavemannen
      Jag ser det jag vill se  
    • Cavemannen
      By Cavemannen
      Hur går det ikväll mellan Östersund vs Arsenal?
      Jag tippar på 1-0 ikväll, och jag har ställt en påse med Norrlands Guld på kylning, dagen till ära  
    • Enis
      By Enis
      Spurs vs ManU i Götet ons 31/1 på hemmadumburk eller sportbar?

Någon fotbollsintresserad i Göteborg på onsdag som vill bjuda in eller möta upp Enis?

/ Enis
    • Cavemannen
      By Cavemannen
      Hur bör Sverige ställa upp i vm?
      En sak har jag klart för mig, Ola Toivonen är en trevlig grabb, men någon startspelare är det inte.......
      Olsen i mål helt klart!
      Granen och Lindelöf är gjutna, sen är det mer ovisst, jag vill nog ha in Wendt på ena kanten.
      Sen på mitten, svårt.....men Sebbe Larsson med sin kämpaglöd på bakre mittmitt och en Durmas i form på ena kanten och Forsberg på andra.
      Sen Sveriges 2 bästa på topp, 2st malmökillar, Zlatan och Rosenberg, gärna ge unge Isak en plats i truppen som inhoppare tillsammans med Berg

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy