Jump to content
IGNORERAD

Snålkörning


andrejsdenruskige

Recommended Posts

Jag låg bakom en långtradare och en liten röd :queen: bil som inte vågade köra förbi eller låg i vindskyddet. 

Jag låg efter dom här ekipagen en lång tid, :diablo:  och kunde inte köra om tills det kom en lång raka och bilen framför vägrade att köra om.

Så jag tryckte till på gasen och kom till slut förbi, och där stod snuten :police:    och mätte   hastigheten :31:   :suicide:  :52:  :fan1:  :angry:

attachicon.gifrally.gif

 

Hur dyrt blev det?

Finskarna har väl dagsbötessystem för fortkörning.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    9

  • audirs2

    4

  • hamnoi

    2

  • UglyFarang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Hur dyrt blev det?

Finskarna har väl dagsbötessystem för fortkörning.

Ja även i Finland tillämpar man dagsböter och man går även efter inkomst.

Men dom absolut rikaste äger ju ingenting på papperet eller tar ut någon lön i princip.

 

Det var kanske 7 år sedan så jag kommer tyvärr inte alls ihåg hur fort dom klockade mig för, eller hur mycket böter det blev.

Men jag kommer fortfarande ihåg att jag blev förbannad, och att det nog inte hjälpte att förklara situationen.

 

Kan det här varit Zlatans bil?

Jag kommer ihåg att hans bil såg liknande ut och var till salu på Blocket.

http://www.expressen.se/nyheter/svensk-fortkorare-kan-fa-bota-76-miljoner/

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Snålkörningen ger ytterligare utdelning.

Nu har jag råd med världens godaste pizza. En Mama Mia på Lei Lani.

Men först lite sallad.

8b08b77efc1f14919a530d440a2eb76a.jpg

Och sedan....

54bf6cd5e6d25762275f6e2aefc83ba0.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja även i Finland tillämpar man dagsböter och man går även efter inkomst.

Men dom absolut rikaste äger ju ingenting på papperet eller tar ut någon lön i princip.

 

Det var kanske 7 år sedan så jag kommer tyvärr inte alls ihåg hur fort dom klockade mig för, eller hur mycket böter det blev.

Men jag kommer fortfarande ihåg att jag blev förbannad, och att det nog inte hjälpte att förklara situationen.

 

Kan det här varit Zlatans bil?

Jag kommer ihåg att hans bil såg liknande ut och var till salu på Blocket.

http://www.expressen.se/nyheter/svensk-fortkorare-kan-fa-bota-76-miljoner/

 

Då blev det gratis då, med tanke på dina Bitcoin?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Då blev det gratis då, med tanke på dina Bitcoin?

Nej! 

Först och främst så fanns inte Bitcoin då.Tro mig när jag skriver att jag inte tillhör dom absolut rikaste.

Dom sätter upp allt på firman, och firman är på Isle of man, Caymanöarna etc. Då kan dom bara le när det skrivs att vi måste beskatta dom rikaste. 

 

Men det går att få lön i Bitcoin i vissa företag.

Inkomstuppgifterna går nog via datan ändå. Själv blev det  till att betala och se glad ut.  :declare:

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej! 

Först och främst så fanns inte Bitcoin då.Tro mig när jag skriver att jag inte tillhör dom absolut rikaste.

Dom sätter upp allt på firman, och firman är på Isle of man, Caymanöarna etc. Då kan dom bara le när det skrivs att vi måste beskatta dom rikaste. 

 

Men det går att få lön i Bitcoin i vissa företag.

Inkomstuppgifterna går nog via datan ändå. Själv blev det  till att betala och se glad ut.  :declare:

Nu börjar jag ana lite vem du är, finns ju en pizza kung tex som håller din fart, + några till ev!  På 70 talet så hade jag en Dodge Challenger 71,a med 440" + en massa extra kusar, blev av med lappen 3 gånger i Finland (Borgå) så man fick gå den dyra vägen så att säga!  :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu börjar jag ana lite vem du är, finns ju en pizza kung tex som håller din fart, + några till ev!  På 70 talet så hade jag en Dodge Challenger 71,a med 440" + en massa extra kusar, blev av med lappen 3 gånger i Finland (Borgå) så man fick gå den dyra vägen så att säga!  :haha:

Ja hade en Jeep Grand Cherokee då och även om det var en modell större motor, så var den lite tung och inte särskilt rapp.Men jag hade den för att dra mina båtar och 2800kg kunde man dra lagligt.

 

 Men så här såg det ut precis 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...