Jump to content
IGNORERAD

IATA vill minsk storleken på ditt handbagage


UglyFarang

Recommended Posts

Oregistrerad

Man får väl sätta på sig alla kläder man skall ha med så man får plats för väsentligheter i väskan.

 

post-6637-0-69231800-1433933346.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag flyger en del reguljärflyg i Europa. I de mindre planen är det ibland problem att få plats med sitt handbagage.  

Många har ju förutom sitt handbagage en större handväska eller portfölj och en eller flera shoppingkassar. En bra start skulle kanske vara att sätta ner foten där.

Det blir allt vanligare med ett "bagage-drop" av handbagaget innan man stiger ombord som man sedan får hämta upp utanför flygplanet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väskindustrin blir vinnare med ny väskstorlek.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju då själva f*n! Har precis köpt en perfekt hård väska, 55*40*20 cm.... :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju då själva f*n! Har precis köpt en perfekt hård väska, 55*40*20 cm. :good:

Ja idi*ter är det gott om i flygbranchen!

Galenskap

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja idi*ter är det gott om i flygbranchen!

Galenskap

Hade man som Fredman skriver, sett till att det inte plockas med mer än tillåtet så skulle alla ha plats för nuvarande storlek utan problem.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag checkade in med thai i måndags var det även vägning av allt handbagage.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag checkade in med thai i måndags var det även vägning av allt handbagage.

Arlanda?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

När jag checkade in med thai i måndags var det även vägning av allt handbagage.

Dom hade mkt frakt i måndags [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag checkade in med thai i måndags var det även vägning av allt handbagage.

 

Har aldrig fattat vitsen med att de väger handbagaget. Dels så kan man ju lämna saker i en förvaringsbox om man vet att handbagaget är för tungt för att sedan stoppa ner det igen efter man har checkat in samt att man kan ju handla ett antal kilo i taxfreebutikerna också som gör att handbagaget väger långt över tillåten vikt.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig fattat vitsen med att de väger handbagaget. Dels så kan man ju lämna saker i en förvaringsbox om man vet att handbagaget är för tungt för att sedan stoppa ner det igen efter man har checkat in samt att man kan ju handla ett antal kilo i taxfreebutikerna också som gör att handbagaget väger långt över tillåten vikt.

 

// mrco

Det kan bli en till vägning av handbagaget vid gaten och då är det bara att betala för övervikt, AirAsia kör det ibland vid gaten.

 

Inköp i tax freebutiker är undantaget så behåll det i påsen.

 

Visst går det att fuska men inget är säkert.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan bli en till vägning av handbagaget vid gaten och då är det bara att betala för övervikt, AirAsia kör det ibland vid gaten.

 

Inköp i tax freebutiker är undantaget så behåll det i påsen.

 

Visst går det att fuska men inget är säkert.

Detta har jag aldrig någonsin sett, måste vara ytterst ovanligt? Förvisso har jag färre än 10 flighter med AirAsia men jag menar generellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har jag aldrig någonsin sett, måste vara ytterst ovanligt? Förvisso har jag färre än 10 flighter med AirAsia men jag menar generellt.

Det är inte så vanligt men jag har varit med om det.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så vanligt men jag har varit med om det.

En gång har har jag fått väga vid gaten, under 30 års tid, Något vanligare verkar det vara, att de med stora handbagage får prova att stoppa dessa i "prov korgen", som finns vid vissa gater, när bagaget är uppenbart för stort...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har jag aldrig någonsin sett, måste vara ytterst ovanligt? Förvisso har jag färre än 10 flighter med AirAsia men jag menar generellt.

 

Har hänt mig ett par ggr. Samtliga handbagage vägs vid gate. Det var inte AirAsia.

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Handbagaget kan jag ju minska då väskan inte brukar väga mer än 12 kg. Vill bara ha med mig datorer och annat skräp i den. Så den ligger på lite under 6 nu tror jag.

Laddare och sånt går ju att packa om, det är väl värre om väskan i sig är fel. Fast jag kör ju med en mjuk rygga så jag kan nog klämma ner den nästan i vad som helst (bur) om jag vill.

 

Men vissa tar ju med sig massor, blir fullt i bagagehyllorna. Då proppar jag handbagaget under stolen framför mig och det har gått bra.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Handbagaget kan jag ju minska då väskan inte brukar väga mer än 12 kg. Vill bara ha med mig datorer och annat skräp i den. Så den ligger på lite under 6 nu tror jag.

Laddare och sånt går ju att packa om, det är väl värre om väskan i sig är fel. Fast jag kör ju med en mjuk rygga så jag kan nog klämma ner den nästan i vad som helst (bur) om jag vill.

 

Men vissa tar ju med sig massor, blir fullt i bagagehyllorna. Då proppar jag handbagaget under stolen framför mig och det har gått bra.

 

Var gör du av fötterna?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Var gör du av fötterna?

 

Kanske så här?  Jag brukar själv sitta så ibland om det är trångt på golvet.

 

 

post-8930-0-24336700-1434099223.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Var gör du av fötterna?

Går bra, kan inte sträcka ut mig under start landning bara. Sen drar jag väskan mot sitsen och vips så kan jag räta på mig åxå.

Hände tex när vi skulle upp till Khon Kaen dagarna för morsdag/drottningens födelsedag. Tydligen skulle alla andra (Thailändare) åxå dit och tog med sig lite mer bagage åxå.

Kanske det inte var så stora kartonger, säckar och annat. Men det var många, lustigt handbagage tycker jag

 

Gör gärna samma på bussen, har ju ölen i väskan (inte på flyget) så jag vill ha den lätt åtkomlig. .

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...