Jump to content
IGNORERAD

Trafikljus beskylls för trafikolycka.


2much

Recommended Posts

kitungmakmak

Står alla på grönt så kan jag förstå det, lustigt att polisen skyller på trafikljusen först och sen skall göra en undersökning.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Om trafikljuset (heter det inte ljussignal? eller kanske inte förresten) inte fungerade är det alltså fritt fram, jag trodde i min enfald att då gäller vanliga väjningsregler, men i Thailand blir det lite konstigt eftersom dessa oftast regleras av "störst går först"!

Intressant att se vad ljussignalen får för straff om BIB kommer fram till att det var dennes fel!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Om trafikljuset (heter det inte ljussignal? eller kanske inte förresten) inte fungerade är det alltså fritt fram, jag trodde i min enfald att då gäller vanliga väjningsregler, men i Thailand blir det lite konstigt eftersom dessa oftast regleras av "störst går först"!

Intressant att se vad ljussignalen får för straff om BIB kommer fram till att det var dennes fel!

Finns nog nån som skall vara ansvarig för att dom fungerar kan jag tänka mig.

 

Sen om dom är svarta (eller blinkande gula) så är dom ju satta ur funktion. Men visar alla grönt så vetefasiken, man skall ju dock kunna stanna inför alla hinder (nån unge som kommer cyklande mot rött osv) så jag antar att förarna är skyldiga i alla fall.

 

Synd att en av förarna inte var farang, då hade det ju varit klart redan. :ironi:

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan faktiskt blinka rött också har jag sett under mina irrfärder i landet, förmodar att det då betyder väjningsplikt

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan faktiskt blinka rött också har jag sett under mina irrfärder i landet, förmodar att det då betyder väjningsplikt

I övriga världen JA..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad annat kan man förvänta sig i ett U land

 

Och här bor du. Flytta till ett I-land? (Ja, man skriver med bindestreck).

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Om det nu blinkar rött eller gult i Thailand har jag ingen aning om, har inte framfört fordon där. Gav upp tanken på att köra därnere då jag såg trafiken.

Så vad det än nu blinkar så betyder det att signalen är ur funktion och då gasar man inte bara rakt igenom, eller om den är svart. Men om det är grönt från alla håll och PLCn eller vad det nu är som styr lysena själv har fått frispel så skulle jag nog kanske kört utan att kolla så noga som jag gjort om den inte fungerade. Då tar jag det varligt för det finns ... idi...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Står alla på grönt så kan jag förstå det,

 

Nja, det var ju en frontalkollision.  Borde väl betyda att de möttes på samma väg fast körde åt olika håll, behövs inga trafikljus då.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och här bor du. Flytta till ett I-land? (Ja, man skriver med bindestreck).

Skrivs i-land med stor I mitt i en mening?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det var ju en frontalkollision.  Borde väl betyda att de möttes på samma väg fast körde åt olika håll, behövs inga trafikljus då.

Då är det väl bara en fråga om vem som körde högertrafik

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det väl bara en fråga om vem som körde högertrafik

Och just i detta nu kolliderar två bilar mitt utanför Clas 391,s hus och han är inte hemma, jag hörde smällen på telefon (talade med hustrun), en pickis kör på höger sida av infartsvägen i vårt område samtidigt som en annan bil gör en vänstersväng ut på densamma, solklart, det är ju vänstertrafik i Thailand, men icke då, här är det vem som känner vem, vem som har rätt att vara här, vem som har störst bil och tillika plånbok som gäller, kom hem och fick höra en sanslös dialog, sa bara att " det är väl vänstertrafik i hela landet?", Sen var det bäst att gå in i huset, för om blickar kunde döda hade ni sluppit läsa detta dravel!

Trafikkunnige Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det väl bara en fråga om vem som körde högertrafik

 

Med tanke på att bussen ligger i "sitt dike" så bör Toyota-lastbilen ha kört på höger(fel) sida.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att bussen ligger i "sitt dike" så bör Toyota-lastbilen ha kört på höger(fel) sida.

 

Fan vet.

 

 

post-8930-0-23760600-1433923236.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vet.

 

 

attachicon.gifKrock.jpg

 

Av den bilden att döma så ha Toyotan träffats av bussen på höger framflygel, slitit av fronten, så knappast en Head-on.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Och just i detta nu kolliderar två bilar mitt utanför Clas 391,s hus och han är inte hemma, jag hörde smällen på telefon (talade med hustrun), en pickis kör på höger sida av infartsvägen i vårt område samtidigt som en annan bil gör en vänstersväng ut på densamma, solklart, det är ju vänstertrafik i Thailand, men icke då, här är det vem som känner vem, vem som har rätt att vara här, vem som har störst bil och tillika plånbok som gäller, kom hem och fick höra en sanslös dialog, sa bara att " det är väl vänstertrafik i hela landet?", Sen var det bäst att gå in i huset, för om blickar kunde döda hade ni sluppit läsa detta dravel!

Trafikkunnige Baa

Jo jag var faktiskt hemma när det small och den svarta pickisen hade helt klart kört på HÖGER sida och föraren av den vita bilen tog ett antal foto med mobilen sen om det hjälper vete väl f-n TiT

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...