Jump to content
IGNORERAD

Sweden Rock Festival


MaiChai

Recommended Posts

Har varit på denna festival ett antal gånger, en kanonfestival för oss som skiter i vad som är trendigt "indie" och annat bjäfs. Bara rock´n roll. Dinousaurer. Före dettingar. Has beens. Love it...

 

Men i år blir det inget då det ska firas studenter hemma-både en i huset och en som jag är gudfar till. Så det blev inget med Blekinge i år, avhjälper abstinensen med att lägga upp ett par klipp på band som jag har eller skulle vilja se på SRF...

 

Vi startar med ett gäng danskar...

 

 

...sen fortsätter vi med ett par tyskar...

 

 

Hade gärna sett det här gänget också, från Kalifornijen...

 

 

Tyckte om det här bandet också-men med denna videon så blir de ju inte sämre. Glöm inte att kolla in band t-shirtsen på tjejerna...

 

 

Lite redneck rock hör till

 

 

Sen avslutar man första dagen med att avnjuta GOD!

 

 

Vilka band hade ni haft på "er" första dag på SRF?

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

hade oxå velat vara där...

 

jag va  där o krängde skinn ett gäng år när jag o kompisen hade firman, vi sålde inne på området så fri tillgång till alla band o sen medhavda drycker :wink:   googlade lite på firman för att  hitta lite bilder o hittade en av våra jackor till salu :wink: 

 

http://www.tradera.com/item/340283/233629501/skinnjacka-kingsdragon-strl-m

 

 

post-3153-0-49030700-1433356490.jpg

post-3153-0-13341300-1433356491.jpg

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart där 9 år på raken, sett nästan varenda band/artist jag gillar där,

och fått massor av nya goa vänner. Helt fantastiskt bra festival är det, hoppas dom håller formen framover.

 

Gary Moore är inte min personliga fafvorit, men det giget han gjorde 2008 - tror jag? - var helt enormt.

Han stog där i sin skinnjacka med LesPaulen, och spelade skiten ur varenda band, Magiskt på riktigt!

 

Hoppas dom inte fryser ihjäl därnere i år, om det ska va sånt här skitväder. Kanske har dom stoltält?  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vet att det kommer att figurera en känd mpr: are i restaurangen

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Var man på Monsters Of Rock på Råsunda 1984 som punkrockare så kan man det där ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart där 9 år på raken, sett nästan varenda band/artist jag gillar där,

och fått massor av nya goa vänner. Helt fantastiskt bra festival är det, hoppas dom håller formen framover.

 

Gary Moore är inte min personliga fafvorit, men det giget han gjorde 2008 - tror jag? - var helt enormt.

Han stog där i sin skinnjacka med LesPaulen, och spelade skiten ur varenda band, Magiskt på riktigt!

 

Hoppas dom inte fryser ihjäl därnere i år, om det ska va sånt här skitväder. Kanske har dom stoltält?   :-)

 

Gary Moore var där 2010 för då såg jag honom där men han var där flera gånger under åren, en vansinnigt bra konsert och han lirade skjortan av alla "gitarr-runkare" i världen. This is how its done...

 

 

Men han såg ganska sliten ut redan då, precis som han gör i den här upptagningen från Montreaux.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min andra dag på SRF hade jag inlett med detta gänget-kanske i denna sättningen också?

 

 

Det finns ju kvinnor som kan rocka också...

 

 

Ett annat kvinnligt band som aldrig fick den respekt de förtjänade, Phantom Blue, hade jag velat se på SRF. Michelle Meldrum dog ju tyvärr tragiskt för några år sedan men hennes änkling John Norum kan ju ta hennes plats?

 

 

Sen måste man ju ha med Priest... För Tony Irvings och Jonas Gardells skull!

 

 

Blues och slideguitar nerven ska ju ha sitt-ZZ-Top!

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...