Jump to content
IGNORERAD

Bilstol för barn


Horst

Recommended Posts

Någon som köpt bilstol till era barn i Thailand? Vilket märke och till vilken bil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inne hos Honda handlaren, de vägrar stänga av airbagen i framsätet på passagerarsidan, så barnstolen får isåfall vara i baksätet. Gick även in på Toyota som sade samma sak, där de även påpekade att "olyckor sker så sällan, så man ska inte oroa sig för mycket"...sagt i landet som ligger på 2a plats i världen när det gäller trafikolyckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en Cicco, första stolen för nyfödd, i packet med paraplyvagn som funkar att fälla ner till liggläge. Vagnen går nog att använda till ungen är fem eller nått. Det kostade ca 25,000 b

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Var inne hos Honda handlaren, de vägrar stänga av airbagen i framsätet på passagerarsidan, så barnstolen får isåfall vara i baksätet. Gick även in på Toyota som sade samma sak, där de även påpekade att "olyckor sker så sällan, så man ska inte oroa sig för mycket"...sagt i landet som ligger på 2a plats i världen när det gäller trafikolyckor.

 

Har inte bilarna i Thailand samma system som i Sverige, att man stänger passagerarsidans airbag med nyckel i handskfacket?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte bilarna i Thailand samma system som i Sverige, att man stänger passagerarsidans airbag med nyckel i handskfacket?

Enligt bilhandlarna fanns inte detta, men jag kollade inte själv. Jag ska dit igen om några dagar och kolla i handskfacket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi köpte en chicco barnvagn med bilbarnstol som man lätt flyttar mellan barnvagn och bil. Räcker till 8 kilo. Sen köpte frugan en framåtvänd barnstol från 8 kilo men den kommer att skrotas då jag kommer ner. 14 000 baht åt pipsvängen men det är bakåtvänd stol som gäller upp till 4-5 års ålderiallafall.

Kan säga att det har tagit tid att övertyga henne, mest pga att hon köpt en dyr barnstol som inte går att använda, Thai har ju alltid rätt :)

 

Vi har en Toyota Hilux pick up.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte bilarna i Thailand samma system som i Sverige, att man stänger passagerarsidans airbag med nyckel i handskfacket?

Bra tips, måste kolla då jag kommer ner, vore ju perfekt.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inne hos Honda handlaren, de vägrar stänga av airbagen i framsätet på passagerarsidan, så barnstolen får isåfall vara i baksätet. Gick även in på Toyota som sade samma sak, där de även påpekade att "olyckor sker så sällan, så man ska inte oroa sig för mycket"...sagt i landet som ligger på 2a plats i världen när det gäller trafikolyckor.

Att firmor vägrar att koppla ur airbag har ned försäkringskrav att göra.

I fall det kommer att bli olycka så firma som stängde av airbag kan dras in i ärende och kan vara kostsam för bilfirma. 

Därför finns det lås i handskfacket där du själv kopplar ur airbagen därmed tar du helt ansvar för eventuella händelser. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi köpte en chicco barnvagn med bilbarnstol som man lätt flyttar mellan barnvagn och bil. Räcker till 8 kilo. Sen köpte frugan en framåtvänd barnstol från 8 kilo men den kommer att skrotas då jag kommer ner. 14 000 baht åt pipsvängen men det är bakåtvänd stol som gäller upp till 4-5 års ålderiallafall.

Kan säga att det har tagit tid att övertyga henne, mest pga att hon köpt en dyr barnstol som inte går att använda, Thai har ju alltid rätt :)

 

Vi har en Toyota Hilux pick up.

Vilken har du tänkt köpa?

Link to comment
Dela på andra sajter

I Honda HR-Vs manual framgår att det finns en sensor i passagerarsätet på framsidan. Om det är låg vikt, som ett barn, så lyser en röd lampa på instumentbordet, som indkerar att airbagen ej kommer att utlösas. Om man kan lita 100% på att det fungerar vet jag ej, sannolikt bör man stänga av hela skiten ordentligt, ev med nyckel i hanskfacket om det nu finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...