Horst Inlagd Maj 25, 2015 Dela Inlagd Maj 25, 2015 Nu när regnsässongen står för dörren vill jag bara påminna om att tvätta fötterna så fort i varit ute i regnet och paskat med era flipp flopp fötter i vattenpölarna. Råtturin för med sig leptospiros, det finns i vattnet från kloakerna när det svämmar över. Detta kan ta sig in i små sår och orsaka svåra njur och leverskador. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 25, 2015 Dela Inlagd Maj 25, 2015 Tur att man alltid har riktiga skor på sig även i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 25, 2015 Dela Inlagd Maj 25, 2015 Iur att jag alltid har sjöstövlar på mig när jag är söder om Motala Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 Tur att man alltid har riktiga skor på sig även i Thailand. Verkligen, när det är ½ meter vatten på gatorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 om det är ½ meter vatten på gatorna så är jag på inne ställe och dricker Leo och äter gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 om det är ½ meter vatten på gatorna så är jag på inne ställe och dricker Leo och äter gott. Ok, vad kan jag säga för det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 Ok, vad kan jag säga för det? Du kan ta en öl du med istället för att stampa i vatten. Konstig att folk måste springa ute om det regnar mycket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 Du kan ta en öl du med Det skulle bli en jävla katastrof. Ush bara på tanken. Så jag avstår än så länge, en dag i taget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 Verkligen, när det är ½ meter vatten på gatorna. Hej Då borde jag ha drabbats för länge sedan, har alltid vadat i flip flopps under regntiden oavsett om det är i Thailand, Indien, Indonesien, Fillipinerna, Laos eller andra exotiska länder, det är ju inte helt ovanligt att vattnet går upp till vaderna och ibland längre än så och i Indiens storstäder är det ju inte direkt vare sig rent eller något bra avloppssystem. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd Maj 26, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Maj 26, 2015 Hej Då borde jag ha drabbats för länge sedan, har alltid vadat i flip flopps under regntiden oavsett om det är i Thailand, Indien, Indonesien, Fillipinerna, Laos eller andra exotiska länder, det är ju inte helt ovanligt att vattnet går upp till vaderna och ibland längre än så och i Indiens storstäder är det ju inte direkt vare sig rent eller något bra avloppssystem. Mvh isan lover Om du har kört motorcykel utan hjälm i några år, utan att ha råkat ut för en olycka, då behövs ej hjälm? Eller sovit utan myggnät utan att ha fått malaria eller dengufeber, då behövs ej myggnät? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 Hej Då borde jag ha drabbats för länge sedan, har alltid vadat i flip flopps under regntiden oavsett om det är i Thailand, Indien, Indonesien, Fillipinerna, Laos eller andra exotiska länder, det är ju inte helt ovanligt att vattnet går upp till vaderna och ibland längre än så och i Indiens storstäder är det ju inte direkt vare sig rent eller något bra avloppssystem. Mvh isan lover Skall inte du va i Kuba och andra Sovjet stater? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 Om du har kört motorcykel utan hjälm i några år, utan att ha råkat ut för en olycka, då behövs ej hjälm? Eller sovit utan myggnät utan att ha fått malaria eller dengufeber, då behövs ej myggnät? ...eller glömt denna: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 26, 2015 Dela Inlagd Maj 26, 2015 Då borde jag ha drabbats för länge sedan Nu var det inte många som fattade poängen med min kommentar, hur kul är det att ha riktiga skor på sig när vattnet når till knät, ungefär? Då är det bättre med flip flop istället, ifall man inte kan undvika plaska sig i vattenbölena. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.