Jump to content
IGNORERAD

tvätta fötterna,kära vänner!


Horst

Recommended Posts

Nu när regnsässongen står för dörren vill jag bara påminna om att tvätta fötterna så fort i varit ute i regnet och paskat med era flipp flopp fötter i vattenpölarna. Råtturin för med sig leptospiros, det finns i vattnet från kloakerna när det svämmar över. Detta kan ta sig in i små sår och orsaka svåra njur och leverskador.

Link to comment
Dela på andra sajter

Iur att jag alltid har sjöstövlar på mig när jag är söder om Motala  :cray:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tur att man alltid har riktiga skor på sig även i Thailand.
Verkligen, när det är ½ meter vatten på gatorna.
Link to comment
Dela på andra sajter

 

om det är ½ meter vatten på gatorna så är jag på inne ställe och dricker Leo och äter gott. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

om det är ½ meter vatten på gatorna så är jag på inne ställe och dricker Leo och äter gott.
Ok, vad kan jag säga för det?
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, vad kan jag säga för det?

Du kan ta en öl du med istället för att stampa i vatten. Konstig att folk måste springa ute om det regnar mycket.

 

post-11217-0-57721900-1432610905_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du kan ta en öl du med
Det skulle bli en jävla katastrof. Ush bara på tanken. Så jag avstår än så länge, en dag i taget.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Verkligen, när det är ½ meter vatten på gatorna.

Hej

Då borde jag ha drabbats för länge sedan, har alltid vadat i flip flopps under regntiden oavsett om det är i Thailand, Indien, Indonesien, Fillipinerna, Laos eller andra exotiska länder, det är ju inte helt ovanligt att vattnet går upp till vaderna och ibland längre än så och i Indiens storstäder är det ju inte direkt vare sig rent eller något bra avloppssystem.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Då borde jag ha drabbats för länge sedan, har alltid vadat i flip flopps under regntiden oavsett om det är i Thailand, Indien, Indonesien, Fillipinerna, Laos eller andra exotiska länder, det är ju inte helt ovanligt att vattnet går upp till vaderna och ibland längre än så och i Indiens storstäder är det ju inte direkt vare sig rent eller något bra avloppssystem.

Mvh isan lover

Om du har kört motorcykel utan hjälm i några år, utan att ha råkat ut för en olycka, då behövs ej hjälm? Eller sovit utan myggnät utan att ha fått malaria eller dengufeber, då behövs ej myggnät?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Då borde jag ha drabbats för länge sedan, har alltid vadat i flip flopps under regntiden oavsett om det är i Thailand, Indien, Indonesien, Fillipinerna, Laos eller andra exotiska länder, det är ju inte helt ovanligt att vattnet går upp till vaderna och ibland längre än så och i Indiens storstäder är det ju inte direkt vare sig rent eller något bra avloppssystem.

Mvh isan lover

Skall inte du va i Kuba och andra Sovjet stater?  :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har kört motorcykel utan hjälm i några år, utan att ha råkat ut för en olycka, då behövs ej hjälm? Eller sovit utan myggnät utan att ha fått malaria eller dengufeber, då behövs ej myggnät?

 

...eller glömt denna:    :D

 

 

post-8930-0-00992800-1432623576.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Då borde jag ha drabbats för länge sedan
Nu var det inte många som fattade poängen med min kommentar, hur kul är det att ha riktiga skor på sig när vattnet når till knät, ungefär? Då är det bättre med flip flop istället, ifall man inte kan undvika plaska sig i vattenbölena.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...