Jump to content
IGNORERAD

Internet i Issan?


Naam jai

Recommended Posts

Hej funderar på att köpa en läsplatta med SIM Chip för användning i Issan (Surinarea), funkar det såpass att man någorlunda kan

hålla sej update?. Dtac, AIS eller True någon skillnad?.. ..köpa plattan i Swe el Thailand?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer nog att få olika svar har, baserat på vad den svarande själv använder, brukar ju bli så i dylika frågor/trådar.

 

Jag har tidigare använt AIS, som fungerade ok, men har en otrolig rörig webbsida, där den sk engelska delen är ett mixmax av thai/eng.

 

Bytte till DTAC dels pga det, och snabbare datatrafik.

DTAC har en mycket bra webbsida på engelska, varifrån du kan hantera ditt ab, aktivera olika "deals" osv mycket enkelt efter du registrerat ett konto där.

 

Med AIS hade jag sällan över 6-7mb, med DTAC har jag mellan 12-23mb hemma i byn, lite surt då jag bara har 10-15mb i mitt fasta :(

I städer som tex Surin, Korat och byar så är det också generellt snabbare(ofta över 20 mb) än vad AIS var, men däremot så är det lite sämre på ödsliga ställen på landsbygden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

DTAC (eller Happy som deras kontantkort heter om du vill ha det) funkar bra över hela Thailand tycker jag.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...