Jump to content
IGNORERAD

Inbjudan av vän ? Någon som kan?


micke12

Recommended Posts

Hej Det va ett tag sedan jag bjöd in någon vän från Thailand / Men nu är det dags har upptäckt förändringar ! ÄR DET NÅGON SOM HAR KOLL ?

 

Jag förstår och vet att man skickar in blankett INBJUDAN ( 240011 Migrationsverket) till vederbörande och inkomstuppgifter + anställningsbevis så personen kan gå till Ambasaden.

 

 

Fråga 1. ska också Blankett om FAMILJEUPPGIFTER  (238011 Migrationsverket) Också lämnas in  tillsammans med Inbjudan blanketten ???

 

Fråga 2. ska också Blankett om ANSÖKAN om SCHENGENVISERING (119031 Migrationsverket) också lämnas in tillsammans med blankett 240011 och 238011 = 3st blanketter ???

 

Fråga 3. På blankett Inbjudan sid 3 så frågar de efter om man ordnat med sjuk och olycksfall försäkring till den sökande. DET LÅTER SOM MAN SKA SKAFFA DETTA INNAN MAN LÄMNAR IN ANSÖKAN

DETTA låter Sjukt för man vet ju inte om Viseringen blir godkänd... ???

 

Fråga 4. Eller är det jag som missat man kanske kan FÖRBESTÄLLA en försäkring och flygbiljett och först lösa ut dessa när viseringen är klar???  

 

 

ÄR DET NÅGON SNÄLL SJÄL SOM NYLIGEN GJORT OCH VILL DELA MED SIG ???

Mycket tacksam för svar.

Micke12.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Ja

2 Ja

3,4 Du bokar en försäkring. Dem skickar bokningen till dig. Om visering går igenom betalar du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga 4

 

Försäkringen (jag valde axxa) betalar du innan, då hen skall visa kvitto på den, om det blir kalla handen så får man pengarna tillbaka (åtminstone på axxa), flygbiljett bokar du utan att betala och tar med dig..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kravet på flygbokning är helt borttaget, så det behövs inte längre. Glöm inte personbevis "inbjudan" från Skatteverket.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Verkar krångligt det där.  Kan vederbörande inte bara söka ett turistvisum och åka till Sverige?     :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar krångligt det där.  Kan vederbörande inte bara söka ett turistvisum och åka till Sverige?     :unsure:

 

Då krävs det detaljerad resplan.

 

typ

 

12:15 ett toabesök

12:35 åka tunelbana till hökarängen

etc

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

12:35 åka tunelbana till hökarängen

 

Det du beskriver är ju proceduren för att bli svensk :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jo vi sökte turist och nära vän Visum blankett 240011.men det var som SYBARIT skrev detaljer runt resan var Ambassaden  intresserad av,,,,,, och vilken form av relation till min fru ..det är ju frugans kusin som ska komma ../ Vi hoppas få bjuda på Gotlands-resa och kräftskiva samt kolla in lite andra städer i Sverige...när hon kommer på sin livs resa.

Jag vill tacka för tips på MPR. och det är fantastiskt när vi kan dela med oss till varandra om krångliga system och diverse blanketter som skall fixas bara för att besöka Sverige.

Tack och bock.

Micke 12. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om Thailand skulle göra det lika krångligt som det är att åka till Sverige eller att

åka till tyskland

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om Thailand skulle göra det lika krångligt som det är att åka till Sverige eller att

åka till tyskland

Många tycker att det är för enkelt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då krävs det detaljerad resplan.

 

typ

 

12:15 ett toabesök

12:35 åka tunelbana till hökarängen

etc

Att göra en resplan tar väl ca 5 min. Att sen gå igenom den med "turisten" så att den kan redogöra för den tar väl 5 min till. Har aldrig hört talas om att det gjorts nån uppföljning på en resplan, och om det skulle göras kan ju saker ändras :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om Thailand skulle göra det lika krångligt som det är att åka till Sverige eller att

åka till tyskland

 

Du får nog inse att det är en ganska stor skillnad mellan Sverige och Thailand, utan krav på visum så är nog staten rädd för att vi ska invaderas av Asiater som rensar skogarna på svamp och bär.......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog inse att det är en ganska stor skillnad mellan Sverige och Thailand, utan krav på visum så är nog staten rädd för att vi ska invaderas av Asiater som rensar skogarna på svamp och bär....

ja å vad gör det bättre dom plockar svamp en som vissa andra plockar Sveriges pengar på att inte göra något bara vara komma hit ...

Link to comment
Dela på andra sajter

ja å vad gör det bättre dom plockar svamp en som vissa andra plockar Sveriges pengar på att inte göra något bara vara komma hit ...

 

Ja, tänk vad bra om de lata kräken utanför affärerna kunde kröka ryggen för att arbeta hederligt och tjäna in sitt levebröd.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...