Jump to content
IGNORERAD

Har slutade fått in- och utresestämplar i Thai pass vid resa till/från Sverige


andersbangkok

Recommended Posts

andersbangkok

Jag håller på att förbereda hustruns ansökan om svenskt medborgarskap.

När jag skulle räkna ihop den tid, mer än 6 veckor, som hon varit utanför Sverige så såg jag att gränskontrollen i Sverige slutade stämpla in- och utresa redan 2013.

 

Har detta hänt för någon annan här?

Varför stämplar dom inte utländska pass längre?

Kan det ha att göra med att hustrun först hade PUT till 2014 och därefter UT?

 

En annan fråga: är det någon här som vet hur seriöst Migrationsverket tar på frånvaro från Sverige längre än 6 veckor? Enligt Migrationsverkets hemsida räknas hela den period man varit utanför Sverige bort från vistelsetiden om man varit borta mer än 6 veckor.

Någon med erfarenhet kring detta?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har nog rest hundra gånger ut och in till Sverige och aldrig fått stämpel i passet vid Sveriges gräns. Det har nog inte gjorts på 20 år

Stämpel vid te.x in-, eller utresa till/från Thailand är ju en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Har nog rest hundra gånger ut och in till Sverige och aldrig fått stämpel i passet vid Sveriges gräns. Det har nog inte gjorts på 20 år

Stämpel vid te.x in-, eller utresa till/från Thailand är ju en annan sak.

Hmmm. hustrun har alltid fått stämplar i sitt Thailändska pass när hon kommit till Sverige och när hon lämnat Sverige. Plötsligt upphörde det (juli 2013).

Det var när jag skulle börja räkna när hon kan söka svenskt medborgarskap som jag såg att stämplarna saknades.

Jag antar att det bara är bra eftersom då ser det ut som hon varit i Sverige hela tiden.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm. hustrun har alltid fått stämplar i sitt Thailändska pass när hon kommit till Sverige och när hon lämnat Sverige. Plötsligt upphörde det (juli 2013).

Det var när jag skulle börja räkna när hon kan söka svenskt medborgarskap som jag såg att stämplarna saknades.

Jag antar att det bara är bra eftersom då ser det ut som hon varit i Sverige hela tiden.

Förmodligen skannar man hennes pass och svenska myndigheter har i alla fall koll på hennes in och utresor i ett register.

Ungefär som att du idag inte behöver pappersbiljett för att flyga. Utan det räcker att identifiera sig med passet vid incheckningen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen skannar man hennes pass och svenska myndigheter har i alla fall koll på hennes in och utresor i ett register.

Ungefär som att du idag inte behöver pappersbiljett för att flyga. Utan det räcker att identifiera sig med passet vid incheckningen.

Ja det finns nog i ett register men frågan är om Mig samkör sina register med svenska passpolisens register ??

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns nog i ett register men frågan är om Mig samkör sina register med svenska passpolisens register ??

/matz

 

Det vore väl anmärkningsvärt om dom inte samkörde sina register?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore väl anmärkningsvärt om dom inte samkörde sina register?

Ja kanske det, men vad vet vi.

Har en bekant vars fru sökt medborgarskap ,sista året på PUT nu så sökt medborgarskap men har inte varit i Sverige dom senaste två åren.

Så vi får väl se hur det går.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...