Jump to content
IGNORERAD

Bästa nätresebyrå? Vilka ska undvikas?


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Jag kollar ofta på nätet efter flygpriser, och använder då Flygresor.se, då den sidan har en funktion som många saknar, nämligen att kunna söka priser via multi-city-funktion. Jag flyger till en destination men hem från en annan.

När man så hittat ett bra pris så ska man ju klicka vidare till en underliggande sajt som säljer själva resan. Här brukar det finnas en handfull operatörer, vilka jag gärna googlar på innan jag bookar. Men nästan alla har taskiga omdömen på nätet? Hur stor vikt ska man lägga vid detta? Är det så att det är de missnöjda kunderna som skriver av sig och de som är nöjda inte har någon anledning att skriva något omdöme alls?

Törs man boka med tex AOB Travels, Flygpoolen, Resfeber och liknande? Vilka rekommenderar ni, och vilka varnar ni för?

 

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • acarls

    4

  • Galten

    3

  • THAISWEDE

    2

Mest aktiva i denna tråd

Förr använde jag alltid flygresor.se men i år blev det momondo.

Tycker de har blivit bättre än flygresor.

 

Sedan håll koll på att även när du tryckt maximal restid så kan det ändra sig när du kommer till nätresebyrån och ta gärna kopior under förfarandet när du beställer innan du betalar.

Gick snett för mig en gång med Flyhi  om jag kommer ihåg rätt och det gick inte och ändra.

Tyckte allt gick rätt till men biljetten sa annorlunda.

I år blev det 16000kr för tre personer :good:

Maximal restid tror jag klickade på 36 timmar totalt.

biljetten blev bra men kommer inte ihåg resebyrån.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt av de flesta och allt har fungerat. Man ska vara medveten om vilken produkt/tjänst man köper till det låga priset och det är ofta bara själva biljetten.

 

Två gånger har jag råkat ut för tidtabellsändringar som i ett fall jag accepterade och i det andra valde att få igen mina pengar och köpte en annan resa.

 

En nätresebyrå ersätter inte de fördelar man får med en "riktig" resebyrå, bara ett lägre pris.

 

Tror de flesta som klagar har haft problem med ombokningar mm som inte är lika enkelt  med nätresebyrå utan hänvisar till flygbolagen

och de som är nöjda klagar ju inte.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Alla de gånger jag köpt av en nätresebyrå så har jag bara googlat dem lite snabbt, rätt lätt att finna ut on det är något negativt eller krångel med dem.

Samma om jag handlat från någon för mig okänd webbshopp, en snabb googling ger info.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollar ofta på nätet efter flygpriser, och använder då Flygresor.se, då den sidan har en funktion som många saknar, nämligen att kunna söka priser via multi-city-funktion. Jag flyger till en destination men hem från en annan.

 

 

Den funktionen finns där jämte enkelresor

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tidigare alltid bokat via nätresebyrå (huvudsakligen mrjet.se som säljer resorna själva)., men när jag kollade runt för årets resa var det faktiskt billigare att boka direkt via flygbolagen. Tom Thaiair var obetydligt dyrare att boka direkt än via nätresebyrå, och Qatar som jag bokade var billigare att boka direkt än något pris jag hittade hos en nätresebyrå.

 

Bokar man direkt med flygbolaget har man ju dessutom fördelen att det är betydligt enklare att ändra biljetten om detta skulle behövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Bästa är att boka direkt av flygbolaget

Inte alltid.

Utveckla gärna vad som är fördelen med det isof.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa är att boka direkt av flygbolaget

Tycker att man kan spara genom att söka själv.

Har i alla fall själv inte hittat billigare genom flygbolag men har ju inte sökt så många.

Däremot har bolagen jag sökt haft mycket dyrare biljetter än sökmotorer alltså mycket dyrare kanske 100% kommer inte ihåg men sök själv.

 

Sökte idag och min momonosökning gav 22000 drygt i resultat för min 16000 kr resa 3 pers.

Bränslepriser påverkar och det skall övervakas mer än dagligen och slås till när priset känns rätt. :wink:

Kring 2 timmar på en flygplats känns rätt.

En timme för att hitta gaten.

Blir det förseningar så har de jag varit med om varit mycket långa och ingen ide och räkna med.

De korta för motvind typ är ju korta.

Nu tog vi 2 stopp för första gången men en bensträckare blir inte fel.

Pengarna vi sparar kan vi ha till kul  och dagen är ju förstörd när man flyger.

Nu när dottern är 11 år så kan hon klara vuxenvillkor. :wink:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Sökte idag och min momonosökning gav 22000 drygt i resultat för min 16000 kr resa 3 pers.

 

Avser detta samma dag som din köpta resa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avser detta samma dag som din köpta resa?

Vad jag kommer ihåg den sjätte juli åker vi men tillbaka.

Gumman har biljetten så jag hittar inte den just nu.

Det ändras ju varje timme med priser och i mars - april då priserna låg på kring 18-19000kr

Hoppas de fungerar :fie:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Den tråden var säkert bra för fyra år sedan.

???

Den kommentaren förstår jag inte riktigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

???

Den kommentaren förstår jag inte riktigt

Tråden du länkade till har sista uppdateringen 2011.

Annars är BC ett bra forum om man vill ha info.

9aee7a0fce050fd8063ccf190cd7c273.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Helt riktigt, men nu är det en annan tråd du länkar till på BC.

Din ursprungliga länk var till en tråd från 2011.

Skit i det nu :)http://www.businessclass.se är ett bra forum!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Ja ok, men jag tycker länken är riktig...

Ja, din första länk är riktig till en tråd som var aktiv 2011 ;)

Det var bara jag som gjorde mig grön över det, inget allvarligt.

Till topic kan jag säga att den bästa nätresebyrå jag handlat av är AOB, där var också möjligt med personlig kontakt för normal samtalstaxa, något som andra tar hutlöst betalt för, om ens går.

Men det var några år sedan, kanske har ändrats?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt AoB samt Supersavertravel och varit nöjd med dom ;-)

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad du söker.

En bekväm resa eller en billig flygstol!

Själva vil jag åka bekvämt till lågt pris.

Då finnes inga söksidor ned rätt

Programvara, så man kan ställa in vad man vill söka efter.

Två bra flygstols länkar är Travellink och mrjet.

Har tidigare använt Travellink.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ett bolag som äger flera internetresebolag är Svenska Resegruppen AB där även Travelfinder, Travelpartner, Seat 24, Flygvaruhuset, Supersavertravel, Travelstart och Budjet finns.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den funktionen finns där jämte enkelresor

 

Hej L64, du som verkar vara en poäng-räv av rang. Vet du om man får flygbolagens poäng om man bokar via tex flygresor.se?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej L64, du som verkar vara en poäng-räv av rang. Vet du om man får flygbolagens poäng om man bokar via tex flygresor.se?

Funkar med star alliance.

Vad har du för kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej L64, du som verkar vara en poäng-räv av rang. Vet du om man får flygbolagens poäng om man bokar via tex flygresor.se?

 

Har fått poäng på Thaiair när jag bokat via mrjet, fast jag har anmält detta själv i efterhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...