Jump to content
IGNORERAD

Vet någon vem Arne Larsson är?


Cavemannen

Recommended Posts

Så han var alltså på genomresa till Sverige från Australien när han fick ett slaganfall-hur fan hamnade han i Pattaya?

 

Har själv rest från Oz till Sverige och tog ett stopover-men gjorde det i Bangkok eftersom jag inte ville resa så långt efter 10 timmar på flyget och ytterligare 10 timmar dagen efter. Men jag är väl klen som inte orkar med Pattaya på 24 timmar.

Pattaya är inte fel ställe och hamna i.

Fast det skall nog vara minst en vecka.

Annars får nana eller Soi Cowboy duga,

Såg att Red horse bredvid flygplatsen hade vuxenställe också men där har jag inte fått titta.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    6

  • MaiChai

    4

  • kitungmakmak

    4

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pattaya är inte fel ställe och hamna i.

Fast det skall nog vara minst en vecka.

Annars får nana eller Soi Cowboy duga,

Såg att Red horse bredvid flygplatsen hade vuxenställe också men där har jag inte fått titta.

 

En vecka klassar jag inte som en genomresa-max 36 timmar i min bok.

 

Vem hindrar dig från att besöka Red Horse.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vi vet ju inte var stroke har inträffat? Dessutom ligger han i ChonBuri hospital 6 mil från Pattaya, som är ungefär halv vägs till BKK,, inte i Banglamung hospital

ANdå var det lite sur inlägg av hans brorson på thailandsforumet, I dag är jag glad att jag inte åkte ChonBuri för att kolla honom.

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

En vecka klassar jag inte som en genomresa-max 36 timmar i min bok.

 

Vem hindrar dig från att besöka Red Horse.

Min bättre hälft.

Jag får inte besöka ställen mera. :not_i:

 

Men matstället besöker vi ofta när vi är där.

En sjö bredvid flygplatsen fullproppat med restauranger runt hela sjön.

Vi brukar ta 500-600 bath hotellet bredvid ibland då det är bra standard med swimmingpool.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

En vecka klassar jag inte som en genomresa-max 36 timmar i min bok.

 

Vem hindrar dig från att besöka Red Horse.

Red Horse.

 

Vad är det, länk eller nått?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Vi vet ju inte var stroke har inträffat? Dessutom ligger han i ChonBuri hospital 6 mil från Pattaya, som är ungefär halv vägs till BKK,, inte i Banglamung hospital

ANdå var det lite sur inlägg av hans brorson på thailandsforumet, I dag är jag glad att jag inte åkte ChonBuri för att kolla honom.

Håller med, inte konstigt att folk drar sig för att hjälpa folk när man skriver som han gjorde.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som bor i Pattis kanske kan åka till sjukhuset och försöka prata med honom om han är kontaktbar? Kanske höra en dialekt och namedroppa några orter där man tycker dialekten hör hemma?

 

Är han inte talbar så kanska man kan kommunicera med hjälp av skrift? Visa en karta över Sverige?

 

Tycker synd om honom, namnet Arne Larsson är ju inte helt ovanligt heller så där blir det nog inga snabba napp. Hoppas det löser sig.

 

 

Han hamnade ju aldrig i Pattaya utan i Chonburi vilket påpekats ett par ggr i tråden. Att du inte är nåt fan av Pattaya har man ju märkt tidigare men du kan väl hålla fiskebyn utanför denna tråd åtminstonde.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu är jag inte så insatt, men genomresa = transit (för mig). Dvs man passerar flygplatsen men behöver inte äntra landet alls eller upp till 3 dagar med transitvisa.

 

Varför han ligger där han ligger om han landade på suvvan och skulle vidare därifrån är lite märkligare. Inrådan från försäkringsbolag (lätt stroke, eller nåt annat) och sen blev han värre kanske. Men då har ju sjukhuset pejl på vem han är i alla fall.

 

Kanhända andra tycker att en vecka eller så i landet är en genomresa, jag tolkar det inte riktigt så.

 

Tja, dom verkar ju ha koll på var han är i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Så han var alltså på genomresa till Sverige från Australien när han fick ett slaganfall-hur fan hamnade han i Pattaya?

 

Har själv rest från Oz till Sverige och tog ett stopover-men gjorde det i Bangkok eftersom jag inte ville resa så långt efter 10 timmar på flyget och ytterligare 10 timmar dagen efter. Men jag är väl klen som inte orkar med Pattaya på 24 timmar.

Synd att du är reporter, eller tur? är det ett krav att vara korkad för att få ett sånt jobb, ja inte fast anställning kanske men i alla fall som frilans?

 

Hämtade min pappa på Landvetter häromdagen, han kom från Bangkok via Darwin (i Australien) via Bangkok, Jomtien  och några orter till.

 

 

Gubbfan var på resa i över 1 månad, bland annat för att fira sin lillebrors 75-års födelsedag i Darwin.

Om nåt hänt honom i Jomtien, skulle det varit otrevligt, för mej, att läsa amatörreportrars spekulationer om hans leverne.

 

Faktakontroll hinns inte med nu för tiden MC?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Synd att du är reporter, eller tur? är det ett krav att vara korkad för att få ett sånt jobb, ja inte fast anställning kanske men i alla fall som frilans?

 

Hämtade min pappa på Landvetter häromdagen, han kom från Bangkok via Darwin (i Australien) via Bangkok, Jomtien  och några orter till.

 

 

Gubbfan var på resa i över 1 månad, bland annat för att fira sin lillebrors 75-års födelsedag i Darwin.

Om nåt hänt honom i Jomtien, skulle det varit otrevligt, för mej, att läsa amatörreportrars spekulationer om hans leverne.

 

Faktakontroll hinns inte med nu för tiden MC?

 

 

MVH Tommy

Ähhh bry dig inte om buss/taxi chauffören :-)

Om t.ex Kim som har sitt levebröd som elektriker gillar att fotografera, så kan väl ingen neka att han kallar sig fotograf, han gillar ju att fota....

och om en buss/taxi chaufför nu vill kalla sig för reporter här på MPR så varför inte? han gillar ju att skriva....

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför han ligger där han ligger om han landade på suvvan och skulle vidare därifrån är lite märkligare. Inrådan från försäkringsbolag (lätt stroke, eller nåt annat) och sen blev han värre kanske

 

Det behöver inte alls vara så märkligt. Säg att den åldrige mannen fick en lätt stroke redan på flyget till Bangkok vilket fick följden att han blev helt förvirrad och glömde bort att byta plan utan i stället knallade igenom passkontrollen och hoppade på närmaste buss som råkade gå söderut. Efter ett tag försämrades hans tillstånd och han fick hjälp till Chonburi Hospital och någonstans på vägen tappade han bort sitt pass,

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Det behöver inte alls vara så märkligt. Säg att den åldrige mannen fick en lätt stroke redan på flyget till Bangkok vilket fick följden att han blev helt förvirrad och glömde bort att byta plan utan i stället knallade igenom passkontrollen och hoppade på närmaste buss som råkade gå söderut. Efter ett tag försämrades hans tillstånd och han fick hjälp till Chonburi Hospital och någonstans på vägen tappade han bort sitt pass,

 

Fritz..

Nää precis, det behöver inte vara märkligt alls, han kan ju t.ex ha ljugit för släkten att han ens besökt Australien och istället tillbringat tiden i Pattaya bland lössläppta fruntimmer..

Men varför ens spekulera?

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Varför spekulera? Jag kanske lär mig nåt av detta. Har som ovana/vana att plocka med mig ett kort från hotellet eller ta ett foto på det i alla fall.

För ibland så vet jag inte riktigt vart jag bor. Byter jag hotell stup i kvarten så blir det lite marigt att komma ihåg alla namn. Och för mig är stup i kvarten kanske en gång i veckan.

 

Vilken jäkla gata, vad hade jag för nummer på rummet osv. Men ni kommer säkert ihåg allt, det gör inte jag.

 

Om jag ensam blir sjuk och tar mig (eller nån annan gör det) till ett sjukhus utan pass eller plånbok, då är nog kameran väck åxå så kan det ju vara intressant att veta hur fasiken dom vet vem jag är. Det var väl det Arne råkade ut för.

 

Så har dom hotellnamnet (mig kommer dom ihåg, tro mig) så kan dom börja nysta. Då finns kopior på försäkringspapper och allt dom behöver veta i båda mina väskor.

 

Det kanske inte räcker. Men jag har inte råkat ut för nåt, så jag vet inte.

 

Men det kanske är bäst att skita i sånt, reseförsäkringar och annat tjafs som kopior på pass kan man ju strunta i åxå. Händer ju inte mig i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähhh bry dig inte om buss/taxi chauffören :-)

Om t.ex Kim som har sitt levebröd som elektriker gillar att fotografera, så kan väl ingen neka att han kallar sig fotograf, han gillar ju att fota.

och om en buss/taxi chaufför nu vill kalla sig för reporter här på MPR så varför inte? han gillar ju att skriva.

 

..o det går bra att montera fläktar på Svalbard? Eller du håller dig fortfarande runt Smestan?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...