Jump to content
IGNORERAD

Vet någon vem Arne Larsson är?


Cavemannen

Recommended Posts

Cavemannen

Hjälp Arne att få kontakt med sina anhöriga!

Arne Larsson befinner sig på Chunburi Hospital i Thailand.
P.g.a. sjukdomsfall vet varken Arne eller sjukhuset vilka anhöriga är.

Kan vi hjälpas åt att dela detta inlägg och hoppas på att detta når Arnes familj?

Kontaktuppgifterna till sjukhuset:

Chonburi Hospital
Adress: 69 moo 1, Sukhumvit Road,Baan Suan Muang
Chonburi, 20000, Thailand
Telefon:+66 38 931 000

 

post-11590-0-23856100-1431007515_thumb.j

post-11590-0-97985900-1431007464_thumb.j

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    6

  • MaiChai

    4

  • kitungmakmak

    4

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lung Lennart

Om han nu blev sjuk "på gatan" borde han väl saknas där han bodde i Thailand, och den vägen hitta pass och personnummer. Sedan är det bara för ambassaden att låta polisen eller någon annan i Sverige slå i registren. Under alla omständigheter borde ju ambassaden vara underrättad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Synd för honom. Men Annu en Nevis på hur mycket en kopia på passet kan göra..

Link to comment
Dela på andra sajter

Över 23 000 delningar på facebook, någon borde ju känna igen han kan man tycka, vi har ju en bannarne här men det är väl antagligen inte han.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det hans riktiga namn borde väl Immigration hitta hans scannade pass i sina datorer.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Är det hans riktiga namn borde väl Immigration hitta hans scannade pass i sina datorer.

Ja man tycker ju det, om han nu har vistats legalt med giltigt visa

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som bor i Pattis kanske kan åka till sjukhuset och försöka prata med honom om han är kontaktbar? Kanske höra en dialekt och namedroppa några orter där man tycker dialekten hör hemma?

 

Är han inte talbar så kanska man kan kommunicera med hjälp av skrift? Visa en karta över Sverige?

 

Tycker synd om honom, namnet Arne Larsson är ju inte helt ovanligt heller så där blir det nog inga snabba napp. Hoppas det löser sig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Någon som bor i Pattis kanske kan åka till sjukhuset och försöka prata med honom om han är kontaktbar? Kanske höra en dialekt och namedroppa några orter där man tycker dialekten hör hemma?

 

Är han inte talbar så kanska man kan kommunicera med hjälp av skrift? Visa en karta över Sverige?

 

Tycker synd om honom, namnet Arne Larsson är ju inte helt ovanligt heller så där blir det nog inga snabba napp. Hoppas det löser sig.

Den här gången håller jag med dig! finns det ingen på MPR som kan svänga förbi och checka?

Han kanske har barn eller annan släkt i Sverige som inte har en aning om att han ligger där....

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

1180 st som heter det i Sverige, har man ett hum om ålder (jag kan inte bedöma det) så blir det ju dessutom mindre.

 

Men jag tycker ju att nån borde sakna gubben, fan till och med mig har dom lite koll på (släkten) när jag är ute på vift.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

1180 st som heter det i Sverige, har man ett hum om ålder (jag kan inte bedöma det) så blir det ju dessutom mindre.

 

Men jag tycker ju att nån borde sakna gubben, fan till och med mig har dom lite koll på (släkten) när jag är ute på vift

 

 

hur många? jag sitter på Svalbard, men visst ställer jag upp. dela upp nr och ge mig typ +25st så skall jag hjälpa till här uppefrån

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Den här gången håller jag med dig! finns det ingen på MPR som kan svänga förbi och checka?

Han kanske har barn eller annan släkt i Sverige som inte har en aning om att han ligger där.

Det är ca 5,5 mil eller 6 mil till ChonBuri från Pattaya behövs nog bil för att åka dit.

post-7521-0-84209300-1431042482.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

hur många? jag sitter på Svalbard, men visst ställer jag upp. dela upp nr och ge mig typ +25st så skall jag hjälpa till här uppefrån

Antalet som befinner sig i Thailand borde vara mindre, men det kan jag inte söka på härifrån. Såna slagningar omotiverade gör dessutom att man får minst en smäll på fingrarna.

 

Delar vi upp det så blir det fortfarande en jäkla massa då åldern eller vistelseort i Sverige inte är känd.

Och man får ju bara svar från dom som är kvar i Sverige om man tex använder telefon. Så nån av dom som inte svarar kan vara den saknade (om han nu komihåg rätt namn).

 

Låter liksom lite fel väg att gå på nåt vis. Bäst är väl om Ambassaden tar tag i frågan, Hur många med overstay finns i Thailand nu tex. Borde nog gå att få fram. Om han nu inte anlände dan innan. Då funkar det ju inte.

 

Men alla som anlänt till Thailand med det namnet (om det stämmer) borde dom kunna plocka fram. Då får dom passnumret och vips så vet dom vem han är.

Alternativt köra alla med det namnet via passpolisen i Sverige, få ut numren och skicka dom till Thailand - dom som passerat in men inte ut är ju ett bra ställe att söka på.

 

Men att hitta släkten kan vara lite mer marigt, larsson är ju inte direkt ovanligt - bor han i stockholm betyder det ju inte att släkten bor där. Men allt sånt finns det ju register på I Sverige.

 

Letat upp nån tidigare, men då hade denna en Facebook sida så det var lite enklare. Är inte så säker på att denna man har det.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ca 5,5 mil eller 6 mil till ChonBuri från Pattaya behövs nog bil för att åka dit.

Är det inte chonburi hospital i Pattaya han ligger på?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är det inte chonburi hospital i Pattaya han ligger på?

Adressen i 1. inlägget stämmer iallafall till ChonBuri

post-7521-0-52345500-1431053364_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

hur många? jag sitter på Svalbard, men visst ställer jag upp. dela upp nr och ge mig typ +25st så skall jag hjälpa till här uppefrån

Inga bilder från Svalbard, hur mycket vår är det där nu?

Vore kul att se i en annan tråd.

För övrigt lite mystiskt att ingen känner denna Arne från bild, FB har ju rätt stor genomslagskraft idag.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Svenska ambassaden i Bangkok känner till fallet med Arne Larsson, en kompis har ringt och informerat dem.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Ot.Har en kompis som har sakt upp all kontakt med sin familj.

Hans barn vill ej veta av han pga att ha gifte sig men en mycket ung thailanska,sen fick han en mycket svar Stroke.

Och sjukhusrakningen blev mycket dyr,varken hans thaifru eller hans barn kan betala notan.

Sa nu ar han ett kolli i sitt hus.

 

Ps.Var nog bra att Stroken var sa kraftig,ar totalforlamad.

Och kommer inte ihagnagot,ligger bara och stirrar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner i alla fall inte till nåt Chonburi Hospital här i Pattaya, däremot i Chonburi. https://www.google.se/maps/place/Chonburi+Hospital/@13.351813,100.98268,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xf03d84bc0dd45c0

 

Fritz..

Givetvis har ni rätt, jag blandade ihop chonburi hospital med banglamung hospital, det var nog lite för tidigt på morgonen antar jag...

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Så han var alltså på genomresa till Sverige från Australien när han fick ett slaganfall-hur fan hamnade han i Pattaya?

 

Har själv rest från Oz till Sverige och tog ett stopover-men gjorde det i Bangkok eftersom jag inte ville resa så långt efter 10 timmar på flyget och ytterligare 10 timmar dagen efter. Men jag är väl klen som inte orkar med Pattaya på 24 timmar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt med en tysk vid en hemresa från Bkk som jobbade i Australien och alltid gjorde en veckas stopp i Pattis för att supa mm.

 

Dock var han yngre i ca 50 årsåldern.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps.Var nog bra att Stroken var sa kraftig,ar totalforlamad.

Och kommer inte ihagnagot,ligger bara och stirrar..

Jag är nog dum på riktigt, för jag förstår inte vad som var bra med detta :fie:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Dock var han yngre i ca 50 årsåldern.

De orden värmer, min vän!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...