Jump to content
IGNORERAD

ICA Banken(strul att ta ut pengar i Los)


Guest Gurkan21

Recommended Posts

Guest Gurkan21

Hej! Är det någon som vet vad som gäller angående uttag i Los på Ica bank kortet(hur mycket man får ta ut åt gången samt hur mycket man får ta ut per dygn m.m.m.m.m.m)

Som det är just nu kan man bara ta ut 10000 bahtingar per dygn,det kan väl inte stämma :32:

Eller ska man byta och ta ut på olika banker??

Link to comment
Dela på andra sajter

Nomalt uttag om 10  000 om dan eller (tror jag) 15 000 per 4 dagar, Men Du kan ha egna spärrar om Du kontaktar ICA kundtjänst.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

15.000 baht åt gången x 5 ggr = 75.000 baht ca 15.000 kronor.  Så gör jag när jag tar ut med mitt/hennes ICA kort nere i Thailand.

Provade att ta ut 20.000 baht en gång men ATM vägrade..  :kort:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

ICA?

Dom säljer köttfärs?

Eller?

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

ICA?

Dom säljer köttfärs?

Eller?

Mvh

Kimmo

[/quote

japp och så har dom en bank också där man får 3,8% i ränta och fria atm uttag och 0% växlingsavgift

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Mitt ICA-kort har "dött" 2gånger vid uttag i LOS (Land Of Smile).

Lite jobbigt, men fördelarna överväger nackdelarna.

Läste att GE money bank var ett bra alternativ, med låga kostnader, har inte kollat.

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Quote

Läste att GE money bank var ett bra alternativ, med låga kostnader, har inte kollat.

Jag har "börjat" lite försiktigt med GE. Verkar relativt enkelt, man sköter allt över datorn med en e-legitimation. Slipper alltså diverse "dosor" m m. Man får ett MasterCard och ett fritt uttag per månad. Skrapade bort alla kontrollsiffrorna på baksidan innan kortet postades ned. Borde ju minska risken att det kan användas som betal/kredit-kort i Thailand om det nu skulle försvinna i posten eller om någon skulle få konstiga idéer. :police:

   Jag hoppas att det inte blir sämre kurs vid uttag i ATM än med ICA-kortet? Behåller båda parallellt tills det där med växelkursen är utrett, sedan är väl tanken att jag slutar med ICA om GE fungerar tillfredsställande.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

:idea2: Vid något enstaka tillfälle har "kontakten" mellan ICA Banken i Borås och Bangkok

varit offline men kommit tillbaka inom kort. :wai:

Annars fungerar ICA Banken suveränt, med bra kurs och inga avgifter.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...