Jump to content
IGNORERAD

Föra över pengar!


Naam jai

Recommended Posts

Jag gjorde ett låtsasuttag just nu på Swedbank.  Om jag skickar 10 000 SKR, så  skulle det bli 37579 Baht. Om jag skickar 37579 Baht så dras det 9996 SKR från mitt konto. Skillnad på 4 kronor med andra ord.

 

Skickar du i SEK, får du ju veta kursen först efter ca tre dagar när pengarna kommer fram?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gst

    5

  • frogfish

    5

  • Nemo

    4

  • khun-petch

    2

Mest aktiva i denna tråd

Skickar du i SEK, får du ju veta kursen först efter ca tre dagar när pengarna kommer fram?

 

Du har nog rätt, det är ju den preliminära kursen man får när man skickar pengar vare sig det är Baht eller SEK.  Har ett flertal gånger försökt att få ett svar från SweBank när kursen sätts, men de har hittills inte lyckats med ett bra svar.

 

Och naturligtvis kallas ju valutan SEK inte SKR som jag skrev, vet inte var jag fick det ifrån.     :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog rätt, det är ju den preliminära kursen man får när man skickar pengar vare sig det är Baht eller SEK.  Har ett flertal gånger försökt att få ett svar från SweBank när kursen sätts, men de har hittills inte lyckats med ett bra svar.

 

Och naturligtvis kallas ju valutan SEK inte SKR som jag skrev, vet inte var jag fick det ifrån.     :bag:

 

Skickar man baht får man nog rätt kurs direkt eftersom kursen sätt så fort man skickar, dvs kursen just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar man baht får man nog rätt kurs direkt eftersom kursen sätt så fort man skickar, dvs kursen just nu.

Swedbanks internetbank går inte att skicka SEK

 

En betalning som godkänts på en helgfri vardag mellan 07:30-17:00* genomförs direkt.

 

En betalning som godkänts på en kväll eller en helgdag genomförs normalt kl.10:30 nästa bankdag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde mitt bankkontor nyss för att kolla detta.

Kanske ska nämna att det är Handelsbanken.

 

Val av valuta är enbart för din bekvämlighet.

Pengarna blir desamma oavsett vilken valuta du väljer

Bekvämt om du t.ex vill skicka 20.000 THB så slipper du själv räkna

Så om du väljer SEK för att skicka till Thailand så växlas dessa till THB i den svenska banken

De skickas alltså INTE som SEK till Thailand och växlas där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Swedbanks internetbank går inte att skicka SEK

 

En betalning som godkänts på en helgfri vardag mellan 07:30-17:00* genomförs direkt.

 

En betalning som godkänts på en kväll eller en helgdag genomförs normalt kl.10:30 nästa bankdag.

 

OK, glömde kvälls- och helgöverföringar :) Brukar försöka hålla mig till överföringar under dagen så man har koll på kursen.

 

Edit: På Nordea kan man välja vilken valuta som ska överföras

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick 3.74 nu på Swedbank men så hugger ju thaibanken lite så det blir väl lite dyrare innan battingarna hamnar i näven på madamen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt viktigaste skäl för att sända thb är att av alla banker som jag inte litar på

så litar jag lite mer på dom Svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...