Jump to content
IGNORERAD

160,000 rai ska delas ut till marklösa jordbrukare i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Då får vi hoppas att fattiga i söder också får rättvisa stöd från regeringen, vilket inte alltid skett av tidigare regeringar.

Hej

Regeringarna har väl valt att satsa på dom sämst ställda och mest eftersatta regionerna i första hand, sen tror jag att terrorismen med dom ständigt återkommande bombattackerna och mördandet av civila, skolbarn, lärare, munkar och myndighetspersoner i söder har påverkat utvecklingen negativt där och då speciellt i dom fem muslimska provinserna.

Thailands myndigheter uppges ju t.o.m ha svårt att vistas och agera där överhuvudtaget, dom riskerar hela tiden att utsättas för attentat och blodiga attacker, detta inbjuder förmodligen vare sig stat eller myndigheter till satsningar på vissa platser, först när dom muslimska separatisterna accepterar att ingå i Thailand kommer dom nog att bli fullt ut behandlade som medborgare i övriga landet.

Visst kan man tycka synd om muslimerna i söder och själv tycker jag att Thailand skulle överväga att ge det forna sultanatet sin frihet, men samtidigt har jag en viss förståelse för att Thailand regeringar och då oavsett färg har svårt att göra detta och istället har valt att bekämpa det dom ser som terrorism.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 133
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    16

  • Surin P3

    15

  • Tallviking

    8

  • Khun Ken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men man får medge att du klär oerhört bra i den kulören!

 

???

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Knappast och glitterchefen själv anser ju sig behöva ytterligare tid för att säkerställa att Thaksin inte vinner igen.

Mvh isan lover

 

Thaksin har ju redan vunnit, han har ju en tids fri mat och logi som väntar för sina ohedervärda insatser för landet och dess fattiga.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Knappast och glitterchefen själv anser ju sig behöva ytterligare tid för att säkerställa att Thaksin inte vinner igen.

Mvh isan lover

Fast enligt BKK Post så verkar ju numera även PTP föredra ett fortsatt militärstyre hellre än att återgå till situationen som rådde tidigare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast enligt BKK Post så verkar ju numera även PTP föredra ett fortsatt militärstyre hellre än att återgå till situationen som rådde tidigare. 

"Leaders of Pheu Thai, Democrats, the United Front for Democracy against Dictatorship and other political parties and groups were invited by military officers to a meeting of the regime's Reconciliation Centre for Reform. They told the officers that even three more years of military rule would be preferable to "divisive" elections under the proposed constitution. (Photos by Patipat Janthong and Post Today)

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/539319/political-foes-will-accept-poll-lag

 

 

post-9848-0-11508900-1430209512.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Regeringarna har väl valt att satsa på dom sämst ställda och mest eftersatta regionerna i första hand, sen tror jag att terrorismen med dom ständigt återkommande bombattackerna och mördandet av civila, skolbarn, lärare, munkar och myndighetspersoner i söder har påverkat utvecklingen negativt där och då speciellt i dom fem muslimska provinserna.

Thailands myndigheter uppges ju t.o.m ha svårt att vistas och agera där överhuvudtaget, dom riskerar hela tiden att utsättas för attentat och blodiga attacker, detta inbjuder förmodligen vare sig stat eller myndigheter till satsningar på vissa platser, först när dom muslimska separatisterna accepterar att ingå i Thailand kommer dom nog att bli fullt ut behandlade som medborgare i övriga landet.

Visst kan man tycka synd om muslimerna i söder och själv tycker jag att Thailand skulle överväga att ge det forna sultanatet sin frihet, men samtidigt har jag en viss förståelse för att Thailand regeringar och då oavsett färg har svårt att göra detta och istället har valt att bekämpa det dom ser som terrorism.

Mvh isan lover

 

Tyvärr så har din idols agerande i söder förvärrat situationen mellan folken där, då tänker jag på Tak Bai massakern och Krue Se moske massakern.

Att släppa iväg de tre provinserna som sultanatet Pattani bestod av till eget styre tvivlar jag på att det är möjligt med den inflyttning av Thai som skett sedan annekteringen gjordes.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tyvärr så har din idols agerande i söder förvärrat situationen mellan folken där, då tänker jag på Tak Bai massakern och Krue Se moske massakern.

Att släppa iväg de tre provinserna som sultanatet Pattani bestod av till eget styre tvivlar jag på att det är möjligt med den inflyttning av Thai som skett sedan annekteringen gjordes.

Hej

Jag tror också att det är svårt att släppa dessa provinser, men tror du verkligen att dessa inflyttade Thai kan bo kvar i området om den Thailändska armen drar tillbaka sina styrkor där?

Det är väl i princip nödvändigt med en stor militär närvaro där nere för att Thailändska myndigheter och skolor ska kunna ha öppet, det samma gäller väl inflyttade civilas möjligheter att bo där?

Men hjälper inget annat så anser jag ändå att Thailand bör överväga att lämna tillbaka dessa provinser till medborgarna i det forna sultanatet.

Konflikten i söder har pågått i över 100 år och att beskylla Thaksin som hade makten en kort period på tidigt 2000 tal för den är nog inte korrekt, ingen vald regering eller junta har klarat av att lösa denna konflikt på alla dessa år.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror också att det är svårt att släppa dessa provinser, men tror du verkligen att dessa inflyttade Thai kan bo kvar i området om den Thailändska armen drar tillbaka sina styrkor där?

Nej, det är nog mycket svårt.

Det är väl i princip nödvändigt med en stor militär närvaro där nere för att Thailändska myndigheter och skolor ska kunna ha öppet, det samma gäller väl inflyttade civilas möjligheter att bo där?

Skolornas öppnande och stängande övervakas av militär för att framför allt lärarna ska överleva dagens arbete.

Men hjälper inget annat så anser jag ändå att Thailand bör överväga att lämna tillbaka dessa provinser till medborgarna i det forna sultanatet.

Någonslags autonomi som kan övergå till helt eget styre bör nog övervägas.

Konflikten i söder har pågått i över 100 år och att beskylla Thaksin som hade makten en kort period på tidigt 2000 tal för den är nog inte korrekt, ingen vald regering eller junta har klarat av att lösa denna konflikt på alla dessa år.

Som jag skrev i mitt inlägg: "Tyvärr så har din idols agerande i söder förvärrat situationen mellan folken där, då tänker jag på Tak Bai massakern och Krue Se moske massakern."

Alltså påstår jag inte att Thaksin är skyldig till konflikten utan att hans agerande har eskalerat konflikten till de nivåerna den ligger på idag.

Mvh isan lover

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

[/

Hej

För ovanlighetens skull är vi överens på flera punkter.

Enligt mig finns det inga militära lösningar på politiska problem och det gäller även denna konflikt i söder precis som i riket i övrigt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...