Jump to content
IGNORERAD

160,000 rai ska delas ut till marklösa jordbrukare i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands premiärminister Prayut Chan-ocha sade under fredagen att hans regering planerar att allokera totalt 160,000 rai mark till marklösa jordbrukare.
Under sitt TV-program som sänds varje vecka så sade Prayut att 53,697 rai mark redan har delats ut till marklösa jordbrukare i fyra provinser i planens första fas. Under den andra fasen så kommer man dela ut ytterligare 57,514 rai mark till jordbrukare i åtta olika provinser, sade han.
Under den tredje fasen – som planeras äga rum under 2016 – så kommer 50,018 rai i 17 olika provinser delas ut till marklösa jordbrukare.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/The-government-will-allocate-160000-rai-of-land-to-30258743.html

 

post-8073-0-05319100-1429933398.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 133
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    16

  • Surin P3

    15

  • Tallviking

    8

  • Khun Ken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De här talen som sker en gång/vecka är intressanta att följa och sänds ju dessutom med en undertext på engelska.

 

De pågående och planerade åtgärderna som han denna gång presenterade hade samtliga ett gemensamt tema - att minska klyftorna i samhället.

Allt kändes väldigt bra!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

De här talen som sker en gång/vecka är intressanta att följa och sänds ju dessutom med en undertext på engelska.

 

De pågående och planerade åtgärderna som han denna gång presenterade hade samtliga ett gemensamt tema - att minska klyftorna i samhället.

Allt kändes väldigt bra!

Tror du verkligen på den propagandan?

Jag tror mer på att Pippi Långstrump finns i verkligheten!

Han framställer sig själv som en messias som skall styra upp hela samhället genom att hota och varna alla som inte tycker och gör som han!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du verkligen på den propagandan?

Jag tror mer på att Pippi Långstrump finns i verkligheten!

Han framställer sig själv som en messias som skall styra upp hela samhället genom att hota och varna alla som inte tycker och gör som han!

 

Jag väljer att tro på det tills jag får anledning att inte göra det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du verkligen på den propagandan?

Jag tror mer på att Pippi Långstrump finns i verkligheten!

Han framställer sig själv som en messias som skall styra upp hela samhället genom att hota och varna alla som inte tycker och gör som han!

 

Och tydligen genom att ge mark till marklösa.

Vilket rutten diktator. Helt, totalt, värdelös diktator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du verkligen på den propagandan?

Jag tror mer på att Pippi Långstrump finns i verkligheten!

Han framställer sig själv som en messias som skall styra upp hela samhället genom att hota och varna alla som inte tycker och gör som han!

 

Ju fler som resonerar som dig desto större klyftor i samhället blir det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju fler som resonerar som dig desto större klyftor i samhället blir det

Jaha, så man skall hålla med vem fan som helst bara för att minska klyftor i samhället, nej du Televinken, så enkelt är det inte, så länge den mannen får stå oemotsagt så kommer han att fortsätta basunera ut sina floskler uppblandat med självgodhet och, faktiskt, det kan även jag erkänna, en hel del bra saker.

Men att tro på hans svammel är som att tro på vilken saga som helst, hoppas jag har fel, men det tror jag inte!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tydligen genom att ge mark till marklösa.

Vilket rutten diktator. Helt, totalt, värdelös diktator.

Ensakilda populistiska beslut som ger hur mycket mark utslaget på hur många människor?

Dela ut 160 000 RAI till exempelvis 320 000 fattiga får dom en halv RAI var som dom skall försöka odla för sin försörjning eller i alla fall någon hjälp till den, blir inte många riskorn eller dillkvistar, hur många fattiga marklösa tror Du det finns i landet?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror du verkligen på den propagandan?

Jag tror mer på att Pippi Långstrump finns i verkligheten!

Han framställer sig själv som en messias som skall styra upp hela samhället genom att hota och varna alla som inte tycker och gör som han!

Hej

Ja det finns ju folk som tror på både Gud, Jesus och UFO, så varför skulle en del inte tro på Diktatorer.

mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väljer att tro på det tills jag får anledning att inte göra det.

Det är helt OK för mig, man ska tro på sig själv.

 Jag tror nästan tvärt emot, det tråkiga i kråksången är nog att vi inte kommer att få uppleva vem som hade rätt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ensakilda populistiska beslut som ger hur mycket mark utslaget på hur många människor?

Dela ut 160 000 RAI till exempelvis 320 000 fattiga får dom en halv RAI var som dom skall försöka odla för sin försörjning eller i alla fall någon hjälp till den, blir inte många riskorn eller dillkvistar, hur många fattiga marklösa tror Du det finns i landet?

 

Om nu bara en fattig kan få det bättre, så är det väl en framgång?

Hur många rai gavs bort av förra diktat... ursäkta, folkvalde ledaren?

 

Ser det som väldigt positivt att 160.000 personer kan få en rai att odla på helt gratis.

Det blir om det odlas t.ex. ris ca 1 kilo ris om dagen.

 

Men du har rätt. Ett kilo ris, vad är det för en fattig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ensakilda populistiska beslut som ger hur mycket mark utslaget på hur många människor?

Dela ut 160 000 RAI till exempelvis 320 000 fattiga får dom en halv RAI var som dom skall försöka odla för sin försörjning eller i alla fall någon hjälp till den, blir inte många riskorn eller dillkvistar, hur många fattiga marklösa tror Du det finns i landet?

Hej

Ett beslut som förmodligen bara påverkar landets fattigdom kosmetiskt p.g.a det stora antalet fattiga, men PR mässigt har det säkert ett värde.

Men även dom som egentligen är emot diktatur och juntor tycker väl förmodligen att detta är ok ändå, detta utspel ifrån diktatorn lär väl åtminstone glädja några som får lite mark.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett beslut som förmodligen bara påverkar landets fattigdom kosmetiskt p.g.a det stora antalet fattiga, men PR mässigt har det säkert ett värde.

Men även dom som egentligen är emot diktatur och juntor tycker väl förmodligen att detta är ok ändå, detta utspel ifrån diktatorn lär väl åtminstone glädja några som får lite mark.

Mvh isan lover

 

Det är en bra början.

Eller tycker du inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu bara en fattig kan få det bättre, så är det väl en framgång?

Hur många rai gavs bort av förra diktat... ursäkta, folkvalde ledaren?

 

Ser det som väldigt positivt att 160.000 personer kan få en rai att odla på helt gratis.

Det blir om det odlas t.ex. ris ca 1 kilo ris om dagen.

 

Men du har rätt. Ett kilo ris, vad är det för en fattig?

Återigen drar du in gamla synder i dagens nyheter, Nej, det gjorde inte den tidigare "diktatorn" men hur tänker du om grannen som inte fick någon mark, för det räcker ju knappast till alla och ett kilo ris till 3-4 personer, om det nu blir så mycket, visst kan man tycka det är ett framsteg, men för mig känns det bara som ett försök att spela landsfader!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen drar du in gamla synder i dagens nyheter, Nej, det gjorde inte den tidigare "diktatorn" men hur tänker du om grannen som inte fick någon mark, för det räcker ju knappast till alla och ett kilo ris till 3-4 personer, om det nu blir så mycket, visst kan man tycka det är ett framsteg, men för mig känns det bara som ett försök att spela landsfader!

Så var ska det börjas?

Tycker det kommer en jävla massa negativt från er landsände.

Inga förbättringar är bra tydligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är en bra början.

Eller tycker du inte det?

Hej

Jag har i många år tyckt att statlig mark ska delas ut till fattiga småbönder och marklösa, så jag gillar naturligtvis detta.

Sen är det lite synd att detta gamla TRT förslag blir verklighet just nu, TRT hindrades ju att dela ut mark i början av 2000 talet men nu går det tydligen bra av någon anledning.

Själv är jag också inne på att det numer handlar om PR än ett äkta engagemang för fattiga, men ett smart drag är det. Av juntan och förhoppningsvis kommer detta beslut att glädja många familjer.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har i många år tyckt att statlig mark ska delas ut till fattiga småbönder och marklösa, så jag gillar naturligtvis detta.

Sen är det lite synd att detta gamla TRT förslag blir verklighet just nu, TRT hindrades ju att dela ut mark i början av 2000 talet men nu går det tydligen bra av någon anledning.

Själv är jag också inne på att det numer handlar om PR än ett äkta engagemang för fattiga, men ett smart drag är det. Av juntan och förhoppningsvis kommer detta beslut att glädja många familjer.

Mvh isan lover

Lite som sjukhusreformen som motarbetades av Thaksin tills han själv kunde få kredit för den.

Det gick bra, tyckte du.

Personligen är jag mera för bra beslut, än vem som beslutar om dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Jag tolkar artikeln som att marken ska delas ut till bönder som inte har egen mark utan arrenderar marken de odlar.

Inte att den ska delas ut till så många fattiga som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen drar du in gamla synder i dagens nyheter, Nej, det gjorde inte den tidigare "diktatorn" men hur tänker du om grannen som inte fick någon mark, för det räcker ju knappast till alla och ett kilo ris till 3-4 personer, om det nu blir så mycket, visst kan man tycka det är ett framsteg, men för mig känns det bara som ett försök att spela landsfader!

 

Och du vill inte ens ge honom/Thailand en chans.

 

Hur tror du Thailand skall klara sin framtid utan en kraftfull ledare?

Vad är ditt alternativ till ledarskap för landet?

 

Jag tror att Thailand är i ett läge där en bra diktator är bättre för landet än en icke fungerande demokrati.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var ska det börjas?

Tycker det kommer en jävla massa negativt från er landsände.

Inga förbättringar är bra tydligen.

Vilken landsände, jag har samma åsikt var helst jag befinner mig, har inte du det? 

Jag har inte sagt att det inte är bra, jag tror bara inte att det är primärmålet med beslutet utan ren skär populism!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du vill inte ens ge honom/Thailand en chans.

 

Hur tror du Thailand skall klara sin framtid utan en kraftfull ledare?

Vad är ditt alternativ till ledarskap för landet?

 

Jag tror att Thailand är i ett läge där en bra diktator är bättre för landet än en icke fungerande demokrati.

Som jag skrev tidigare och som Du nte valt att förstå, jag har inget emot detta i sak, men jag tror inte på avsikten, för mig framstår det som populism!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken landsände, jag har samma åsikt var helst jag befinner mig, har inte du det?

Jag har inte sagt att det inte är bra, jag tror bara inte att det är primärmålet med beslutet utan ren skär populism!

De tokrödas landsände.
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev tidigare och som Du nte valt att förstå, jag har inget emot detta i sak, men jag tror inte på avsikten, för mig framstår det som populism!

 

Ok, men vad tror du hans avsikt är?

Att bara bli populär kan väl knappast vara hans mål. . . eller?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lite som sjukhusreformen som motarbetades av Thaksin tills han själv kunde få kredit för den.

Det gick bra, tyckte du.

Personligen är jag mera för bra beslut, än vem som beslutar om dem.

Hej

Visst är det bra att mark nu äntligen delas ut, men det kunde ha gjorts redan för 10-15 år sedan om detta inte hade stoppats, då ansågs detta vara populistiskt och oansvarigt, samt risk för att fattiga skulle sälja marken.

Sen behövs det ju delas ut massor av mark för att förändra på ett märkbart sätt, men som sagt en början är det ju.

Än en gång kan man ju påpeka att detta är lite mer av den populistiska politik som PDRC och kuppmakarna sa sig vilja förbjuda när det gällde folkvalda regeringar,

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...