Oregistrerad Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 (ändrad) Jag köper Rolex SKITBILLIGT! Mycket billigare än hemma.Är det för den höga skatten vi har eller för att vi tar in så många arbetslöshetsinvandrare? Ändrades Maj 6, 2015 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Maj 6, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6, 2015 I bymarknader kan man verkligen fynda men mesta är ju skräp. Skräpkläder i marknader har jag slutat köpa. Skall jag typ köpa något som kläder mm så har ju storlotus fina grejer. Man behöver ju inte köpa det billigaste utan känna sig för lite på tyget. Piketröjor och kortärmade skjortor köps alltid. Nu ligger de dock i Thailand för nästa resa. 48 tums tv komplett med parabol monterad betalade jag inte mycket för men det är ju sådant som stannar i Thailand. Skall köpa en liten musikanläggning nästa gång och ta med mig en 3TB HD full med musik och filmer från Sverige. Kalsonger en trave och ett par strumpor för långpromenader tar jag hemifrån. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Kalsonger .............brukar jag köpa på marknaden för 20 Baht, håller i många månader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Har aldrig hittat nåra kalsonger som är stora nog åt mig i Thailand.Sedan är det så tunt tyg så dom är fan genomskinliga. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Jag har köpt två kameror i Thailand, vid två olika resor. Båda var billigare än i Sverige. En på Tesco Lotus (faktiskt) och en i "finare kamerabutik". De är ju troligen tillverkade i regionen och det sägs att garantin skall fungera - även i Sverige. Det var dock ingen enorm skillnad med Svenska priser så kanske finns andra områden där det finns större pengar att spara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 I bymarknader kan man verkligen fynda men mesta är ju skräp. Skräpkläder i marknader har jag slutat köpa. Skall jag typ köpa något som kläder mm så har ju storlotus fina grejer. Man behöver ju inte köpa det billigaste utan känna sig för lite på tyget. Piketröjor och kortärmade skjortor köps alltid. Nu ligger de dock i Thailand för nästa resa. 48 tums tv komplett med parabol monterad betalade jag inte mycket för men det är ju sådant som stannar i Thailand. Skall köpa en liten musikanläggning nästa gång och ta med mig en 3TB HD full med musik och filmer från Sverige. Kalsonger en trave och ett par strumpor för långpromenader tar jag hemifrån. Ja hur fungerar detta, är den nån koll på diskar & skivor man tar med sig till Thailand. Tvärt om verkar det inte vara några problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Sedan är det så tunt tyg så dom är fan genomskinliga. Man skall helst ha ett ytterplagg förutom kalsongerna, byxor eller sarong är vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Köper sällan nåt i Thailand då det mesta är skräp. När jag var singel hände det att jag köpte kortvarig kärlek för pengarna. Inget skräp där inte utan mycket bra valuta för pengarna. Ibland fick man ju t.o.m känna lite på varan innan köpet. Kolla så det inte var någon kopia!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Det viktiga är att man kan hitta billig USB som man kan tjäna 1 eller 2 koronor... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 När jag var singel hände det att jag köpte kortvarig kärlek för pengarna. Inget skräp där inte utan mycket bra valuta för pengarna. Ibland fick man ju t.o.m känna lite på varan innan köpet. Kolla så det inte var någon kopia!! Låter kanske bra för den oinvigde. Vi andra vet att det alltid slutar med en rejäl blåsning a la sick buffalo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Det är ändå varmt och skönt iThailand.Det är det alldeles för sällan i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Det man handlar mest i Thailand är öl, men det är inte billigare än i Sverige. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Nu är det nerlagt, men för nån veckor sedan kunde man köpa riktigt bra saker billigt på Robinson i Lardya området. De var upp till 90% billigare på det mesta då de lade ner hela centrat, de var visst ingen turistström dit längre. Så skall vi fortsätta med värdelösa tips och fortsätta att tramsa sönder tråd efter tråd? Tråkigt med blockeringar för ibland säger även de värst intressanta saker som man då missar... Kanske inte är en så stor förlust. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Personligen så köper jag väldigt få saker i Thailand. Det har blivit någon iPad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 En o annan hoj har man ju köpt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Köp o köp. Aldri hör man annat. Vem var det som myntade det begreppet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Köp o köp. Aldri hör man annat. Vem var det som myntade det begreppet? Anton, Emil i Lönnebergas pappa. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Man skall helst ha ett ytterplagg förutom kalsongerna, byxor eller sarong är vanligt. Brukar du ha ytterplagg också?I så fall är du inte lika välutrustad som jag. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Har aldrig hittat nåra kalsonger som är stora nog åt mig i Thailand.Sedan är det så tunt tyg så dom är fan genomskinliga. Thailändska kalsonger passar inte oss som är välhängda! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Thailändska kalsonger passar inte oss som är välhängda! Japp.Så är det bara. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 (ändrad) Jag har köpt två kameror i Thailand, vid två olika resor. Båda var billigare än i Sverige. En på Tesco Lotus (faktiskt) och en i "finare kamerabutik". De är ju troligen tillverkade i regionen och det sägs att garantin skall fungera - även i Sverige. Det var dock ingen enorm skillnad med Svenska priser så kanske finns andra områden där det finns större pengar att spara. Nä, elektronik avstår jag ifrån om jag nu inte måste ha en ny HD tex eller en kabel som jag glömt hemma. Köpte en laddare till mobilen för tjejen norpade min hela tiden. Gav den åt henne, men vad hittar jag i resväskan när jag kommer hem.. Hon har pulat ner fanstyget i min väska i alla fall. Bra å ha i Sverige? Tja om jag nu skulle haft en reseadapter så kanske. Nåja, jag skall väl ner igen, och den svenska glappar ibland nåt vansinnigt. Tyckte det var bättre med den thailändska kontakten - men det var ju olika hotell så det kan ha varit inbillning. Så det blir nog mer om jag glömt nåt eller nåt går sönder som jag köper elektronik. Kläder som jag bara kör tills dom inte håller ihop är ju billigt. Men en svart T-shirt tex är inte svart längre om jag kör den i tvättmaskinen hemma i Sverige. Dock så är vattnet mörkt som natten. Gäller bara att hitta XXXL eller nåt sånt. Deras medium kan jag använda som näsduk möjligtvis. Går inte på mig i alla fall. Ändrades Maj 6, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 De har även en F storlek mellan M och L. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 De har även en F storlek mellan M och L. Skulle behöva en C (som i Chang, elefant) eller P (som i pumpui, fet) ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Eller kanske en LS (Löjligt Stor). Får leta efter en sån. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Maj 6, 2015 Dela Inlagd Maj 6, 2015 Får leta efter en sån. Hittar du ingen, så kan man enkelt göra en poncho av ett gammalt lakan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu