Jump to content
IGNORERAD

Billigt i Thailand? Ps dela med er era fynd.


Galten

Recommended Posts

Köpte usb minnesticka igår hemma i Sverige och det gick på 200kr för 32GB och en med usb 3 anslutning hade kostat 250:-. 

Tänkte köpa 64GB för det hade räckt för och säkerhetskopiera datorn men det var för dyrt, ( blev 12st DVD-R istället)

Vad kostar sådant i Thailand?.

Vet att minnen till mobiler var billigt  när jag fyndade i Pantic Plaza.

 

LCD skärm till systemkamera vad kan en sådan kosta inklusive byte?

Någon måste väl ha gjort det eller har information.

 

Batteri till kameran köpte jag för halva priset mot hemma och det står original Sonybeteckningar på den fast det kan man ju inte lita på.

Fungerar tillfredställande gör den dock.

 

Tacksam för svar.

MVH

Galten.

 

Åker ner snart och håller på och se över vad som måste köpas.

Färgpatroner till skrivare får jag inte glömma?? för det är svindyrt till HP här hemma.

 

Borde lagt in detta tråd i allmänt om Thailand kom jag på efteråt.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    7

  • Galten

    6

  • Tekkor

    6

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Köpte usb minnesticka igår hemma i Sverige och det gick på 200kr för 32GB och en med usb 3 anslutning hade kostat 250:-. 

Tänkte köpa 64GB för det hade räckt för och säkerhetskopiera datorn men det var för dyrt, ( blev 12st DVD-R istället)

Vad kostar sådant i Thailand?.

Vet att minnen till mobiler var billigt  när jag fyndade i Pantic Plaza.

 

LCD skärm till systemkamera vad kan en sådan kosta inklusive byte?

Någon måste väl ha gjort det eller har information.

 

Batteri till kameran köpte jag för halva priset mot hemma och det står original Sonybeteckningar på den fast det kan man ju inte lita på.

Fungerar tillfredställande gör den dock.

 

Tacksam för svar.

MVH

Galten.

 

Åker ner snart och håller på och se över vad som måste köpas.

Färgpatroner till skrivare får jag inte glömma?? för det är svindyrt till HP här hemma.

 

Borde lagt in detta tråd i allmänt om Thailand kom jag på efteråt.

 

64GB runt 800Baht. Jag bifogar en länk till Invade IT, som kanske inte alltid är billigast (ibland gör man fynd på Tesco) men i alla fall ett bra riktmärke.

 

http://www.invadeit.co.th/category/usb-flash-drives/

Link to comment
Dela på andra sajter

Men köp inte usbminnen och minneskort på någon marknad, där är dom till 95% kopior och minnesmängden är

inte alls vad står att det ska vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

LCD skärm till en Canon, köpte jag på ebay, lär inte vara billigare i Thailand.

Bytet däremot är säkert det.

Link to comment
Dela på andra sajter

LCD skärm till en Canon, köpte jag på ebay, lär inte vara billigare i Thailand.

Bytet däremot är säkert det.

Slippa besväret att beställa och greja själv kan vara värt lite.

Har ingen aning hur det sitter ihop så risken att någonting blir fel finns.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kingston USB -minne med USB 3 kan du köpa i Svedala för Sek 225,-och uppåt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

LCD skärm till en Canon, köpte jag på ebay, lär inte vara billigare i Thailand.

Bytet däremot är säkert det.

Känns som att det är svårt att slå priserna på ebay,åtminstonde när det gäller saker för mindre summor som man inte åker på nån tullavgift på.

Har handlat en del från Asien,många erbjuder fri frakt och prylarna kostar en bråkdel av vad man brukar få betala annars.ända minuset är lite längre fraktid om man vill ha det skickat gratis.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Kingston USB -minne med USB 3 kan du köpa i Svedala för Sek 225,-och uppåt

Blir nog bara en 32GB då för 225;-.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruar? hittar du rätt så kan du spara mycket pengar där.

Ta t.ex en "ensamstående 68:årig norrlänning med marker" lägg ut kontaktannons på Sveriges största sida + på Thailands största sida.

Vilken får mest "lyckosökare"? Thaikvinns eller Svenskor? Jag har ju inget svar men jag tippar på 50/50....

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir nog bara en 32GB då.

 

Vad menar du ? att jag ljuger eller vad ?

 

Läs här :

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2729351

 

edit:och det finns billigare, jag tog ett exempel på ett som jag tycker är bra

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du ? att jag ljuger eller vad ?

 

Läs här :

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2729351

 

edit:och det finns billigare, jag tog ett exempel på ett som jag tycker är bra

Det var billigt och nätet är billigare än butik.

Gillar dock och handla i Thailand och få  kanske ännu billigare.

Ebay har jag inte provat men det blir ju inte lika roligt typ.

Beställde en racercykel genom nätet från Storbritannien och sparade tusenlappar så det är inte och förakta.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar dock och handla i Thailand och få ännu billigare

 

Nemo skrev att 64Gb kostar ungefär 800 Baht och det blir jo ungefär "same same" med nuvarande kurs så

att handla nåt du inte vet vad det är i Thailand mot att köpa en kvalitetsprodukt för samma pris i Sverige

borde vara en "big nono".

Men det är klart om du gillar att  handla skit i Thailand för samma pris som kvalitet i svedala

 så är det ditt val :good:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. När du jämför pris på minnesstickor så kolla vilken "class" det är också. Finns olika, class 4, 6, 8, 10. Tror det handlar om överföringshastighet, men det visste du kanske redan. Lägre class=billigare tror jag. Gäller nog även minnen till mobiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nemo skrev att 64Gb kostar ungefär 800 Baht och det blir jo ungefär "same same" med nuvarande kurs så

att handla nåt du inte vet vad det är i Thailand mot att köpa en kvalitetsprodukt för samma pris i Sverige

borde vara en "big nono".

Men det är klart om du gillar att  handla skit i Thailand för samma pris som kvalitet i svedala

 så är det ditt val :good:

 

Jag vet inte var du har köpt "skit" i Thailand. Men samtliga USB minnen, hårddiskar, RAM-minnen, prossesorer mm som jag har köpt i Thailand, har i alla fall varit tip-top och helt felfria.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nemo skrev att 64Gb kostar ungefär 800 Baht och det blir jo ungefär "same same" med nuvarande kurs så

att handla nåt du inte vet vad det är i Thailand mot att köpa en kvalitetsprodukt för samma pris i Sverige

borde vara en "big nono".

Men det är klart om du gillar att  handla skit i Thailand för samma pris som kvalitet i svedala

 så är det ditt val :good:

Tittar du in i din dator och har en Seagate hårddisk så står det nog  " Product of Thailand" på den...

Tror även att WD (Western Digital har fabriker där).

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitsubishi L300, var billig i Thailand.

Vägra pickup.

Vägra flakåka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Tittar du in i din dator och har en Seagate hårddisk så står det nog  " Product of Thailand" på den...

Tror även att WD (Western Digital har fabriker där).

 

Och vad har det med "noname" varor att göra. Min fru köpte ett par skinnstövlar i en märkesaffär

i Stockholm som det också stod "made in Thailand" i, svårt att hitta samma i Thailand.

Skillj på vad som säljs "billigt" i vanliga affärer/marknader i Thailand och vad som säljs "billigt" i Sverige.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad har det med "noname" varor att göra. Min fru köpte ett par skinnstövlar i en märkesaffär

i Stockholm som det också stod "made in Thailand" i, svårt att hitta samma i Thailand.

Skillj på vad som säljs "billigt" i vanliga affärer/marknader i Thailand och vad som säljs "billigt" i Sverige.

Secondhand har väl kanske inte samma utbud som affärer i Thailand som säljer nytt, sen är det synd att du hänger på lågprismarknader när man kan köpa bra grejer i Thailand i normala affärer, bara för att tjäna några bath... Men som sagt "made in Thailand" är inte bara skräp som du påstår, det beror på vilka affärer man handlar i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Secondhand

Vem har snackat om second hand ? och billig affärer ?

Jag handlar enbart kvalitetsgrejer , därför skrev jag som jag gjorde i förste inlägget  sen börjar

du fabla om seagate och hdd som tillverkas i Thailand ?

Vill du tjafsa så gör det med nån annan jag ids inte

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

För några veckor sedan såldes Kingston 16gb minne, usb 3 för 120 bath, on sale annars ligger priset runt 500 bath. i Central Bkk.

Men det var väl skit enl vissa här...När man kan köpa det dyrare i Stockholm, undra om inte det går att bygga en husbastu så slipper en del åka till varma Thailand som de bara klagar på.

Och när de blir svarslösa heter det "Vill du tjafsa så gör det med nån annan jag ids inte"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Dottern köpte en massa kläder och smink som hon säljer i Finland.Smink kostar ofta flera 100% mer i Finland.

Hon köpte exempel 100 par lösögonfransar i bra kvalitet för 10 B  eller ungefär 0,25 Euro paret.Hon säger att likvärdiga kostar ungefär 25 Euro i Finland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en del schyssta märken när det gäller kläder och skor (förhoppningsvis orginal) på Robinson till mindre än halva priset jämfört med Sverige.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC

Jag brukar handla kvalitets skor bland annat BATA 

Halva priser minst mot vad de kostar i Europa. 

Sist köpte jag skor för 1200 bath hittade likadana skor i Sverige, 1299 SEK

Samma pris olika valutor. Vad som gör att italienska skor kostar mera i Sverige än i Thailand 

Jo gag vet lönekostnader är högre i Sverige men motiverar det ptis som är 4 gånger högre.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...