Jump to content
IGNORERAD

Triple entry.


Oden

Recommended Posts

Tjena, vad krävs vid ansökan om Triple entry - Reseplan samt förbokade biljetter för alla in och utresor ? 

 

Passet ska vara giltligt minst 6mån, från den sista dagen du har visum i Thailand ? 

 

Vart är enklast/billigast att skicka passet ? 

 

Tack på förhand // Oden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.allavisum.se/

 

Detta företag använde jag i höstas.

Mycket nöjd med, dom ringde och bad om en ny resplan när jag tänkt fel. 

 

Står allt du behöver på deras hemsida.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1

Tjena, vad krävs vid ansökan om Triple entry - Reseplan samt förbokade biljetter för alla in och utresor ? 

 

Passet ska vara giltligt minst 6mån, från den sista dagen du har visum i Thailand ? 

 

Vart är enklast/billigast att skicka passet ? 

 

Tack på förhand // Oden. 

 

 

Hej

 

Jag har ALDRIG gjort någon resplan, ändå inga problem med 3 entry de senaste 6 år

 

Puman

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig heller någon resplan och det funkar bra.

Du kan skicka passet med vem som helst som har vägarna förbi ambassaden. Ifall du själv lämnar in det så kan vem som helst hämta det men de behöver inlämningskvittot. Har aldrig provat någon firma.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista gången jag fixade tripple begärde dom en resplan detta var i Göteborg i Augusti 2014, det var bara skriva ner lite på ett papper och såg till att jag besökte Nong Khai var 90:e dag sen var dom nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för svar alla :) 

 

Dock hade jag helst sluppit reseplanen, så får hoppas att det går utan :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för svar alla :)

 

Dock hade jag helst sluppit reseplanen, så får hoppas att det går utan :)

 

En plan är ju bara en plan... oförutsedda händelser på plats kan ju medföra ändringar i den. Jag tror knappast myndigheterna orkar följa upp att man följt resplanen till punkt och pricka.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för svar alla :)

 

Dock hade jag helst sluppit reseplanen, så får hoppas att det går utan :)

Eftersom du inte behöver visa biljetterna kan du bara dikta ihop något som är trovärdigt. Det har jag gjort och det har blivit godkänt både i Gbg och Sto.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
scorpio63

Hmmm.

Jag vet inte om det blivit hårdare eller inte, men jag ringde ambassaden i stockholm för att diskutera min resa.

Tot 57 dagar från in och ut i Thailand med ev en avstickare till Lao.

 

Det gick åt helvete, jag förklarade att jag kommer att vara i Nongkhai och bara ha Mekongfloden i mellan till Lao.

Men han krävde då datum och biljetter för buss eller liknande till Lao, jag sa att vi troligen åker bil eller skylab.

Då krävde han att veta namn på föraren, registrering och datum då vi skulle åka.

 

Så jag sket i allt, söker ett enkelt visa för hela tiden i Thailand.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.

Jag vet inte om det blivit hårdare eller inte, men jag ringde ambassaden i stockholm för att diskutera min resa.

Tot 57 dagar från in och ut i Thailand med ev en avstickare till Lao.

 

Det gick åt helvete, jag förklarade att jag kommer att vara i Nongkhai och bara ha Mekongfloden i mellan till Lao.

Men han krävde då datum och biljetter för buss eller liknande till Lao, jag sa att vi troligen åker bil eller skylab.

Då krävde han att veta namn på föraren, registrering och datum då vi skulle åka.

 

Så jag sket i allt, söker ett enkelt visa för hela tiden i Thailand.

 

De verkar ju för fan inte vara kloka i huvet på ambassaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...