Jump to content
IGNORERAD

Ansökan om medborgarskap - beslut på 12 dagar


JohanR

Recommended Posts

12 dagar efter att vi skickade in ansökan om frugans medborgarskap står det nu på MIGs hemsida att de fattat beslut. Tyvärr får de inte meddela beslutet på nätet utan det kommer med post, kan dock inte tänka mig annat än att det är ett positivt besked som kommer nästa vecka. Bra och snabbt jobbat av Migrationsverket.

Link to comment
Dela på andra sajter

:im_happy: Bra jobbat .

Det var viktigt för gumman min vet inte varför men det var också snabbt.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Smidigare med ett svenskt pass vid resa till vissa länder som kräver visum av Thailändska medborgare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smidigare med ett svenskt pass vid resa till vissa länder som kräver visum av Thailändska medborgare.

USA

men det har vi inte tänkt på än för våran ekonomi räcker knappt till Thailandresorna.

Vinner jag pengar så reser vi åt andra hållet väster och till Thailand men det kostar på.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

England (hela Storbritannien) och Irland också, då de inte är med i Schengen.

Link to comment
Dela på andra sajter

England (hela Storbritannien) och Irland också, då de inte är med i Schengen.

Och Schweiz tror jag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom bekräftelsen från MIG. Frugan är nu Svensk medborgare. 5 april fyllde vi i ansökan på nätet och 15 april hade MIG fattat beslut. Kan inte klaga på den handläggningstiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom bekräftelsen från MIG. Frugan är nu Svensk medborgare. 5 april fyllde vi i ansökan på nätet och 15 april hade MIG fattat beslut. Kan inte klaga på den handläggningstiden.

 

I sann MPR anda tycker jag att vi klagar på att det gick för fort...

 

P.S

Grattis JohanR

Link to comment
Dela på andra sajter

I sann MPR anda tycker jag att vi klagar på att det gick för fort...

 

P.S

Grattis JohanR

Kan bara hålla med att det gick alldeles for snabbt.

 

Nu vill väl några MPRare ha hit sina darlingar från Afrika lika snabbt i rättvisans namn.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror ni!

 

Kollar MIG med passpolis och deras register var man befunnit sig när man söker medborgarskap?

 

/matz

Ändrades av matz
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar om man kan vara utomlands och söka?? Eftersom passet ska skickas in så är inte det så lämpligt isåfall:) Även vid en sk webbansökan måste papperet skrivas ut och undertecknas och postas rek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar om man kan vara utomlands och söka?? Eftersom passet ska skickas in så är inte det så lämpligt isåfall:) Även vid en sk webbansökan måste papperet skrivas ut och undertecknas och postas rek.

Nä men om dom kollar att den sökande har befunnit sig i Sverige länge nog, man måste ju vara i Sverige en viss tid "3 år har jag för mig" och ha sin bosättning här för att kunna bli medborgare.

Personen ifråga har haft UT/PUT i 7 år men inte befunnit sig i Sverige dom senaste 2 åren.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Ber om ursäkt, matz. Är lite trött idag, förstod 10 minuter för sent hur du menar:)). Vet inte riktigt vad dom kollar upp. Vi har själv inte orkat söka ännu, men det kommer väl tids nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning om de kollar upp detta eller vilken möjlighet de har att göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är riktigt överraskad hur fort det gick. Vi gjorde ansökan på deras hemsida, skrev ut och skickade in under påskhelgen, d.v.s. för två veckor sedan. Dock var jag lite förvånad för det var bara 2 sidor, ingen rad där min fru skulle skriva under. Vi försökte en gång till med samma resultat. Då vi hade loggat in med Bank-ID trodde jag det räknades som underskrift.

Förra måndagen fick vi ett brev som sa att dom behövde underskrift och skulle inte göra något åt ansökan innan kompletteringen kom in. Jag la det på lådan i tisdags och idag, 8 dagar senare fick vi ett rek som sa att hon var godkänd.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Idag kom bekräftelsen från MIG. Frugan är nu Svensk medborgare. 5 april fyllde vi i ansökan på nätet och 15 april hade MIG fattat beslut. Kan inte klaga på den handläggningstiden.

Grattis!!

Vad för papper ska skickas med? Frugan med hennes 2 barn ska ansöka i det närmaste

 

Mvh Jukka

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...