Jump to content
IGNORERAD

Nya handläggningstider!


thaikonsult

Recommended Posts

thaikonsult

Nu har det kommit nya handläggningstider för uppehållstillstånd:

 

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Handlaggningstid.html

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Migrationsverket kan inte ge en exakt väntetid eftersom varje ansökan innehåller personliga uppgifter som kräver en individuell bedömning.

 

Hur var de gamla handläggningstiderna?     :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var de gamla handläggningstiderna?     :rolleyes:

Vid ansökan om UT var de gamla handläggningstiderna som så här: Ansökan på webben, 14 månader, Ansökan i pappersform, 18 månader.

 

En fråga är då, hur gör man med alla som väntat långt mer än 4 månader redan idag då? Får de beslut imorgon :crazy:

Positivt är det ivarjefall :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt så är deras upplägg fel.

Dom bör dera ner på flyktingarnas handläggning.

Och priotera om,

Så att de som är invandrare eller ska ha förlängda uppehålstillstånd.

Går före i systemet.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt så är deras upplägg fel.

Dom bör dera ner på flyktingarnas handläggning.

Och priotera om,

Så att de som är invandrare eller ska ha förlängda uppehålstillstånd.

Går före i systemet.

Dom som bestämmer ser nog ändå på oss som har kvinnor från andra länder som fula gubbar. Så det är nog med skadeglädje dom prioriterar allehanda flyktingar. Som tur var är min fru svensk medborgare. Så jag slipper traggla med dom.

Den som säger att det var bättre förr. Han har rätt!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det kommit nya handläggningstider för uppehållstillstånd:

 

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Handlaggningstid.html

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

Hur är det för en kenyansk medborgare som fått barn i Sverige med en svensk medborgare?Får de uppehållstillstånd om det är bevisat att han är fader till barnet?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det för en kenyansk medborgare som fått barn i Sverige med en svensk medborgare?Får de uppehållstillstånd om det är bevisat att han är fader till barnet?

 

Tror inte att det behövs några barn, det räcker väl att säga att man är homosexuell, så får man uppehållstillstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egen erfarenhet?

Tror inte att det behövs några barn, det räcker väl att säga att man är homosexuell, så får man uppehållstillstånd.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det behövs några barn, det räcker väl att säga att man är homosexuell, så får man uppehållstillstånd.

Och om man nu inte är det?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om man nu inte är det?

glad idag fick förtur hos migrationsverket för min sambos dotter 9år vi ska försöka få med henne till Sverige i slutet på juni då vi ska dit på semester kan bli tajt men jag tror dom fixar det till mig. Nu har jag iallafall en handläggare att trycka på. Håll tummarna
Link to comment
Dela på andra sajter

glad idag fick förtur hos migrationsverket för min sambos dotter 9år vi ska försöka få med henne till Sverige i slutet på juni då vi ska dit på semester kan bli tajt men jag tror dom fixar det till mig. Nu har jag iallafall en handläggare att trycka på. Håll tummarna

kul för dig. ännu en som slinker förbi i köööön.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...