Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

leifen

Chaiyaphums nattklubbar och annat

Recommended Posts

leifen

I mitten av ingenting finns ett rätt så "hett" nattliv.

Det är väl framförallt tre musik-ställen som verkar dra mycket folk. I stort sett fullt varje kväll.

Skulle tro att alla tre ställena tar in över 500 gäster.

Oasis vid Lertimitra Hotel. (nära bussationen)

post-7697-0-90866100-1428832305_thumb.jp

Tawan Daeng

post-7697-0-34128600-1428832253_thumb.jp

post-7697-0-07934200-1428832267_thumb.jp

post-7697-0-39257900-1428832281_thumb.jp

post-7697-0-98823300-1428832293_thumb.jp

Moon and Stars.

post-7697-0-09842100-1428832319_thumb.jp

post-7697-0-34967200-1428832331_thumb.jp

Mycket ögongodis från 20 till 40 år, av alla tre könen.

Blandat med levande musik och inspelat samt hög ljudvolym.

Rätt billigt, en liten Sang Som "set" med två soda och en cola ligger på 200bath.

Stor LEO runt 100baht.

När ett par HP kliver in stiger medelåldern rejält.

Gillar någon dam dig så följer hon med utan "barfine" och pengar.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

lk2

Nu blir jag riktigt sugen på "hett nattliv".  Jag förmodar att det går flyg från U-Tapao, men var landar man och hur långt är det från flygplatsen på destinationen.

Jag skall konsultera Herrklubbens ständiga ordförande Fritz  och naturligtvis Jive och se om inte detta kunde för oss vara en trevlig upplevelse.

PS. Finns det öl på små buteljer också, eftersom jag sällan får i mig en stor öl utan att den hinner bli varm.  DS

Det är väl framförallt tre musik-ställen som verkar dra mycket folk. I stort sett fullt varje kväll.

attachicon.gifDSC_4973.JPG

Tawan Daeng

attachicon.gifDSC_4969.JPG

attachicon.gifDSC_4970.JPG

attachicon.gifDSC_4971.JPG

attachicon.gifDSC_4972.JPG

Moon and Stars.

attachicon.gifDSC_4975.JPG

attachicon.gifDSC_4977.JPG

Rätt billigt, en liten Sang Som "set" med två soda och en cola ligger på 200bath.

Stor LEO runt 100baht.

leifen

Sen har väl SamSipSam koll på något danskt ställe, men det kanske bara gäller mat som skalad potatis och går under rubriken annat.

Stekar med pommes och pepparsås börjar dyka upp lite här och var.

Skall hålla er uppdaterade.

leifen

Nu blir jag riktigt sugen på "hett nattliv".  Jag förmodar att det går flyg från U-Tapao, men var landar man och hur långt är det från flygplatsen på destinationen.

Jag skall konsultera Herrklubbens ständiga ordförande Fritz  och naturligtvis Jive och se om inte detta kunde för oss vara en trevlig upplevelse.

PS. Finns det öl på små buteljer också, eftersom jag sällan får i mig en stor öl utan att den hinner bli varm.  DS

Ta taxi, eller privathyrd helikopter.

Annars är Khon Kaen närmsta flygplats bara 120km bort

Små öl finns naturligtvis.

Nu rapporteras att Pattayadamerna är hemma/på väg hem för att fira Songkran så du kanske möter någon bekant här i Chaiyaphum.

clas391

I Issan serveras ölen i man size och inte som turistorternas barn portioner

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

UglyFarang

I Issan serveras ölen i man size och inte som turistorternas barn portioner

Vilken flaskstorlek har ni där?

Sam sip sam

Vilken flaskstorlek har ni där?

Samma storlekar som i Pattaya finns det ,bara det att i isaan är det många thaiare som inte har det så gott ställt köper stora flaskor

UglyFarang

Samma storlekar som i Pattaya finns det ,bara det att i isaan är det många thaiare som inte har det så gott ställt köper stora flaskor

Ok, jag fick för mej att det fanns gallonsize(3,78L) eller liknande i Issan.

leifen

Ok, jag fick för mej att det fanns gallonsize(3,78L) eller liknande i Issan.

Towers är vanliga i Isaans risbyar.

Dom ligger väl på en US eller Imperal Gallon som jag har glömt, vad som är vad. I alla fall  3,78l och upp.

I Chaiyaphum  kör vi med gallaosize whiskey för då har man bättre koll på utgifterna. 

fiskarn

I mitten av ingenting finns ett rätt så "hett" nattliv.

Tawan Daeng

Moon and Stars.

Stor LEO runt 100baht.

Gillar någon dam dig så följer hon med utan "barfine" och pengar.

Inga bilder på karamellerna ;-) så man vet om det är värt att försöka ta sig dit när nästa resa infinner sig...

leifen

Inga bilder på karamellerna ;-) så man vet om det är värt att försöka ta sig dit när nästa resa infinner sig...

Visst kan du få det, men tror du att frun tar det på rätt sätt så kan jag leverera bilder.

Du hittar liknade på närmare håll.

Khun Ken

post-9848-0-27514600-1428932975.jpg "Karamellerna"

erkki

Tawan Daeng

Moon and Stars.

Stor LEO runt 100baht.

Tja,

Utan barfine, ja

Utan pengar, nja...

Puss

Erkki

thomas001

Tja,

Utan barfine, ja

Utan pengar, nja...

Puss

Erkki

Den här unge herrn har blivit uppraggad på disko både i Pukhet och Walking Street Pattaya med knappt ett öre kvar på fickan framåt små-timmarna.

Blivit bjuden på frukost, skjutsad på morgonen av tjejer på moppe tbx till hotellet.

Har även hänt på GoGo-ställen att tjejer har bett honom att vänta kvar tills stället stänger så han slipper pröjsa.

Varför är man inte ung och snygg längre!!

post-8709-0-10802500-1428935755.jpg

Har försökt lära min son efter mottot: Lev som jag lär och inte som jag har levt.

Tyvärr är han inte mottaglig för denna information.

Wangthong

Kyler man dessutom ned den med några kilo is så blir den inte varm, bara drygare! 

Thailändsk logik, när den är som värst.

• Similar Content

• Guest
      By Guest
      Det pågår ett infernaliskt byggande i Chaiyaphum, liksom det gör till viss del i övriga Isaan också! Det nästan knakar av utveckling. Alla verkar ha stålar här, och alla verkar satsa på något.

Så risfälten säljes med god fart och till bra förtjänst, och man vet inte hur snabbt man måste bränna stålarna. Man bygger resorter precis överallt, man har ju en fantastisk åsikt att resorter alltid lönar sig, helt oberoende på var de ligger någonstans.

Man investerar väldigt ofta i dessa lägenhets-längor som rymmer runt 10-14 lägenheter. Och man bygger också dessa byggnader där man köper 2 våningar, man sover ovanpå sin lilla butik som ockuperar nedervåningen..

Och med all denna aktivitet, så dras sedan de större bolagen hit, alltså företag som säljer någonting till lokalbefolkningen. Vi hade redan tidigare MAKRO, Big C samt Tesco Lotus. Nu har även Global House och HomePro sina stora affärer här... Robinson har annonserat sin ankomst också... Och man undrar i all stillhet. Vem fan har alla dessa pengar till att köpa saker, och hålla dessa jättar flytande ekonomiskt???

Allting är detsamma här, samma människor och samma pengar. Det finns NOLL fabriker som producerar varor och ger arbetstillfällen. Och där det inte kommer in pengar hit utifrån andra orter... ingenting. Så man lever i en stor bubbla här, liksom man gör i hela Thailand... Och allt detta medans valutan är stark, och det politiska läget är stabilt.

Men i all denna röra av aktiviteter, så har en stor lysande gnista kommit till oss boende här i Chaiyaphum, och det är engelsmannens Ben´s bar, som han startat upp här för några månader sedan. Den heter Number 1 bar, och ligger alldeles vid infarten till Night Bazaar, alltså på vägen som går ner till Tesco Lotus.

Så nu äntligen efter 8 års väntan, så kan man få Pizza som är kanongo, man kan få australiensisk steak, spagetti, potatismos och goa såser, irish coffe Öl samt groggar. Livet leker och solen steker, och alla falanger är jätteglada över detta.

uncen...
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy