Jump to content
IGNORERAD

Vad är ett "stenbord"?


iggy

Recommended Posts

Vad kostar en stabilt stenbord idag som tål en rejäl fylla???

Har nog plats för en under carporten i Thailand.

Snart där :heat:

Tänk och höra orden.

Jag var så full att jag nästan välte galtens stenbord.

Runt 2000 hemmavid.

Usch, är du en sån där bordmarodör...

Den som vet den vet.

Sumpan hos PR 2008?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • leifen

    8

  • Kötthandlarn

    6

  • Chan2014

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Har fått två uppsättningar stenbord med tillhörande sittplatser när vi köpt byggmaterial.

 

De är numera skrotade

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har i stort sett ingen erfarenhet av stenbord men baserat på ett konsensus av hur det beskrivits genom åren och hur jag uppfattar de som skriver på MPR så skulle jag nog drista mig till att utse just dig till MPRs okrönte stenbordsexpert.

 

En allmän gnällighet, långsint och småsynt samt den traditionella historian av en tid i Pattaya, kryddat med stenbordsexperternas dröm som Turistpolis, följt av en tid på landet då all vishet faller på plats och man kan se ned på alla andra utlänningar som turister. Jag tror inte du har någon utmanare förräns jag vuxit och bittrat till mig om sådär 20 år, då ska jag nog utmana dig om tronen.

Fantastisk analys, du dyker upp lite som gubben i lådan lite då och då, självklart är jag stenbords expert efter nästan 10 års permanent boende i Thailand men brukar akta mej väldigt noga med att ge råd till nykommlingar men när medlemmar angriper mina nära och kära känner jag mej tvingad att gå i försvarsställning, har inget imot turister därimot turister som bär sig åt med dylika beteende som t.ex ballongdanser och liknande företeelser,då skäms man att vara svensk,har aldrig varit turist polis så det har du nog fantiserat ihop på egen han därimot var jag behjälplig under 2 års tid på soi9 samt något fall där ambassaden var inblandad,har hjälpt ett antal turistnissar som har hamnat i trångomål med den Thailändska rättvisan(orättvisan), själv verkar du vara någon VIP här på forumet som P3 uttryckte det när han sparkade ut Thomas001 som moderator, han var tydligen en nagel i ögat på dej så han fick sparken, du kommer in som någon mentor imellanåt med dina briljanta analyser, och när du skriver är det ju den absoluta sanningen och du får stående ovationer av klot Johan med följe, du är kungen framför alla andra, jag förstår din frustration bästa herr Atom, har själv en lång erfarenhet med arbete i Kina och förstår dej mycket väl då det inte är lätt att stå med båda fötterna i olika världar,

Ha en trevlig Songkran

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Begreppet "stenbord" dyker ofta upp här på forumet. Vad är det? Jag kan misstänka att det är ett bord av sten, men som begreppet används på forumet verkar det ha en djupare innebörd.

En bra vattenplaning Guldstämplat innehåll !?!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Fantastisk analys, du dyker upp lite som gubben i lådan lite då och då, självklart är jag stenbords expert efter nästan 10 års permanent boende i Thailand men brukar akta mej väldigt noga med att ge råd till nykommlingar men när medlemmar angriper mina nära och kära känner jag mej tvingad att gå i försvarsställning, har inget imot turister därimot turister som bär sig åt med dylika beteende som t.ex ballongdanser och liknande företeelser,då skäms man att vara svensk,har aldrig varit turist polis så det har du nog fantiserat ihop på egen han därimot var jag behjälplig under 2 års tid på soi9 samt något fall där ambassaden var inblandad,har hjälpt ett antal turistnissar som har hamnat i trångomål med den Thailändska rättvisan(orättvisan), själv verkar du vara någon VIP här på forumet som P3 uttryckte det när han sparkade ut Thomas001 som moderator, han var tydligen en nagel i ögat på dej så han fick sparken, du kommer in som någon mentor imellanåt med dina briljanta analyser, och när du skriver är det ju den absoluta sanningen och du får stående ovationer av klot Johan med följe, du är kungen framför alla andra, jag förstår din frustration bästa herr Atom, har själv en lång erfarenhet med arbete i Kina och förstår dej mycket väl då det inte är lätt att stå med båda fötterna i olika världar,

Ha en trevlig Songkran

Chan2014

Karma på det och ha en trevlig Songkran.

Datorn redan nedplockad men känner att jag behöver ett tillägg. Jag uppskattar givetvis när medlemmar tycker att jag har något vettigt eller roligt att säga men jag gillar ännu mer när någon inte håller med, helst dock på ett konstruktivt sätt. Jag får hellre mothugg än att ingen bryr sig.

Gällande Thomas001 så har jag aldrig haft något emot honom som skribent. Jag har valt att inte kommentera när han påpekat min inblandning i hans "avsättande" och det kommer jag stå fast vid men det stämmer att jag tyckte att han inte riktigt passade, vilket jag inte heller tyckte att jag gjorde och därför sade upp mig. Om du tror att P3 tilldelat mig någon VIP-roll så tror jag du kraftigt överskattar mig som MPR-medlem.

I vilket fall, ha en trevlig Songkran, jag har ingen avsikt att vara otrevlig mot dig igen, finns andra kvar på min lista som måste prickas av :)

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Karma på det och ha en trevlig Songkran.

Datorn redan nedplockad men känner att jag behöver ett tillägg. Jag uppskattar givetvis när medlemmar tycker att jag har något vettigt eller roligt att säga men jag gillar ännu mer när någon inte håller med, helst dock på ett konstruktivt sätt. Jag får hellre mothugg än att ingen bryr sig.

Gällande Thomas001 så har jag aldrig haft något emot honom som skribent. Jag har valt att inte kommentera när han påpekat min inblandning i hans "avsättande" och det kommer jag stå fast vid men det stämmer att jag tyckte att han inte riktigt passade, vilket jag inte heller tyckte att jag gjorde och därför sade upp mig. Om du tror att P3 tilldelat mig någon VIP-roll så tror jag du kraftigt överskattar mig som MPR-medlem.

I vilket fall, ha en trevlig Songkran, jag har ingen avsikt att vara otrevlig mot dig igen, finns andra kvar på min lista som måste prickas av :)

Finns det någon som själv är aktiv skribent som passar till att vara moderator? Det måste ju vara otroligt hämmande att ha det där oket av att föregå med gott exempel hängande över sig om man vill diskutera med oliktänkande och ta ut svängarna lite :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk analys, du dyker upp lite som gubben i lådan lite då och då, självklart är jag stenbords expert efter nästan 10 års permanent boende i Thailand men brukar akta mej väldigt noga med att ge råd till nykommlingar men när medlemmar angriper mina nära och kära känner jag mej tvingad att gå i försvarsställning, har inget imot turister därimot turister som bär sig åt med dylika beteende som t.ex ballongdanser och liknande företeelser,då skäms man att vara svensk,har aldrig varit turist polis så det har du nog fantiserat ihop på egen han därimot var jag behjälplig under 2 års tid på soi9 samt något fall där ambassaden var inblandad,har hjälpt ett antal turistnissar som har hamnat i trångomål med den Thailändska rättvisan(orättvisan), själv verkar du vara någon VIP här på forumet som P3 uttryckte det när han sparkade ut Thomas001 som moderator, han var tydligen en nagel i ögat på dej så han fick sparken, du kommer in som någon mentor imellanåt med dina briljanta analyser, och när du skriver är det ju den absoluta sanningen och du får stående ovationer av klot Johan med följe, du är kungen framför alla andra, jag förstår din frustration bästa herr Atom, har själv en lång erfarenhet med arbete i Kina och förstår dej mycket väl då det inte är lätt att stå med båda fötterna i olika världar,

Ha en trevlig Songkran

Chan2014

 

Oj vilken lång mening

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vilken lång mening

Ja du småstads Elvis och takbarernas konung, så kan det bli ibland.

Från det ena till något helt annat som jag funderat över, du som designer, lite hepp och inne verkar ha snöat in dej på Convers, har det blivit ett tidlöst mode måste bland medelålders män i dina kretsar, om jag minns rätt var det heppt bland mina döttrar för 7-8 år sedan, bara en stilla undran så ta det nu inte med taggarna utåt.

Trevligt Songkran på dej

Chan2014

Ändrades av Chan2014
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du småstads Elvis och takbarernas konung, så kan det bli ibland.

Från det ena till något helt annat som jag funderat över, du som designer, lite hepp och inne verkar ha snöat in dej på Convers, har det blivit ett tidlöst mode måste bland medelålders män i dina kretsar, om jag minns rätt var det hepp bland mina döttrar för 7-8 år sedan, bara en stilla undran så ta det nu inte med taggarna utåt.

Trevligt Songkran på dej

Chan2014

Inga taggar utåt, inte heller designer. Jag gillar Converse, de var trendiga härom året men hur de är nu skiter jag i och använder dem ibland ändå.. Vad hepp betyder vet jag inte så det avstår jag från att kommentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

SmåstadsElvis var ju lite kul, men hur det passar in på M33 vettefan, måste vara höftrörelserna då...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

SmåstadsElvis var ju lite kul, men hur det passar in på M33 vettefan, måste vara höftrörelserna då...

Klot Johan än roligare för er som vet vem som menas.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Heh har skaffat ett marmorbord eller typ så nu är jag också ett stenbordsexpert.

Det i Sverige men måste väl räknas:haha:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Heh har skaffat ett marmorbord eller typ så nu är jag också ett stenbordsexpert.

Det i Sverige men måste väl räknas:haha:

Det räknas inte om man inte sitter vid ett äkta stenbord utanför 7/11 i Pattis med en kasse med Chang har jag hört från "Thairävarna".......:ironi::rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det räknas inte om man inte sitter vid ett äkta stenbord utanför 7/11 i Pattis med en kasse med Chang har jag hört från "Thairävarna".......:ironi::rotfl:

Stenbord och 7Eleven är nittiotal, nu ryms bara ett par mopeder där. Utveckling via avveckling. :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...