Jump to content
IGNORERAD

Vad är ett "stenbord"?


iggy

Recommended Posts

Begreppet "stenbord" dyker ofta upp här på forumet. Vad är det? Jag kan misstänka att det är ett bord av sten, men som begreppet används på forumet verkar det ha en djupare innebörd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • leifen

    8

  • Kötthandlarn

    6

  • Chan2014

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stenbord brukar finnas utanför 7/11 och där sitter de verkliga experterna på Thailand och dricker Chang eftersom de inte har råd att sitta i en bar.

De delar mer än gärna med sig av sin enastående kunskap angående Thailand!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Begreppet "stenbord" dyker ofta upp här på forumet. Vad är det? Jag kan misstänka att det är ett bord av sten, men som begreppet används på forumet verkar det ha en djupare innebörd.

 

Ett bord, runt vilket det sitter några gubbs och diskuterar djupa saker och dricker öl.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenborden är oftast gjorda i betong och är en samlingsplats för att lösa alla handa problem över några kalla öl.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Vetenskapens favoritmötesplats.

Där träffas kunskapseliten och delger dom okunniga ur sin aldrig sinande kunskapsbank.

Gärna placerat i närheten av 7/11.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ett bord, runt vilket det sitter några gubbs och diskuterar djupa saker och dricker öl.    :)

fel changpiss eller siam sato

 

fel changpiss eller siam sato

Link to comment
Dela på andra sajter

fel changpiss eller siam sato

 

fel changpiss eller siam sato

Archa för det låga priset.

men du talar väl om dina egna dryckesval.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjutna obekväma betongbord som liknar sten med tillhörande bänkar i samma material.
Fastboende eller långliggande faranger av han kön flockas gärna runt dessa som domherrarna vid fågelbordet om vintern.
Ditlockade av det ofta strategiska läget nära en lågbudget källa av alkohol halkiga drycker. Ofta den egna kylskåpen eller en seveneleven butik.
Självklart är det ett plus om det går att observera förbipasserande lokalbor från sin plats.

För att enkelt smälta in i flocken så klär sig gärna stenbords besökaren (i bland titulerad hängpung "HP") gärna i linne med känt lokalproducerat öl märke eller varför inte i en "Good guys goes to heaven, bad guys goes to Pattaya" t-shirt.
Foppa tofflor är nästintill obligatoriskt.

Begynnande eller fullt utvecklad skrumplever, övervikt, ålder +45 samt en thai fru är andra mer eller mindre obligatoriska kännetecken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Här finns en bra förklaring;

 

Tack för dagens garv, SLU var med i den tråden och svamlade :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Archa för det låga priset.

men du talar väl om dina egna dryckesval.

tänkte på mest på dig faktiskt ok du har gått ner en nivå till ok ,sist jag satt vid ett stenbord var i udon med claes och nenne 2 trevliga gubbar och då drack jag leo för den goda ölsmakens skull,ja det var nog ända ggn jag gjort det också vad jag kan minnas

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dagens garv, SLU var med i den tråden och svamlade :rotfl:

 

(((((Ja fy fan vad man saknar den token )))) :D

 

Tycker annars bananen var intressant.. Undrar om han träffat några bra Svenska tjejer sedan 2011 eller om det fortfarande är lika illa?

Tycker mig känna igen resonemanget ivf :)

 

 

Alla är väl olika, men framförallt är det väl en väsentlig skillnad på svenska tjejer och thailändska tjejer.

Tycker att thailändska tjejer är överlägset bättre på de flesta planen.

Finns väl bra svenska tjejer också, fast dom är väl ganska lätträknade.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

(((((Ja fy fan vad man saknar den token )))) :D

 

Tycker annars bananen var intressant.. Undrar om han träffat några bra Svenska tjejer sedan 2011 eller om det fortfarande är lika illa?

Tycker mig känna igen resonemanget ivf :)

 

 

Alla är väl olika, men framförallt är det väl en väsentlig skillnad på svenska tjejer och thailändska tjejer.

Tycker att thailändska tjejer är överlägset bättre på de flesta planen.

Finns väl bra svenska tjejer också, fast dom är väl ganska lätträknade.

va fasiken har du missat Ulla på på posten :give_heart:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte på mest på dig faktiskt ok du har gått ner en nivå till ok ,sist jag satt vid ett stenbord var i udon med claes och nenne 2 trevliga gubbar och då drack jag leo för den goda ölsmakens skull,ja det var nog ända ggn jag gjort det också vad jag kan minnas

Nej, jag är LEO trogen.

 

Tar igen den dyra extrakostnaden på billigt thaislafs,

 

Proffsen dricker Archa men jag är ju bara turist.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

ibland va man less på kärringar och ville bara softa med grabbarna ljuga lite om kvällen innan och lite om nattens bravader :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

stenbordattachicon.gifIMG_0972.JPG

 

 

Näää, de var alldeles för unga för att vara "stenbordsexperter".. :giggle:

 

Det skall vara mästrande och för länge sedan grånande gubbar som gärna berättar hur det var i Pattaya 1977...

Det spelar heller ingen roll hur många gånger man varit i LOS, för är man född senare än 50-talet, så har man ingen aning om vad man pratar om... :ironi:  :lol:

Lite som den svenska klassikern:

-"Jaha, du har en km till skolan ungjäkel!? När jag växte upp fick vi gå gå upp en timme innan vi gick och lade oss.  Vi vandrade 40 mil till skolan i bitande snöstorm utan skor på fötterna medans vi jagades av hungriga vargar och snöstorm var det året runt på den tiden.."  :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Näää, de var alldeles för unga för att vara "stenbordsexperter".. :giggle:

 

Det skall vara mästrande och för länge sedan grånande gubbar som gärna berättar hur det var i Pattaya 1977...

Det spelar heller ingen roll hur många gånger man varit i LOS, för är man född senare än 50-talet, så har man ingen aning om vad man pratar om... :ironi:  :lol:

Lite som den svenska klassikern:

-"Jaha, du har en km till skolan ungjäkel!? När jag växte upp fick vi gå gå upp en timme innan vi gick och lade oss.  Vi vandrade 40 mil till skolan i bitande snöstorm utan skor på fötterna medans vi jagades av hungriga vargar och snöstorm var det året runt på den tiden.."  :rotfl:

var bättre på 30 talet enl farsan han hade bara 9 km till skolan att gå i hemmagjorda skor i bitande kyla ,ja fy fan vad fattigt dom hade det ,farmor ensam med 3 pojkar inga bidrag på den tiden

Link to comment
Dela på andra sajter

var bättre på 30 talet enl farsan han hade bara 9 km till skolan att gå i hemmagjorda skor i bitande kyla ,ja fy fan vad fattigt dom hade det ,farmor ensam med 3 pojkar inga bidrag på den tiden

 

Han hade iallafall skor.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Han hade iallafall skor.

 

 

https://youtu.be/t6sIWPZFKU8     :thumbsup:

 

 

Edit:   Kan inte begripa varför jag bara kan kopiera länken nu för tiden och inte få med "videofönstret" som jag kunde förut?

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...