Jump to content
IGNORERAD

Vad är ett "stenbord"?


iggy

Recommended Posts

Även utanfor kontoret hos Naturstenskompaniet i Sandvik på norra Öland finns det sittgrupp i sten och därtill även en blomkruka i sten.

post-3132-0-15003700-1428465265.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • leifen

    8

  • Kötthandlarn

    6

  • Chan2014

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ArneMorales

Stenbord och  insnöade stenbordsexperter finns det helt klart även i Sverige.

 

Hittade denna bild på ett annat  thai snack forum.

post-9249-0-99012600-1428466757.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Taget dagarna före midsommar i fjol.

6603ee95794f32c0acdb1156490bb90f.jpg

Leif har ig lite rätt, denna bild är ej riktigt sann.

Det är vid en bensinmack, och där säljs ju ingen allohol numera.

Stenbord utanför en Seven i en by är nog svår att finna idag, jag har sökt sen detta var på tapeten förut en gång.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyskarnas favoritstenbord I Korat, dock utanför en vanlig minimart (hål i väggen)

 

Måndag, torsdag och lördag kl. 17.00

 

 

post-7697-0-81585100-1428506928_thumb.jp

 

 

post-7697-0-89903500-1428507462_thumb.jp

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyskarnas favoritstenbord I Korat, dock utanför en vanlig minimart (hål i väggen)

 

Måndag, torsdag och lördag kl. 17.00

 

 

attachicon.gifIMG_20140403_173416.jpg

 

 

attachicon.gifIMG_20140628_183427.jpg

 

 

1. Jag förstår att du inte får sitta vid de tuffa tyskarnas stenbord men varför var det tejpat?

 

2. Vad var det för losers du fick sitta med? Känns de som att de var i din åldersgrupp?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Jag förstår att du inte får sitta vid de tuffa tyskarnas stenbord men varför var det tejpat?

 

2. Vad var det för losers du fick sitta med? Känns de som att de var i din åldersgrupp?

Det är du alldeles för ung och omogen för att förstå.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns även stenbord i obygden med en som är nyfiken.

attachicon.gif003.JPG

Du får väl sätta upp Gorocco och ett par av dom andra hundarna på stolarna runt om så du har nån att språka med.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är du alldeles för ung och omogen för att förstå.

 

Sant, hoppas man kan få lite visdom i huvudstaden snart :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, hoppas man kan få lite visdom i huvudstaden snart :)

Hoppet är det sista som överger en människa. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en stabilt stenbord idag som tål en rejäl fylla???

Har nog plats för en under carporten i Thailand.

Snart där :heat:

Tänk och höra orden.

Jag var så full att jag nästan välte galtens stenbord.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en stabilt stenbord idag som tål en rejäl fylla???

Har nog plats för en under carporten i Thailand.

Snart där :heat:

Tänk och höra orden.

Jag var så full att jag nästan välte galtens stenbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en stabilt stenbord idag som tål en rejäl fylla???

Har nog plats för en under carporten i Thailand.

Snart där :heat:

Tänk och höra orden.

Jag var så full att jag nästan välte galtens stenbord.

Tror fyllan blir dyrare än bordet

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenbord brukar finnas utanför 7/11 och där sitter de verkliga experterna på Thailand och dricker Chang eftersom de inte har råd att sitta i en bar.

De delar mer än gärna med sig av sin enastående kunskap angående Thailand!

 

  / Joe

Nja, kan delvis hålla med, men behöver inte tvunget vara dom som inte har råd, det finns flera kategorier av vad du nämner verkliga experter, du har en kateregori som kan klassifieras som lite finare, hänger oftast på Beefeater el. liknande inrättningar, sippar finvin och äter plankstek, lätt överåriga, kan se tendenser till gaggighet, lämnar oftast vad dom kallar konstruktiv kritik om dom t.ex blir serverade på papptallrik när dom är ute på ballongjakt, eller blir serverade enklare anrättningar som inte faller dom i smaken, denna kategori häckar oftast i Pattaya.

Ytterligare en viktig kategori är turistnissarna, vanligt förekommande i Pattaya även om dom gör lite utflykter då och då, oftast lite yngre män i sina bästa år, har tagit Thailand till sig som sitt nya Mallis, dansar ballong dansen och partar loss, denna kategori är väldigt viktig för våra Svenska näringsidkare här i Thailand och det är väldigt positivt.

Finns säkert många fler arter, men personligen tycker jag ovannämda 3 är dom mest dominerande.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag som trott att stenbord/cementbord är populära för det är ingenting du lätt kan stjäla.

 

Frågan är ju redan besvarad, så detta var mer en fundering jag haft kring varför dom är så populära i Thailand.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nja, kan delvis hålla med, men behöver inte tvunget vara dom som inte har råd, det finns flera kategorier av vad du nämner verkliga experter, du har en kateregori som kan klassifieras som lite finare, hänger oftast på Beefeater el. liknande inrättningar, sippar finvin och äter plankstek, lätt överåriga, kan se tendenser till gaggighet, lämnar oftast vad dom kallar konstruktiv kritik om dom t.ex blir serverade på papptallrik när dom är ute på ballongjakt, eller blir serverade enklare anrättningar som inte faller dom i smaken, denna kategori häckar oftast i Pattaya.

Ytterligare en viktig kategori är turistnissarna, vanligt förekommande i Pattaya även om dom gör lite utflykter då och då, oftast lite yngre män i sina bästa år, har tagit Thailand till sig som sitt nya Mallis, dansar ballong dansen och partar loss, denna kategori är väldigt viktig för våra Svenska näringsidkare här i Thailand och det är väldigt positivt.

Finns säkert många fler arter, men personligen tycker jag ovannämda 3 är dom mest dominerande.

Hälsningar

Chan2014

Inte att förglömma ordbajsarna som försöker spara en slant genom att inte sitta på en bar och dricka öl. Men inte vill dricka den/dom i ensamhet heller.

Kan mycketlite om allt möjligt och snackar mer än dom (jag) lyssnar.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, kan delvis hålla med, men behöver inte tvunget vara dom som inte har råd, det finns flera kategorier av vad du nämner verkliga experter, du har en kateregori som kan klassifieras som lite finare, hänger oftast på Beefeater el. liknande inrättningar, sippar finvin och äter plankstek, lätt överåriga, kan se tendenser till gaggighet, lämnar oftast vad dom kallar konstruktiv kritik om dom t.ex blir serverade på papptallrik när dom är ute på ballongjakt, eller blir serverade enklare anrättningar som inte faller dom i smaken, denna kategori häckar oftast i Pattaya.

Ytterligare en viktig kategori är turistnissarna, vanligt förekommande i Pattaya även om dom gör lite utflykter då och då, oftast lite yngre män i sina bästa år, har tagit Thailand till sig som sitt nya Mallis, dansar ballong dansen och partar loss, denna kategori är väldigt viktig för våra Svenska näringsidkare här i Thailand och det är väldigt positivt.

Finns säkert många fler arter, men personligen tycker jag ovannämda 3 är dom mest dominerande.

Hälsningar

Chan2014

 

Tillägg.

 

Klädsel har bara 2 T-shirts eller 2 skjorter som dom skiftar mellan.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Vid stenbord samlas alltid eliten :)

 

 

post-3262-0-24752400-1428730251.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nja, kan delvis hålla med, men behöver inte tvunget vara dom som inte har råd, det finns flera kategorier av vad du nämner verkliga experter, du har en kateregori som kan klassifieras som lite finare, hänger oftast på Beefeater el. liknande inrättningar, sippar finvin och äter plankstek, lätt överåriga, kan se tendenser till gaggighet, lämnar oftast vad dom kallar konstruktiv kritik om dom t.ex blir serverade på papptallrik när dom är ute på ballongjakt, eller blir serverade enklare anrättningar som inte faller dom i smaken, denna kategori häckar oftast i Pattaya.

Ytterligare en viktig kategori är turistnissarna, vanligt förekommande i Pattaya även om dom gör lite utflykter då och då, oftast lite yngre män i sina bästa år, har tagit Thailand till sig som sitt nya Mallis, dansar ballong dansen och partar loss, denna kategori är väldigt viktig för våra Svenska näringsidkare här i Thailand och det är väldigt positivt.

Finns säkert många fler arter, men personligen tycker jag ovannämda 3 är dom mest dominerande.

Hälsningar

Chan2014

 

Jag har i stort sett ingen erfarenhet av stenbord men baserat på ett konsensus av hur det beskrivits genom åren och hur jag uppfattar de som skriver på MPR så skulle jag nog drista mig till att utse just dig till MPRs okrönte stenbordsexpert.

 

En allmän gnällighet, långsint och småsint samt den traditionella historian av en tid i Pattaya, kryddat med stenbordsexperternas dröm som Turistpolis, följt av en tid på landet då all vishet faller på plats och man kan se ned på alla andra utlänningar som turister. Jag tror inte du har någon utmanare förräns jag vuxit och bittrat till mig om sådär 20 år, då ska jag nog utmana dig om tronen.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...