Jump to content
IGNORERAD

SAIK mot slutspel


Wangthong

Recommended Posts

Jag trodde SHL-slutspelet började den 7e mars redan? Är det någon annan sport än ishockey du kollar på?

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

SAIK mot final skulle det va! 

Inte lätt när man är upphetsad.

 

Femte raka finalen!!!!!!!!!!!!!!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad gott med en femte final! Tror dom får möta Växjö i finalen och där vinner dom med 4-2 i matcher :good: ! Grymt starkt gjort i vilket fall som helst när dom blev av med så många toppspelare inför den här säsongen :fan:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad gott med en femte final! Tror dom får möta Växjö i finalen och där vinner dom med 4-2 i matcher :good: ! Grymt starkt gjort i vilket fall som helst när dom blev av med så många toppspelare inför den här säsongen :fan:

Växjö eller Frölunda spelar knappast någon roll, de lovade ju spela utav helvete vilken det än blev. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad gott med en femte final! Tror dom får möta Växjö i finalen och där vinner dom med 4-2 i matcher :good: ! Grymt starkt gjort i vilket fall som helst när dom blev av med så många toppspelare inför den här säsongen :fan:

Växjö?? fan det skriker hockey tradition :give_rose:  :fan:   

Link to comment
Dela på andra sajter

Växjö?? fan det skriker hockey tradition :give_rose:  :fan:   

Håller med, men, Växjö knappt ingen hockeytradition alls, ingen egen produkt i spelartruppen, dåligt.

Skelefteå har väl hur mycket hockeytradition som helst men bara 6 egna produkter i spelartruppen, mycket dåligt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick PISK!!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick PISK!!!

Synd, ett ungt och till större delen svenskt lag hade varit värdiga mästare, nu blev det ännu en gång ett köpelag[emoji47]

Men de gjorde det bra, så hatten av.

Särkilt för Tommie Kalio!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd, ett ungt och till större delen svenskt lag hade varit värdiga mästare, nu blev det ännu en gång ett köpelag[emoji47]

Men de gjorde det bra, så hatten av.

Särkilt för Tommie Kalio!

Hur rättvist som helst oavsett kopelag eller inte, i stort sätt alla SHL-lag är ju ihopkopta

Vad tycker du om vårt favoritlag Brynäs och deras trupp med den hockeykultur som finns i Gävle, 4 spelare i truppen är fodda i Gävle, det tycker jag är bedrovligt och det är lika illa med Skellefteå med 6 spelare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på Wikipedia om SHL-lagen och vad deras spelare kom ifrån, lagets stad med omnejd. Det stämmer nog på ett ungefär.

 

Brynäs           5 st

Djurgården    13 st

Frolunda        9 st

Färjestad       7 st

HV71              5 st

Leksand         6 st

Linkoping       4 st

Luleå              4 st

Modo              4 st

Skellefteå       7 st

Växjo              1 st

Orebro            5 st

 

Så nog är väl alla SHL-lag i stort sett kopelag, skulle vara intressant att se hur Shl-ligan såg ut lagen bara tog spelare från staden/samhället och 5 mils omnejd, då skulle nog Sveriges hockeykarta se annorlunda ut

 

Kan berätta en historia som jag minns mycket väl om 4 vilsna äldre herrar från Blekinge som på mitten av 70-talet kom till Färjestaden på Öland for att titta på ishockey.

 

Vi stod några grabbar vid Gulfmacken som vanligt en Sondag och pratade om helgens bravader och erovringar när de kom fram till oss och frågade vad ishallen låg, det finns ingen ishall här sa vi men ni ligger ju i elitserien i ishockey svarade de.

 

De visste vad Färjestaden på Öland låg men inte vad Färjestad i Karlstad/Värmland låg, så de återvände hemåt till Blekinge igen besvikna.

Kan fortydliga att Färjestaden forkortas ofta till Färjestan.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur rättvist som helst oavsett kopelag eller inte, i stort sätt alla SHL-lag är ju ihopkopta

Vad tycker du om vårt favoritlag Brynäs och deras trupp med den hockeykultur som finns i Gävle, 4 spelare i truppen är fodda i Gävle, det tycker jag är bedrovligt och det är lika illa med Skellefteå med 6 spelare.

Brynäs/Saik hade kanske bara 4-6 men utan att forska så kan jag lova att de hade fler som kommit till orten som unga och skolats till hockeyspelare än så.

I Gästrikland finns ju fler lag än Brynäs som tar fram duktiga unga killar, vars dröm är att i ett första skede komma till Brynäs som junior.

Samma sak i Västerbotten, Växjö kommer också att bli många unga smålänningars dröm.

Hursom helst så är det rolgare när ett riktigt hockeylag vinner, än ett rent köpelag.

Även om Växjö spelade bra hockey, och det antagligen är bra för svensk hockey med bra hockeylag.

Men jag kommer aldrig att gilla lag som Växjö, Linköping. . . .

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte all konstigt att dom vann, dom har ju 2st comprimatorer som lilla jag målade åt dom förra året, det gjorde nog susen när dom kunde börja kasta ut sopor ur is hallen! :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kollade på Wikipedia om SHL-lagen och vad deras spelare kom ifrån, lagets stad med omnejd. Det stämmer nog på ett ungefär.

 

Brynäs           5 st

Djurgården    13 st

Frolunda        9 st

Färjestad       7 st

HV71              5 st

Leksand         6 st

Linkoping       4 st

Luleå              4 st

Modo              4 st

Skellefteå       7 st

Växjo              1 st

Orebro            5 st

 

Så nog är väl alla SHL-lag i stort sett kopelag, skulle vara intressant att se hur Shl-ligan såg ut lagen bara tog spelare från staden/samhället och 5 mils omnejd, då skulle nog Sveriges hockeykarta se annorlunda ut

 

Kan berätta en historia som jag minns mycket väl om 4 vilsna äldre herrar från Blekinge som på mitten av 70-talet kom till Färjestaden på Öland for att titta på ishockey.

 

Vi stod några grabbar vid Gulfmacken som vanligt en Sondag och pratade om helgens bravader och erovringar när de kom fram till oss och frågade vad ishallen låg, det finns ingen ishall här sa vi men ni ligger ju i elitserien i ishockey svarade de.

 

De visste vad Färjestaden på Öland låg men inte vad Färjestad i Karlstad/Värmland låg, så de återvände hemåt till Blekinge igen besvikna.

Kan fortydliga att Färjestaden forkortas ofta till Färjestan.

Ja där var vi bäst i alla fall ,alltid ngt he he

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Ja där var vi bäst i alla fall ,alltid ngt he he

För ca 15 år sedan innehöll Djurgårdens fotbollstrupp 1 spelare med en Stockholmsklubb som moderklubb.

Det var Jones Kusi-Asare, född i Ghana. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

För ca 15 år sedan innehöll Djurgårdens fotbollstrupp 1 spelare med en Stockholmsklubb som moderklubb.

Det var Jones Kusi-Asare, född i Ghana. :crazy:

Kusi på finska betyder piss!! :haha:  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...